Diskuse

Jsem xenofob?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Skutečné umění více než souvisí s pravdou. Používá nástroje, kterými dokáže nahlédnout do podstaty věcí, dějů, událostí, vztahů ....... Jsou citlivější? Možná. Ale pokud ano, pak asi proto, že jsou vnímavější. To ovšem neznamená, že by byli přecitlivělí, spíše je to u nich opak lhostejnosti a zploštělého vnímání nebo otupělosti. Někoho zraňuje cizí utrpení kdesi za obzorem, jinému je to jedno, když má dost pohodlí a stravy. Politická angažovanost se projevuje buď v jejich tvorbě nebo se svobodně rozhodnou nějak se přímo na politickém životě podílet. Asi to bude tím, že je to naprosto legitimní projev jejich svobody. Jsou závislejší? Podnikatel si udělá průzkum trhu nebo dostane poptávku a vezme si u banky úvěr na suroviny, stroje a vše, co potrebuje, aby mohl vyhovět odběrateli a vydělat. Když dostane umělec grant na film nebo na nějaké jiné umělecké dílo, je to totéž. Stejně jako podnikatel někdy vyrobí šunt, i umělec může stvořit například veledílo velebící zločince, což je potom také šunt. Jestli jste xenofób, nevím. Ale určitě jste, jaký jste, jak jste pravdivě , přesvědčivě a nezpochybnitelně napsal. Já mnoho xenofobie kolem sebe ani zde na blogu nevidím. Téměř vůbec. Spíše vnímám různé posedlosti novými pojmy: Kavárníci, lepšolidi, horšolidi. Přiznávám, že mne to připadá už jako bezútěšné rácháni se a cachtání v něčem, co bylo předhozeno na hraní v nepříliš dobrém úmyslu.

4 0
možnosti
JT

Děkuji za názor, jste přemýšlivý a vnímavý muž a víte, že každý na to jdeme za sebe, své vědomí, nastavení, zkušenosti. Víte, mne také nebaví ty posedlé hrátky. Připomíná mi to vejce a slepici, být v neustálém konfliktu je vyčerpávající. Když nedokáže jedna strana odpustit, proč to nedokáže ta druhá? Mnohým by se ulevilo. Žít a nechat žít, vždyť je to jednoduché. Jenže byrokracie (a její vedoucí příslušníci) chtějí ostatní hlavně řídit a už to řídí tak, že nad tím zůstává rozum stát.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik