Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V čem je problém?

Je rozdíl, když něco děláte z vlastního vnitřního přesvědčení, nebo z vnějšího donucení. Nevím, jak kdo, ale já zkrátka věci, k nimž nějak vnitřně nedozraju a pochybuji o jejich smyslu, dělám nerad.

Vede to k odporu, naštvání, švejkování nebo dokonce k rebelii. Co s tím? Jako národ jsme rozděleni strašně dlouho a mohli bychom konečně už ty historické rány zacelit, pustit k vodě a začít se spojovat. Umíme to. Uvědomme si, že dva protilehlé póly jsou strany téže mince. Jenže ty strany spolu stále bojují, je jedno jestli to byli katolíci vs.  kališníci, velkoměsto vs. venkov, kosmopolité (globalisté) vs. patrioti. Jsou k tomu ponoukáni vládnoucí elitou, která praktikuje systém „rozděl a panuj“.

Dnes díky covidu a vládním opatřením stojí proti sobě rouškaři a anti-rouškaři. Jedni jsou vyděšení, druzí nasraní. Zkusme jít jinudy. Nepanikařme, nenechme se děsit, ale také nebagatelizujme, buďme obezřetní a ohleduplní. Sami za sebe, ne kvůli vládě.

Povinné nošení roušky venku je opravdu k naštvání. Chápu, že v pražských ulicích se potkává spoustu lidí a tam mi to dává jakž takž smysl. Ale lidi nežijí a nebydlí jen v Praze a ve velkých městech. Dokonce větší část z nich bydlí v obcích, kde se na poměrně velkém vzdušném prostoru venku lidi ani moc nepotkávají. Nemají tramvaje a autobus tam zajíždí párkrát za den.

Těší mne výjimky, ovšem otázkou je, jak dlouho budou platit. Jestli jsem to dobře pochopil, mohu do práce běžet ve sportovním úboru a nemusím mít roušku nasazenu. Také ji nemusím venku mít, pokud nikoho nepotkám, resp. musím se mu na dva metry vyhnout. Možná by stálo za to nosit s sebou v kapse ještě svinovací metr, aby si člověk mohl přeměřit vzdálenost.

Dávám tímto osobní lockdown ministru zdravotnictví, vládě, politikům a televizním a internetovým zprávám. V podstatě s televizními zprávami to již delší dobu dělám a nedívám se na ně, na internetu nemohu uniknout titulkům a někdy neodolám a rozkliknu, ale jinak si vyhledávám informace sám. (A)sociální sítě mne míjí, nebaví mne to tam. Také si občas tady ulevím. Už jsem si zakázal o koroně psát, ale nějak mě to psaní k ní aspoň částečně dovede a já se toho dotknu. Říkám si, že bych mohl takto třeba někoho povzbudit, uklidnit, třeba i rozesmát, nebo i zdravě naštvat a vyprovokovat ke změně přístupu, nebo aspoň k úlevě ve formě nadávek na mě.  

Předpokládám, že nemám povinnost sledovat tiskové konference vlády. Také nemám povinnost mít televizi, počítač, mobil, internet .... jsou to dobří sluhové, ale špatní páni. Naštěstí je umím na čas vypnout, či nezapínat.

Proč ten lockdown? Protože jde především o šíření pandemie strachu. Situace je jistě vážná, ale ne snad zoufalá. A tou se stane právě díky strachu. Protože zoufalci straší lidi, aby se sami stali také těmi zoufalci. Proto dejte lockdown zoufalcům ze zpráv, abyste z toho nebyli sami zoufalí.

Včera (21.10.) unikly podklady zdravotních statistiků, z nichž plyne určité rozdělení, kde dochází k největšímu nárůstu pozitivně testovaných, je to práce a rodina. Kupodivu školy, sportovní akce a hospody to nejsou. Zajímavé také bylo, že všechny křivky zamířily směrem dolů, kromě jediné, která naopak vyrostla. Jedná se o neznámý důvod. Co to znamená? Některá logická vysvětlení zavání fantasmagorií jako toto: stříkají ten virus na nás v noci z letadel nebo je to nějaký sofistikovaný podvod ve smyslu falšování dat, neboť korupce systému je všudy přítomná? Existuje i logičtější vysvětlení – lidi už toho mají dost, chodí se bavit, snaží se znemožnit trasování, pořádají tajné pařby.

Klid v srdci a veselou mysl přeji, s tím přichází psychická odolnost, zvýšená imunita a tedy zdraví.    

Autor: Jan Tichý(Bnj) | čtvrtek 22.10.2020 7:25 | karma článku: 12,46 | přečteno: 231x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik