Může, ale nesmí a jiná moudra

11. 01. 2019 14:15:12
Člověk je někdy svědkem zajímavých hlášek, nebo občas i něco vymyslí. Něco ho napadne. Třeba: „Chceš být vesel a zdráv? Vyhni se doktorům práv!“

Opět jsme zahájili cvičení a přišli i ti, co dlouho nebyli. A tak po cvičení v šatně došlo i na dotaz, zda bude chodit i syn jednoho kolegy. Odpověď byla geniální: „nemůže, stal se otcem. Teda může, ale nesmí.“

A dále několik mých vlastních myšlenek, alias geniálních mouder.

Opustil jsem facebook, tedy on už mnou je dlouhodobě opuštěný, jen jsem ho konečně vypnul (dva roky mi stačily).

Novoroční projev předsedy Senátu se mi docela líbil. Vzpomněl jsem si na hlášku Karola Poláka a trochu ji upravil: „bodaj bysme v politike mali viac takých Kuberov ....“

Přišly deště a sněžení. Pomůže to podzemní vodě? Také přišli vlci, resp. se vrátili a pomáhají přírodě. Nejlepší regulace je ta přirozená, škoda, že na to ještě nepřišli legislativci.

Míra chaosu závisí na míře regulací. Výrok „čím více předpisů, tím větší pořádek“ je nepravdivý. Pokud nahradíme slovo „pořádek“ slovem „chaos“, změníme výrok na pravdivý. Pozor: pokud vyměníme „větší pořádek“ za „menší chaos“, výrok se stane opět nepravdivým.

Ještě musím domyslet známé rčení: „pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos“, které výše uvedené obrací na hlavu. Východisko tu však je: jen blbec chce mít všechno pod kontrolou, tak miluje pořádek a požadavek mít vše pod kontrolou a v pořádku ho vyčerpává, stresuje. Chytřejší si určí důležitost, řeší věci dle nastavených priorit a snaží se vyhnout malicherným blbostem. Ví, že nemůže mít všechno pod kontrolou, že je to sebezničující a nestojí to za to. Je třeba žít, ne se bát.

Trvanlivost manželství je nepřímo úměrná nákladům na svatbu. Výjimky potvrzují pravidlo. Někdo se bojí, aby nešlápl do louže, a přitom nevidí v jakém bahně se brodí. K tomu existuje i vulgární varianta, kterou neuvádím z důvodu kodexu a také proto, že mí čtenáři jsou v tomto směru určitě geniální a poradí si sami.

Aktivita prospívá lidskému zdraví, aktivismus mu naopak škodí. Následování idey vede k činu. Následování ideologie vede k zaslepenosti. A následně může vést i ke zločinu.

Na závěr optimisticky. Týden končí, víkend začíná. Tak si ho užijme. Nemusíme, ale můžeme.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 11.1.2019 14:15 | karma článku: 11.17 | přečteno: 278x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.31 | Přečteno: 614 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...