Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak reagovat na další byrokratický nesmysl?

S těmi byrokratickými nesmysly se poslední dobou roztrhl pytel. Jako by ti úředníci nebyli ani lidé, ale spíše nějací chovanci našeho či evropského ústavu pro choromyslné.

Tak si vymýšlí zákazy a příkazy snad na všechno. To, že si naprosto neuvědomují, že zakázané ovoce nejvíc chutná, je o nich známo a je marné jim to připomínat.

Nyní se nám ti „chytrolíni“ chystají zakázat chov zvířat, nejprve těch exotických. A protože s jídlem roste chuť, brzy přijdou na řadu i ty chovy domácí. To by tak hrálo chovat si slepičky, králíky či dokonce prasátka. A pejsci a kočičky přijdou další na řadu.

Tak fajn. Žijeme v Česku, zde jsou ouřadové (najmě ti vládní) papežštější než papež, protože je-li něco pouze doporučeno, se obvykle v překladu do češtiny nějak ztratí a stane se, že je to přikázáno. Protože se ví, že Češi se to budou snažit obejít. Ne nadarmo jsme národ švejků.

A také ignorantů, což má své výhody a nevýhody. Ignorovat nařízení se sice stává výhodou, ale jen zdánlivou. Je lepší nařízení plnit, ale tak nějak po svém. Tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

Už se těším, že budu přesvědčovat úředníka, že to, co mi běhá v kleci vůbec není křeček džungarský, ale zatoulaná myš domácí, kterou jsem v poslední chvíli zachránil ze spárů sousedovic kočky a že si v kleci líže rány a až se vyléčí, ji pustím na svobodu.

Jsem zvědav, zda úředník uvěří, že v tom terárku není had, ale přerostlá žížala, na kterou jsem bohužel šlápl, a tak ji doma léčím a také krmím. Že díky tomu krmení hodně přibrala a jako žížala už ani nevypadá.

Papouška bych si dovolil vydávat za holuba, co si zaletěl na maškarní bál. Co teprve leguán? Tvrdit o něm, že je to obyčejná přerostlá ještěrka mohu, ale že by mi to úředník uvěřil, to opravdu nevím. Věřím tomu, že vzdělaný přírodovědec by se k takové buzeraci nesnížil a že úředník vyznává hlavně formalismus a pokud by to byl člověk, a ještě k tomu se smyslem pro humor, možná by i takový přístup ocenil.

Zkrátka věřím, že takové nesmyslné zákazy a příkazy jsou kontraproduktivní a lidé se na jejich dodržování stejně vykašlou a nějakou obranu si najdou a zájmové skupiny všech možných chovatelů domácích mazlíčků a chovatelů domácích a hospodářských zvířat se za své opečovávané miláčky postaví.

Nebo se zase podělají strachy a poslušně budou plnit příkazy choromyslných exotů? Za sebe říkám, že se se z toho nepodělám a dál své zvířecí miláčky budu chránit.

A když nebude zbytí, co takhle ty hady, štíry a pavouky vypustit na svobodu, nejlépe před nějakou budovou v Praze, kde se ti choromyslní jedinci sdružují a vyskytují nejvíce? A na svoji ochranu si vzít své pejsky a pořádně je tam rozštěkat?

Byla by to tak trochu jiná demonstrace za právo mít zvířátko a starat se o něj. V jednom šiku by se tak mohli sejít chovatelé exotických zvířat, drobného zvířectva, psů a koček, hospodářských zvířat, a nakonec i zástupci zoologických zahrad a zoo-koutků.

To je docela slušná nátlaková skupina. My, Češi, prostě zvířátka milujeme.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | středa 25.10.2023 12:54 | karma článku: 26,36 | přečteno: 650x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 391x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Čína dokončuje „neviditelný“ bombardér. Máme lepší, řekl Pentagon

28. dubna 2024  16:26

Číňané oznámili představení svého „neviditelného“ (stealth) bombardéru H-20. Pentagon to ale moc...

Trpí bolestmi, rok čekají na operaci zápěstí. V Česku dlouho chyběly umělé klouby

28. dubna 2024  16:25

V Česku dlouho chyběly umělé klouby do zápěstí. Pracovišť, která je dříve měnila, bylo v zemi jen...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik