Autem nebo vlakem?

23. 07. 2019 21:07:09
Bývaly doby, kdy jsem měl jasno. Vlakem, jak jinak. Neměl jsem auto ani řidičák. Bydlel jsem v Kolíně. A odtud se dostanete vlakem všude.

Tak jsem jezdil vlakem. S rodiči na dovolenou na Sázavu, s babičkou na houby za Golčův Jeníkov, pak denně na střední do Českého Brodu, na VŠ do Prahy. Pak jako tramp s partou. Vlaky do Posázaví, nebo do Českého ráje byly proslulé tím, že se v nich hrálo na kytaru a zpívalo. Tak jsem nejprve poslouchal, pak se přidal ke zpěvu a párkrát se postaral o své vlastní vystoupení ve vlaku s kytarou.

Vzpomínám, jak jsme rozezpívali celý vagón. Troufli jsme si i na Waldu Matušku, který byl v té době už v emigraci, a tudíž zakázaný. A lidi se přidali.

To dnes už člověk nezažije. Party s kytarou vystřídaly individuality s mobilem. Skoro třicet let žiju v městě, kterému se dráha vyhnula. Nejbližší nádražíčko je odsud 5 km v polích. Do roku 2001 tu koleje byly. Byla to jen vlečka do továrny, nicméně do stoleté povodně v roce 2000, které shodila železniční most do továrny, tu občas nějaký náklaďák projel. Na dětský den v roce 2001 jel odsud parní vlak do Zlonic a zpět a jelo jím 700 lidí.

Pak byla vlečka snesena, neboť byly zrušeny pece, kde se tavil bauxit a už nebylo co po kolejích vozit. Naštěstí po trase bývalé vlečky vede cyklostezka k nádražíčku. Občas jsme odtud jeli do Českého ráje, nebo jinam. K nádraží jsme dojeli autem, na kole nebo pěšky.

Chatku máme naopak u dráhy a na místní nádraží 5 minut pěšky. Občas vlakem jedeme na výlet. Rád projíždím „nové“ tratě, tedy pro mne nové. Jsou to úseky, kterými jsem ještě nejel. Je jich ještě dost, ale dost je i těch, které projeté mám. V mládí jsem se snažil.

S manželkou a dětmi vstoupilo do mého života auto, takže teď jezdíme více autem než vlakem. Avšak aspoň jednou v roce vlakem jet musím. Protože nedojíždím denně, ale jen opravdu příležitostně, jízdu si užívám.

Škoda jen, že nepotkávám kluky s kytarou. Možná si jen vybírám špatné vlaky, nebo již opravdu vymřeli?

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 23.7.2019 21:07 | karma článku: 20.84 | přečteno: 638x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 18.16 | Přečteno: 391 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 578 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.34 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 15.79 | Přečteno: 471 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...