Vrať se do hrobu

18. 10. 2019 8:34:55
Což je jednak název filmu herce a režiséra Milana Šteindlera, a jednak trefná hláška. Dá se využít především tam, kde jaksi starší člověk působí nepatřičně.

Když se objeví, byť zachovalý padesátník, na akci pro mladé, riskuje tuto hlášku. Snad jen v případě, že je to učitel či trenér se svými studenty či svěřenci, pak se tomu může vyhnout. Nesmí se ovšem nechat strhnout mládím a nezačínat si s nějakou svou žačkou či svěřenkou, pak mu tato hláška samozřejmě hrozí.

Už jsem se věkem dávno kvalifikoval na „vrať se do hrobu“, proto mne tato hláška nemůže nijak překvapit, ani vytočit. Faktem je, že tomu naproti nejdu, v nějakém baru žádné mladé holky neopruzuju, zejména proto, že do těchto podniků nechodím. Nějak na to není čas, ani nálada, a nakonec ani potřeba.

Asi bych se s touto hláškou nesetkal v domově důchodců, tam mne ještě berou za mladíka. Přestože bych si to v úctě ke stáří osobně k nikomu staršímu asi nedovolil, dost často si to myslím o nějakých provařených tzv. osobnostech, které už dlouho „okupují“ veřejný prostor a už by mohli odejít. Neplatí to však o všech, zejména o těch, kteří mnoha lidem svým působením dělají radost i v tom pokročilém věku, a když na své cestě životem k tomu hrobu opravdu dojdou, je nám po nich smutno.

Ovšem jsou i tací, kteří z toho „hrobu“ vylezou jen občas, pak tu chvíli působí jako zombie a pak zase zalezou. Vylezou z temné díry (hrobu) veřejného nezájmu, zakníkají něco, čeho se chytnou média, která na ně na chvíli „posvítí“ a oni pak zaplní veřejný prostor.

Objevil se např. písničkář, kterého je teď všude plno, je zván na akce k 30. výročí listopadu. V zásadě měl svůj hvězdný okamžik po návratu z holandského exilu, pak zapadl, pak občas vyjukl s nějakou kontroverzní písní, nyní prožívá svůj hvězdný comeback.

Mne tedy moc nebere, protože jsem se o jeho tvorbu nezajímal a z té jeho kritiky Karla Gotta cítím zejména ukřivděnost a zlobu. Nemohu si pomoct. A pak se dozvím, že v našem městečku bude vystupovat na dvojkoncertě spolu se Spirituál kvintetem (na ten bych šel). Úvodní den předprodeje jsme už prošvihli, nicméně vypadá to, že dvojkoncert vyprodaný není, a tak se můžeme ještě rozhodnout. Je to šance poslechnout si jedno z posledních vystoupení Spirituál Kvintetu a možnost nechat se Jaroslavem Hutkou překvapit. Ty dvě notorický známé písně jsme hrávali a zpívali u táboráků, ty nové „politicky angažované“ opravdu nemusím, ale asi existuje i mnoho jiných, pokud to má být koncert, a ne politické školení mužstva.

Zatím to tedy nechávám otevřené, pokud budou lístky, nemohu vyloučit, že by mne mohl příjemně překvapit. Přeji mu však plný sál, ať si to užije, než se opět vrátí do .... sféry zapomnění ...

Nedávno jsme absolvovali koncert skupiny Chinaski, dostali jsme to jako dárek k narozeninám a výročí svatby od dětí, děti se účastnily též. Moc se nám to líbilo.

Ještě jsem si vzpomněl, že v mládí jsme chodili na výchovné koncerty. Tak mne napadá, zda někdo nevymyslí koncerty převýchovné, kde budou lidé „nesprávných“ názorů prostřednictvím hudby a textů převychováváni, dokud nepřijmou za své ty správné názory. Tak nevím, zda bych se raději nevrátil do hrobu.

Mimochodem pod Krušnými Horami je městečko Hrob, jen jsem jím kdysi projížděl, mohl bych se tam vrátit a pořádně si ho prohlédnout. Vrať se do Hrobu má pak jiný význam.

Kamarád z jaderné elektrárny nám na jedné konferenci vyprávěl o zajímavé žádosti na vyslání pracovníka na služební cestu:

jméno řidiče: Mrtvý, důvod cesty: mrtvá voda (slangově zaužívaný název), cíl cesty: Hrob.

To nelze vymyslet, to se musí zažít.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 18.10.2019 8:34 | karma článku: 15.75 | přečteno: 444x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.80 | Přečteno: 593 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 528 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...