Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Neplýtvat energií: technické řešení

Z médií se na nás valí rady, jak šetřit, jak neplýtvat, jak je plynu dost a jak vláda nenechá nikoho padnout. Legendou se staly dva svetry od Markéty. Po hřejivých blozích přidávám šetřící.

Zde se jedná především o šetrné spotřebiče. Můžete nahradit spotřebiče, které nešetří, těmi, které šetří. Ledničky, mrazáky, televize. Vybavíte se chytrou domácností.

Jste in a smart, moderně pokrokoví a zdánlivě nezávislí. Opravdu? Osobně bych na to nevsázel. Co když se ty chytré hračičky zblázní? Co když nepůjde proud, vybijí se baterie? Co když někdo hackne celý systém? Co když vás to zavře doma a nikam nepustí, nebo naopak vás to nepustí domů?

Nevím, nemám s tím zkušenost a po chytré domácnosti netoužím. Připadá mi, že spíš bude umělá inteligence ovládat člověka než on ji. Mně k tomu stačí chytrý mobil, který nejsem schopen zcela ovládnout. On mne sice ovládá, když nechtě něco zmáčknu a neumím to dát zpátky, ale na druhé straně mě nezotročuje, protože umím nevolat, nechat ho třeba doma a také na něj zapomenout. A má zakázáno se mnou spát. A taky žere nějakou energii, protože se musí poměrně často nabíjet.

Ovšem mít šetrnější spotřebiče by se asi hodilo. Takže si čas od času něco nového pořídíme. Ale zrovna elektrospotřebiče děsně rychle zastarávají.

Jediné, co nám nezastará, je myčka, protože žádnou nemáme. Nádobí myjeme ve dřezu, klasicky, ručně. A nemáme chuť to měnit. Televizi bych osobně mít nemusel a máme malou, nedovedu si představit dívat se z tři a půl metru na obrovskou obrazovku přes celou stěnu. Jo dívám se, většinou večer s manželkou, pokud tedy ten večer nic nemám a ve výběru pořadu se s ženou shodnu. Většinou je to nějaký film, nejlépe komedie.

Ale dovedu si představit, že bych televizi neměl. Ušetřil bych za poplatky i za elektřinu.

Dá se tedy ušetřit tak, že si koupím šetrnější spotřebič, nebo vyhodnotím, že nějaký spotřebič mít nemusím třeba vůbec. Dobré je, když si o tom rozhodnu sám, a ne nějaký exekutor.

Příště o šetření energií netechnickém, přirozeném.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | sobota 3.12.2022 14:05 | karma článku: 18,21 | přečteno: 559x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Univerzální politik, který míří do vlády, má zkušenosti ze dvou ministerstev

7. května 2024  13:18,  aktualizováno  18:40

Marek Ženíšek, který se má podle předsednictva TOP 09 stát novým ministrem pro vědu a výzkum, v...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Káhiře se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  18:19

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

U Strakonic havarovalo několik aut, letí tam vrtulník. Silnice na Písek je zavřená

7. května 2024  17:49

U Strakonic na silnici I/4 havarovalo několik vozidel. Vozovka ve směru na Písek je kvůli havárii...

Mezi extremisty stále dominuje takzvané antisystémové hnutí, tvrdí vnitro

7. května 2024  17:02

Dominance tzv. antisystémového hnutí na české extrémistické scéně přetrvává. Jeho představitelé...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik