Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chodím, a docela dost

Nevím, zda chodím hodně nebo málo, posuďte sami. Do práce to mám asi půl kilometru, a to chodím pěšky. Tuto cestu dva týdny z měsíce absolvuji dvakrát.

Je to kvůli tomu, že má manželka ve školce odpolední směnu a já v polední pauze chodím vyvenčit starou fenku. Přitom se doma naobědvám.

Už jen touhle pravidelnou (v podstatě všednodenní) procházkou nachodím za měsíc cca 30 km, bydlím ve třetím patře bez výtahu, schody díky i venčení a jiným aktivitám vyjdu určitě víc jak 3x denně.

Letos díky covidu jsem si chození zamiloval, nachodil jsem toho víc, než najezdil na kole. Chyběly mi ty „organizované“ výlety na kolech, jezdil jsem převážně sám a jen krátce (tak dvě hodiny) a ne moc pravidelně, takže kilometricky žádná sláva.

Za to jsem hodně chodil, a nejen na dovolené, ale i doma po práci a o víkendech. Vlastně jsem tím nahrazoval squash, bazén a sokolské cvičení. Když tyto aktivity šlo provozovat doslova pár měsíců v roce, nahradil jsem je chozením venku a cvičením (15 min.) místo večerních zpráv.

Začal jsem si to zapisovat a podařilo se mi (kromě toho chození do práce) nachodit přes 600 kilometrů, a to ještě zbývá měsíc s větším podílem volných dní. Procházky trvaly obvykle tak hodinu až dvě, někdy byly i delší. Většinou to bylo tak 5 až 6 km. Předtím jsem to nepočítal, nemám ani krokoměr, ani žádnou aplikaci na mobilu.

Důležitější než výkon je pro mě ten pohyb na čerstvém vzduchu a zastavení se v přírodě. Chodím sám, se ženou, nebo s bratrem. Hodně jsme se nachodili se psem, ale s tím zestárlým už to nejde, tak snad to půjde s tím následujícím (počítáme s tím, že si ho pořídíme).

Trochu mne mrzí to kolo, squash, bazén či ping pong nebo tenis. Ale jinak jsem si to opravdu užil, když to šlo, a hlavně přes to nádherné rozvolněné léto. Koupal jsem se docela často a voda díky počasí vydržela. Letos jsem si vybral i tu loni ušetřenou dovolenou, tak jsem se opravdu pomněl.  

Tenhle rok jsem byl takový „Jenda Chodec“ (anglicky Johny Walker), když si připočtu nějaké ještě nenachozené prosincové kilometry a k tomu celoroční všednodenní do práce a z práce, jsem bratru kolem tisícovky kilometrů za rok. Zdá se to hodně, ale když to vydělíme počtem dní v roce, tak nám vyjde 2,7 km na den. Pravda krokoměr by mi započítal i kroky v práci a doma třeba na toaletu.

Necelé 3 km denně se zdá málo, ale zkuste vyjít opravdu každý den za každého počasí a ty tři kilásky si dát. Kdybych už nechodil do práce, kde strávím dost hodin a někdy jsem docela vyšťavený, ale místo toho jen chodil, dal bych určitě víc.

A kromě toho, když to šlo, byl jsem jednou týdně na squashi, jednou týdně na sokolském cvičení a jednou za 14 dní v bazénu a občas na kole. V ty dny jsem nechodil. Také jsem fyzicky (spolu)pracoval v bytě, na zahradě a na chatě. Procházkám jsem doslova propadl v jarní karanténě a díky za ně. Příjemným bonusem je i zhubnutí v průběhu roku o osm kilo. Kdyby se mi to podařilo zopakovat i v roce příštím, byl bych spokojen. To už bych byl skoro na své svatební váze před téměř 30 lety.

Tak už se těším na světelný obrat, tedy slunovrat, kdy se opět začne prodlužovat den a díky tomu (covid necovid) bude určitě líp.

PS: A když k tomu navíc na Ministerstvu zdravotnictví "chcípne" PES, bude to ještě lepší. Nezapomínejme, že tento PES nemůže bez nouzového stavu přežít.

 

Autor: Jan Tichý(Bnj) | středa 2.12.2020 15:19 | karma článku: 9,84 | přečteno: 267x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Prodej bytu 2+kk 61 m, Benátky nad Jizerou
Prodej bytu 2+kk 61 m, Benátky nad Jizerou

Marie Krupičkové, Benátky nad Jizerou - Benátky nad Jizerou II, okres Mladá Boleslav
4 390 000 Kč

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik