Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Proč se pozorovatelé nedokáží identifikovat sami se sebou?

Tento blog navazuje na blogy „O perfekcionistech, pozorovatelích a bojovnících“. Není to třetí díl, je to takové volné pokračování.

Inspirací byla právě diskuse pod těmito blogy. A tam jsem přišel na to, že "pozorovatelé" jsou široce zaměření, že v každém z nich je kousek romantika, dárce, smiřovatele, bojovníka i perfekcionisty, tak se zkrátka nedokáží jako pozorovatelé identifikovat.

Ono u těch druhých je to jednodušší, protože je to snáze rozpoznatelné. Na pozorovatele se musí z druhé strany. Společným znakem je to, že se umí dívat kolem sebe, nelíbí se jim, když je jim něco vnucováno a neumí být zanícenými fanoušky a fanatiky.

Také obvykle mají smysl pro humor, věci řeší s nadhledem. Celkem jsou spokojení, dokáží se radovat z maličkostí. Jsou i tvořiví, a když dělají to, co je baví, jsou šťastní. V partnerských vztazích se snesou s kýmkoliv, z počátku i s perfekcionistou. Ti dokáží okouzlit, ale postupem času to začne skřípat a pozorovatel se zpravidla začne cítit nespokojený. A když uteče, vyhraje. Uleví se mu. Je jedno, zda jde o vztah partnerský, nebo pracovní.

U mě je partnerský vztah v pohodě, ale práci jsem měnil. Dříve nebo později jsem začal cítit, že něco je špatně. Většinou to souviselo s kolegy. Kupodivu na to stačil jeden kolega. Ten jeden byl opravdu dokonalý, „vyhnal“ mne z práce, kde jsem strávil 12 let. Stačil mu na to necelý rok (z dnešního pohledu jsem to snášel docela dlouho). Byl sice mým podřízeným, zpočátku to bylo perfektní, ale pak se to změnilo.

Jeho vlastnosti mi začaly být postupně nepříjemné. Nejvíc mne vytáčela jeho pravidelná nedochvilnost, ovšem zpoždění nebylo v minutách, ale spíš v hodinách. Výkon sice perfektní, ale strašně pomalý, navíc jeho jakási posedlost mít všechno stále pod zámkem, mne docela šokovala. Začalo mi to vadit čím dál víc, až jsem si vypěstoval na toho člověka alergii a dospěl jsem do stadia: buď on, nebo já! Jinak skončím ve vězení nebo v blázinci.

Ze zpětného pohledu, to byla dobrá škola života. Rozhodnutím odejít, se mi ulevilo. Zároveň jsem se rozhodl, že si doplním pedagogické vzdělání a přihlásil se ke studiu.

Pak jsem se zoufale snažil najít jiné zaměstnání. Jak jsem tlačil na pilu, tak se nedařilo, nebo jsem nacházel pouze něco, kam se mi moc nechtělo. Přiblížily se prázdniny a já si řekl, že si udělám hezké léto a že si dám se sháněním místa pokoj. Na konci prázdnin jsem místo objevil, v září mohl dát výpověď a v prosinci nastoupit. V září jsem nastoupil i do školy na distanční studium, kam jsem jezdil dva roky jednu sobotu v měsíci.

Jak se mi to vzdělání pak hodilo. Z fabriky nás díky finanční a odbytové krizi během dvou let postupně vyházeli a já si pak vyzkoušel práci učitele.

Jo, pozorovatel to s perfekcionisty nemá lehké. Nejlepší pro něj je, se jim vyhnout, nebo se aspoň nenechat jimi tak ovlivnit. Takové ty typické už dokážu poznat, resp. „vycítit“, necítím se v jejich přítomnosti moc dobře. Proto se snažím zařídit tak, abych se dobře cítil.

Říká se o životě následující: život je pes, život je boj, život je dar, život je život, život prostě je…jo, jsou to jen různé pohledy na jedno, totiž život. Tak ho žijme a ctěme, ať už se řadíme či neřadíme kamkoliv.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 17.2.2017 11:26 | karma článku: 9,09 | přečteno: 249x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik