Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dopis ministrovi od potenciálního důchodce

Sice to mám do důchodu ještě šest let, takže mám dost času. Ale víme, jak ten čas letí a donesly se i ke mně zprávy o tom, že Česká správa sociálního zabezpečení nestíhá v přiměřeném čase uspokojit žadatele o důchod.

Vážený pane ministře práce a sociálních věcí,

velice si vážím Vaší práce a práce celé vlády a vím, že to nemáte jednoduché a že spokojenost občanů je u vás na prvním místě. Také vím, že důchodového věku pomalu dosahují silné populační ročníky a bude hůř až se budou do důchodu chystat „Husákovy děti“.

Obracím se na Vás, abych to neprošvihl a přihlásil se k důchodu včas. Jenže kdy je ten pravý čas? Jak dlouho dopředu se musím přihlásit, abyste to stihli zpracovat?

Napište mi prosím, jaké jsou čekací doby a lhůty, pokud máte představu. Z televize jsem slyšel, že se lidi přihlásili k důchodu zhruba před půl rokem a dosud ho nemají. Čekací doba je tedy minimálně půl roku, spíše více. Předpokládám, že se bude dále prodlužovat a že brzy vydáte nařízení, že je třeba se k důchodu přihlásit s předstihem a tam uvedete i termíny.

Rád bych měl v tomto jasno a jistotu. Jsem zvyklý si život plánovat a dodržovat zákony a pravidla, tak jak i vy ve vládě je dodržujete. Disciplína musí být.

Rád bych věděl, že když mám odejít do důchodu v roce 2029, ve kterém roce mám požádat o důchod, aby mi byl v tom roce skutečně přiznán. Chci věřit, že mám ještě dva až tři roky čas a pokud se přihlásím v roce 2026, tak to stát stihne.

Pevně doufám, že už teď není pozdě. Věřím Vám osobně pane ministře a vašim úředníkům, že se s touto nelehkou situací vypořádáte a brzy vydáte pokyn, kde a kdy se máme my, potenciální důchodci, hlásit.

Napjatě sleduji všechny tiskové konference vlády a těším se, kdy uslyším z Vašich úst termín k přihlášení se k důchodu.

Váš oddaný potenciální důchodce.

PS: samozřejmě, že opožděné přiznání důchodu a k tomu ještě dluh s penále u zdravotní pojišťovny je zase pěkný šlendrián od české vládní byrokracie. Není to další střípek do mozaiky, že tento byrokraticky přebujelý systém kolabuje?

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 26.5.2023 6:45 | karma článku: 41,43 | přečteno: 4490x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 393x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

PŘEHLEDNĚ: Podívejte se, jaké změny v důchodech české občany čekají

30. dubna 2024

Exkluzivně Zvyšování důchodového věku nad 65 let podle prodlužování života, snižování výpočtu nových důchodů,...

„Pučista si ji nezaslouží.“ Bidenův tým vymýšlí, jak zrušit debatu s Trumpem

30. dubna 2024

Premium Koho by před časem napadlo, že když prezident USA připustí, že se snad i zúčastní debaty se...

Bude mít kdo jezdit pro pacienty? Chybí stovky záchranářů, mladé práce neláká

30. dubna 2024

Premium Posádky sanitek stárnou, průměrný věk zdravotnických záchranářů se pohybuje nad 50 lety....

Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí

29. dubna 2024  23:19

První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik