Autem nebo vlakem?

23. 07. 2019 21:07:09
Bývaly doby, kdy jsem měl jasno. Vlakem, jak jinak. Neměl jsem auto ani řidičák. Bydlel jsem v Kolíně. A odtud se dostanete vlakem všude.

Tak jsem jezdil vlakem. S rodiči na dovolenou na Sázavu, s babičkou na houby za Golčův Jeníkov, pak denně na střední do Českého Brodu, na VŠ do Prahy. Pak jako tramp s partou. Vlaky do Posázaví, nebo do Českého ráje byly proslulé tím, že se v nich hrálo na kytaru a zpívalo. Tak jsem nejprve poslouchal, pak se přidal ke zpěvu a párkrát se postaral o své vlastní vystoupení ve vlaku s kytarou.

Vzpomínám, jak jsme rozezpívali celý vagón. Troufli jsme si i na Waldu Matušku, který byl v té době už v emigraci, a tudíž zakázaný. A lidi se přidali.

To dnes už člověk nezažije. Party s kytarou vystřídaly individuality s mobilem. Skoro třicet let žiju v městě, kterému se dráha vyhnula. Nejbližší nádražíčko je odsud 5 km v polích. Do roku 2001 tu koleje byly. Byla to jen vlečka do továrny, nicméně do stoleté povodně v roce 2000, které shodila železniční most do továrny, tu občas nějaký náklaďák projel. Na dětský den v roce 2001 jel odsud parní vlak do Zlonic a zpět a jelo jím 700 lidí.

Pak byla vlečka snesena, neboť byly zrušeny pece, kde se tavil bauxit a už nebylo co po kolejích vozit. Naštěstí po trase bývalé vlečky vede cyklostezka k nádražíčku. Občas jsme odtud jeli do Českého ráje, nebo jinam. K nádraží jsme dojeli autem, na kole nebo pěšky.

Chatku máme naopak u dráhy a na místní nádraží 5 minut pěšky. Občas vlakem jedeme na výlet. Rád projíždím „nové“ tratě, tedy pro mne nové. Jsou to úseky, kterými jsem ještě nejel. Je jich ještě dost, ale dost je i těch, které projeté mám. V mládí jsem se snažil.

S manželkou a dětmi vstoupilo do mého života auto, takže teď jezdíme více autem než vlakem. Avšak aspoň jednou v roce vlakem jet musím. Protože nedojíždím denně, ale jen opravdu příležitostně, jízdu si užívám.

Škoda jen, že nepotkávám kluky s kytarou. Možná si jen vybírám špatné vlaky, nebo již opravdu vymřeli?

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 23.7.2019 21:07 | karma článku: 20.65 | přečteno: 631x

Jan Tichý(Bnj)

Proč člověk jako já zvažuje volbu Trikolóry?

Amatérský ekolog, přírodomilec, ekologický zahrádkář, odpůrce farmaceutického průmyslu, příznivec psychosomatiky, typově spíš anarchokapitalista, odpůrce přebujelé byrokracie a přílišného konzumu zvažuje .,...

21.9.2019 v 18:02 | Karma článku: 35.33 | Přečteno: 1373 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Náhled na společnost z hlediska přírodních zákonů a moudrosti předků

Příroda se snaží svůj systém udržovat v rovnováze, důležitou roli zde hraje také přizpůsobivost a evoluce. Každé (extrémní) vychýlení z rovnováhy je vyrovnáváno.

15.9.2019 v 13:43 | Karma článku: 6.60 | Přečteno: 188 | Diskuse

Poslední letošní cuketa

Naše sklizeň letos byla celkem dobrá. Jabloně sice mohutně kvetly, ale pak to pomrzlo, takže letos mošt nebude a těch pár jablek sníme. Také stará broskev si dala letos pauzu, poté co loni rodila.

13.9.2019 v 16:02 | Karma článku: 13.51 | Přečteno: 211 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Až teď mi došlo, proč mne Facebook nezaujal

Nemám rád davové šílenství a přesně tohle mi facebook připomíná. Ano, je to můj pocit, a já na pocity dám. Nějak mne nenabil pozitivním pocitem.

9.9.2019 v 15:45 | Karma článku: 14.05 | Přečteno: 370 | Diskuse

Klára Tůmová

Všechno je jednou poprvé

...ale některá poprvé by si člověk snad i odpustil. V momentě, kdy je prožívá, si uvědomí dosavadní štěstí na okolnosti. Nikdy mi o dovolené nebylo blbě... Nikdy jsem nemusela dokončit etapu autobusem, vždycky po svých...

22.9.2019 v 16:46 | Karma článku: 9.97 | Přečteno: 230 | Diskuse

Jaroslav Babel

Léto roku devatenáctého (24.)

Vše dopadlo podle plánů a po měsíci skutečně pokračuji v dovolené, a tedy i ve vyprávění. Druhá letní cesta roku devatenáctého se (možná zcela výjimečně) obešla bez bloudění, navíc se odehrála částečně na nových místech.

19.9.2019 v 19:09 | Karma článku: 5.25 | Přečteno: 164 | Diskuse

Klára Tůmová

Neboj, my jsme namakaný!

Pojeď do Jeseníků, říkali. Budeme chodit jak divý, říkali. A tak po mnohých změnách programu a seznamu zúčastněných den D nastal za intenzivního přání, aby shora nic nepadalo.

19.9.2019 v 17:24 | Karma článku: 15.55 | Přečteno: 479 | Diskuse

Petr Havránek

Pohoří Totes Gebirge.

Oblast Totes Gebirge láká milovníky hor všech podob-trekaře, ferratisty i skalní lezce. Můžete se jen tak toulat po vápencových pláních, nebo propotit triko při výstupu na některou z horských chat či vrcholků masivu.

19.9.2019 v 7:00 | Karma článku: 11.34 | Přečteno: 331 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

V koordinaci prací je Česká republika světová velmoc

Kdyby mi někdo říkal, že meziměstský autobus jede 50 kilometrovou trasu hodinu a půl, nevěřil bych mu, dokud jsem to nezažil sám.

18.9.2019 v 7:28 | Karma článku: 22.77 | Přečteno: 727 | Diskuse

Mám rád život a jsem pozorovatel. Jako každý hraju v životě všemožné role a v různé míře si je užívám.  Píšu, protože mne to baví. Rád se směju. Emoce nehrotím, ale ani se jimi nedusím a radši je vypustím. Nejlepší emocí je pro mne radost.

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

web: http://tichaci-cz.webnode.cz/  (více informací o nás a také blogy v pdf ke stažení)