Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

tím oslovením Praho myslíte Pražáky nebo vládu nebo je to synonymum pro velkoměsta obecně?

Házíte tak všechny do jednoho pytle?

Víte kolik Pražáků má chaloupku na venkově aby měli kam utíkat?

2 0
možnosti
JT

Myslel jsem velkoměsta obecně, u nás je však jediné - Praha. A je to také místo, odkud se šíří byrokracie (ikdyž často jde jen o "přeposílání" z Bruselu). Podobné to je i jinde ve světě. Ve velkoměstě a na venkově se žije jinak, každý má jiné problémy a z toho vzniká vzájemné nepochopení. A u někoho averze na "venkovské hloupé burany" a na druhé straně na "arogantní pražskou kavárnu". Podaří se nám někdy to s nadhledem překonat, ten "umělý" příkop zasypat a žít si každý po svém se vzájemným respektem, ne despektem? PS: jinak je to svůj k svému, někoho to táhne do galerií či obchoďáků, jiného do přírody či ke hnoji. A ta "migrace" probíhá oběma směry;-)

0 0
možnosti
PL

Zajímavý článek a ještě zajímavější diskuze.R^

1 0
možnosti
JT

Díky, diskuse je o tom, jak to každý vidí ze svého úhlu pohledu a co si z textu vybere, v tomto ohledu je zajímavá i v tom, že ukazuje, jak jsme různí a celkem jinak se dokážeme dívat na jednu a tu samou věc.;-)

0 0
možnosti
Foto

H23a13n82a 86V37l95k45o72v79á

23. 8. 2017 17:05

Inu, zde v diskusích lze potkat ty postižené, potažmo eurohujery. Nevím, jestli jsou všichni z Prahe, ale všichni se hrdě a rádi považují za Pražskou kavárnu.....

Já bydlím a pracuji v Brně a volné chvíle zhusta trávím ve Svratce na Vysočině. Obzvláště tam bují obchod a služby způsobem "nevím jaké má číslo, je to v Čachnově doprava před kolejema"...

S Pražáky mám zkušenost z obchodu ve Svratce (stávají tam sousedé spořádaně ve frontě a po sousedsku rozprávějí, Pražáci se derou kupředu.....k povznesenému nepochopení sousedů...

a také ze silnic. A tam mi dají zapravdu jistě nejen Brňáci a obyvatelé Vysočiny, ale i ostatní obyvatelé ČR. Za všechny si vybavuji příspěvek v diskusi jednoho Pražana, že on se "nacpe tam, kde člověk z jiného koutu republiky hloupě čeká" (...jednalo se o přednost zprava...)

1 2
možnosti
OH

Opravdu nevím, proč někdo tak hloupý jako Vy má potřebu "obohacovat" ostatní svými názory.

0 0
možnosti
KT

Jsem z Prahy i původem a musím říci, že mě váš článek trochu uráží. Taky nechápu, proč bych se měla nechat buzerovat více, než moji spoluobčané z venkova, jen proto, že žiju o pár metrů dál.

A EET vám venkovanům zavedl Slovák, kterého navíc volíte, bez ohledu na to, kolik průšvihů má za sebou.

8 1
možnosti
PK

Jsem Pražák žijící na venkově a docela jsem zapadl a cítím se fajn a je pravda, že starosti jsou zde ganz jiné. Bohužel často mě pronásleduje nenávist vůči Pražanům a pocítuji to, bo mám značku auta pražskou a při poslední návštěvě Plzně se mi někdo podepsal na auto. Prostě jsem si nedal na auto moderní samolepku,,Nejsem z Prahy" už jí ale sháním.

3 0
možnosti
PS

P12e85t21r 20S79k58á43c39e56l

27. 8. 2017 22:34

Tím slovním spojením (ganz jiné) jste mi připomněl tohle:

Od roku 1620 naši předkové žili 300 let v souladu s přírodou, tedy ti na vesnicích. Ti na vesnicích ovládali dva jazyky, protože ve městech museli prodat německy mluvícím příslušníkům Rakouska-Uherska. Více je v knize "Falzifikátoři a falzifikace českých dějin" od dr. Sedláka z Brna.

0 0
možnosti
JSS

A ještě jedna maličkost, která rozhoduje o charakteru země. Logicky turisté chtějí velikost - atrakce. Takže Praha a další jsou známé. Jenže přátelé - my každý si neseme z poznání především siluety krajiny, vesnic, obydlí a také v tom nejlepším příkladu nějaké hovory s místními venkovskými obyvateli, kteří projeví charakter země, prostě atmosféru. To jen velmi těžko možno sehnat u měšťáků !! Ale tento náhled je nadměrné byrokracii. Nejen, že je zbytečná, ale otravuje život!

1 0
možnosti
DB

tak je to ale v každé zemi............protože téměř ve všech zemích máte venkov a města...........a tak si na to zvykněte............na druhou stranu je to tak, že počet lidí pracujících v zemědělství ubývá naprosto drasticky...a tito lidé si musí najít jiný druh obživy..........a to se i stalo....

0 0
možnosti
FS

Je zajímavé, že dosti silnou voličskou základnu má pan Babiš a jeho ANO na venkově (alespoň podle jeho slov, že to vidí, když nyní objíždí venkov a malá města) a vůbec jim nevadí, že vynalezl a prosadil EET účtenky.

1 0
možnosti
Foto

Možná to pro Vás bude novinka, ale tušíte Vy vůbec, kolik MIMOPRAŽSKÝCH pracuje v Praze na úřadech a dokonce sedí v obou komorách parlamentu...? Asi byste se divil, kdo všechny ty hámotiny a byrokratická nařízení pocházející podle Vás z Prahy, pomáhá uvádět v život:-)

8 1
možnosti
JT

Tak do Parlamentu se volí celorepublikově a dostávají se tam lidé z krajů či senátních obvodů, takže přirozeně tam bude daleko víc mimopražských, na úřadech mimopražští také jsou a jistě velký podíl hrají "náplavy". Tomu se nedivím. Navíc asi 80 % legislativy přijímáme z EU, mnohé jsou tedy návrhy EK.

Jen ten obyčejný život velkoměstský a vesnický či maloměstský je rozdílný a to jsem chtěl svým článkem říci:-)

1 0
možnosti
VV

Jen na okraj,

V Praze ci jinem velkomeste mate remeslniky na vyber. Na venkove je nekde Problem vubec nejakeho najit, a kvalitniho, to uz je jako 6 ve sportce.

1 2
možnosti
JN

J13i86r52k33a 49N33o46v14á27k

23. 8. 2017 10:28

to ale v praze taky, matláků je všude dost, ale kvalitní jsou nedostatkové zboží všude.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik