Už je skoro hotovo

Stavby v našem bezprostředním okolí pomalu finišují. Svět kolem krásní a za chvíli se nám uleví úplně a budeme si těch novot užívat.

Novou čistou fasádu na paneláku (už se finišuje na posledním bloku) a hlavně nového chodníku a parkoviště (obojí je již téměř celé možné užívat). Hlavní je však řešení křižovatky u benzínky. Sice zmizelo kus trávníku, ale hlavně zmizely tři silniční pruhy, které byly lákadlem pro parkující kamiony.

Nyní, když tu již tolik malých dětí není, je konečně vyřešena bezpečná cesta křižovatkou. Ono, když jste šli po silnici, na níž sice tak velký provoz není, ale byla obousměrná a oba krajní pruhy zabraly kamiony, bylo to opravdu o hubu.

Nyní je tam jen jeden pruh, chodník a doprava je vedena jednosměrně. Trpělivost růže přináší. Úpravy křižovatky jsme se dočkali po 24 letech. V roce 1993 jsme se stěhovali do klidného prostředí s téměř žádnou dopravou po silnici, která vedla do dříve zakázaného území (bývalý vojenský prostor u Milovic). To se změnilo s odchodem sovětské armády, ale hlavně vybudováním a otevřením skládky (1994) a posléze průmyslové zóny v bývalém vojenském prostoru cca 2,5 km od města.

Jedinou spojnicí je právě silnice vedoucí kolem paneláku. Takže doprava neúměrně narostla. Byla (a je) slibována přímá spojka od dálnice, která by dopravu odvedla mimo tuto část města, jenže se dosud nerealizovala. Vždy přišla nějaká smůla, resp. vždy do toho hodil někdo vidle.

Spojka od dálnice (tzv. sestupná komunikace) se měla původně postavit před otevřením skládky, ale tenkrát tomu zabránil někdo z pozemkového fondu. Pak chtěla Škodovka postavit v prostoru Polygon pro auta a silnici zaplatit. I z toho sešlo díky protestům a rozhodnutím Škody Auto investici nerealizovat.

Poslední šancí byla investice kraje, kdy na sklonku období hejtmana Bendla byly připraveny výkupy, peníze a dokonce schváleno vyvlastnění pozemků. Do toho přišly volby a vítězství Davida Ratha, který projekt zastavil a peníze přesměroval do obcí, kde vládla ČSSD.

A tak stále čekáme. Je to investice kraje. Ale v Benátkách se z hlediska krajských investic musí řešit jiné priority, teď jde hlavně o oba dva mosty přes Jizeru (benátecký a dražický).

Tak budeme čekat dál. Ještě, že se postavilo aspoň to, co může ovlivnit a zařídit samo město. A také, že jsme si ve fondu oprav ušetřili na zateplení a fasádu.

Co se týče té sestupné komunikace, paradoxně její nerealizování může posloužit našemu městu, aby hodilo vidle do megalomanských projektů u Milovic. Bez sestupné komunikace nedá město souhlas (aspoň doufám). Navíc tam je ještě „Rathův pomníček“, pronájem pozemků firmě RP Mladá a její spor s „porathovským“ vedením kraje. To sice brání rychlé výstavbě sestupné komunikace, ale zároveň tento vleklý spor svým způsobem ochraňuje krajinu vč. obory se zubry a koňmi.

A také výrazně komplikuje prosazení nějakého „Megaprojektu“ na pozemcích u Milovic. Už bychom se měli přestat podbízet globálním korporacím a poskytovat naši drahocennou ornou půdu k dalšímu zabetonování. 

nová fasáda
část parkoviště s chodníkem
nově upravená křižovatka

 

Autor: Jan Tichý(Bnj) | neděle 27.8.2017 12:40 | karma článku: 11,37 | přečteno: 520x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12