Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A mám nakoupíno!

To bude pod stromečkem asi pěkné překvapení. Nějak jsem se rozjel. Mohl jsem si to dovolit a tak jsem si to dovolil.

Jak příjemně se mi nakupovalo. Doma, bez fronty. U malých prodejců. Známe se, s některými si i tykáme. Dostal jsem, co jsem chtěl. Byl to radostný nákup. Úsměvy, vtípky, radost moje i radost prodavaček. Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem. Tedy řekl jsem, co bych asi chtěl, bylo mi ukázáno, poraděno, dostal jsem požadované zboží, zaplatil požadovanou částku, rozloučil se a odešel.

Oboustranně prospěšné a milé. Takové nakupování si dokážu užít. Nestojím fronty, nevezu košík, nebloumám jako tělo bez duše po nákupní galerii, nehoním slevy.

Jsem sám se svým přáním v (skoro) prázdném krámku a prodavačka (úředně osoba samostatně výdělečně činná) se mi věnuje tak, aby mi to přání s úsměvem na rtech splnila. Třeba mi úsměv jen oplácí, neb já jsem s úsměvem vstoupil.

Když člověk vstoupí do klidného a laskavého prostoru, kde se nikdo nestrká, nemračí a nenadává, navíc s naditou peněženkou a rozhodnutý, že ty peníze chce zrovna tady utratit, už to samo o sobě automaticky vyloudí na tváři úsměv idiota hned při pozdravu.

U jednoho dárku jsem se ptal (sympatické prodavačky), zda by to nešlo zabalit, že jsem špatnej balič (dárků). Smích! Balit ženský už mnoho let nepotřebuju, ale pokud bych měl sbalené kufry i k tomuhle balení bych se vrátil. Bylo by to asi příjemnější než balit dárky, ale mnohem riskantnější, s daleko většími následky než špatně zabalenej dárek.

Tak jsem nakoupil dárky a nyní budu čekat na to, jestli jsem se trefil do vkusu, do velikosti (byť ji mám denně na očích a často v rukách) a zda obdarovaným vykouzlí na tváři radostný úsměv, možná i šok z překvapení.

Tu předvánoční atmosféru jsem si užil po svém. A nyní čekám na tu vánoční, tradiční a vždy nakonec pohodovou, protože nám k tomu obvykle zpívá Janek Ledecký, že „Sliby se maj plnit o Vánocích…“

… tak slibuji, že už budu hodný, Ježíšku! A ani na toho Silvestra si nenakoupím víc, než je zdrávo. 

 

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 9.12.2016 18:35 | karma článku: 14,74 | přečteno: 452x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 393x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Měl jsem dát do stanov TOP 09 právo zakladatele ji rozpustit, píše Kalousek

30. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  11:57

Zakladatel TOP 09, exministr financí Miroslav Kalousek, tvrdě zkritizoval současné vedení strany...

Na Prachaticku se zřítil paraglidista, na louku spadl asi ze třiceti metrů

30. dubna 2024  11:52

K nehodě paraglidisty vyjížděli v pondělí záchranáři k obci Kahov poblíž Prachatic. Muž se zřítil...

Strach před africkou diktaturou a boj o důchody. SOCDEM slavila Svátek práce

30. dubna 2024  11:44

Zástupci sociální demokracie (SOCDEM) se v úterý společně s odboráři sešli na Střeleckém ostrově v...

Cimický u soudu opět nepřítomen. Jednání pokračuje výslechy poškozených žen

30. dubna 2024  11:28

Obvodní soud pro Prahu 8 pokračuje v projednávání případu psychiatra Jana Cimického, který je...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik