Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

J27i59r34i 30T85i38c33h22y

28. 3. 2019 17:18

Nechci se zdlouhave rozepisovat. Za nejvetsi przneni dnesni cestiny povazuji pouzivani anglickych zpotvorenin, pro nez mame spravna ceska slova (jen par: ranvej, gender, asistence)

0 0
možnosti
KN

K15a35r46e97l 47N75o34v25á98k

26. 3. 2019 12:22

Díky, že jste to napsal. KARMA.

Ale nebuďte moc ostrej, abychom nepřišli o tu srandu, když se těm českejm Evropanům často linou z huby nesmyslné anglicismy, kterým snad ani oni někdy nerozumějí, ale IN teda jsou.

0 0
možnosti
Foto

Mně zase rve uši a oči když slyším nebo čtu slova jako "takovej, otevřenej, bejt, kejval a podobné příšernosti. Stejně tak můžu vyletět z kůže, když někdo rádoby vtipně przní různá česká a moravská nářečí.

1 0
možnosti
JK

A proč ? Je to krajové nářečí. Stejně, jako ta pražská čeština.

3 0
možnosti
ŘK

"Mějte hezký den" doslovný překlad "Have a nice day" a takových importovaných novotvarů je stále víc a víc. Třeba již klasické, že něco je o něčem jako např. "škola je o učení" apod. taktéž z anglického "something about".

Nedávno jsem četl článek popisující připojení lodi Dragon k stanici ISS a vyraz "připojení" nebo "zakotvení" byl pro autora asi moc staromódní, tak neustále psal o "dokování", ale možná jen neznal ekvivalentní český výraz ;-D

4 0
možnosti
JK

Anebo chce být za každou cenu "IN" ? ;-) A je komické, když těm rádobyanglickým slovům nerozumí Angličan.

1 0
možnosti
JZ

S tím "hezký den" to začíná být už nesnesitelné. Někteří lidi dokonce používají obojí rozloučení najednou: "na shledanou, hezký den". Jako by nestačilo říct jen jedno z toho, vždyť i to už vyjadřuje úctu a rozloučení. Takhle to pak vypadá, že mi někdo vyjadřuje hluboce srdečné přání, aby se mi vydařil třeba zbytek úterý o půl čtvrté odpoledne. Strašně vlezlé.

0 0
možnosti
MN

"Mějte hezký večer" mi vadí míň než "krásný dobrý večer".

1 1
možnosti
VV

Jsem toho natzoru, ze kazdeho, a dokonce i zenu bychom meli oslovovat i psat tak, jak se skutecne jmenuje. Tedy tak, jak to ma napsane v rodnem liste ci osobnim prukazu.

Vse ostatni neni nic jineho nez przneni jmena.

2 0
možnosti
Foto

Jenže nikdo Vám takové lejstro neukáže kvůli utajování osobních údajů. ;-D

2 0
možnosti
VH

Manželka je cizinka a když jsme se vzali, měla příjmení v přechýlené podobě.

Jenže, když jí u nich vystavovali doklady, nějaké přechylování příjmení vůbec nechápali a všechny jí vystavili s příjmením v nepřechýlené podobě.

To byl trochu problém při návratu a vstupu do Schengenu, protože v průkazu trvalého pobytu měla jiné příjmení, než v cestovním pasu.

Takže teď používá jen nepřechýlené příjmení Holy, což občas vede k takovým zvláštním chvilkám ticha na druhém konci linky, když jí například telefonicky objednávám taxi

0 0
možnosti
JP

Medián je statistika popisující střední hodnotu sledovaného údaje mající tu vlastnost, že 50 procent hodnot je pod ním a 50 nad, je mnohem více vypovídající něž průměr, který je ovlivněn extrémy na obou koncích. Jen není tak populární. Humanitně vzdělaní pisálkové ovšem netuší a tak nezveřejňují. On taky nepodporuje optimismus. Uvedu příklad. 4 lidé mají k obědu jedno grilované kuře. Jeden zbodne celé a na ostatní nezbude nic. Jak vypadá průměr? 1/4 - všichni se dobře najedli. A medián? Rozdělení je 0,0,0,1. Medián je 0.

1 0
možnosti
DM

No/ne: medián v tomto případě nelze určit, protože ony 4 osoby nelze žádným, ke konzumaci kuřete vztaženým hlediskem, seřadit. Určení mediánu možnost řazení předpokládá.

1 0
možnosti
IM

I84v49a27n 11M53i62n28á91ř

22. 3. 2019 13:27

Zcela nečeské je například i často užívané: Mám na Vás prosbu. Správné je: Mám k Vám prosbu. Čili ke komu, nikoliv na co. Na Vás - je z německého .. an Sie.

Dost děsivé je také u politiků používané - vydiskutovat, či rozdiskutovat.

13 0
možnosti
KS

Poslední dobou slýchávám slovo navnímat.

2 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik