To jsem si naběhl

30. 06. 2017 8:26:35
Se svým posledním „provokativním“ blogem jsem si tak trochu „naběhl“. A to se ještě admini (jak jsem zjistil další den z emailu) postarali o jeho propagaci.

Na(ne)štěstí jsem byl pár dní pryč (v zahraničí) a k internetu jsem se moc nedostal. Na zasedání se to nehodilo, navíc byly problémy s připojením a v hotelu to (k mému překvapení) chtěli zaplatit. Blog jsem publikoval pár hodin před odjezdem, proto, když jsem odcházel na nádraží, jsem se již diskuse neúčastnil.

Chytrý mobil (zatím?) nemám a na starém malém hloupém je to nepohodlné, navíc i omezené. Tak jsem byl pár dní off-line a mohu reagovat s křížkem po funuse, tudíž to činím najednou novým blogem.

Zpět k „Pražákům“. Docela mne i potěšilo, že určitý patriotismus je vlastní i Pražanům. Nedělá mi problém, se omluvit všem těm, kterých se článek nějak dotkl. Popsal jsem jen pravdivý příběh, ovšem neodpustil jsem si „třaskavý“ komentář.

Příběh sám o sobě samozřejmě nebyl moc radostný, ztrátu hotovosti, nákupy na odcizenou kartu a náklady na náhradní doklady v pohodě přežijeme. Doufám, že tímto příběh skončil a odcizené doklady se dostaly někam na skládku či do spalovny. Ale také by je mohl někdo chtít zneužít, vzít si třeba hypotéku a po čase by se mohl objevit exekutor a najednou zjistíte, že nemáte ani ten „blbý“ papír, kterým byste se mohli bránit. Díky pohodlnému či přepracovanému policistovi, sloužícímu někde v Praze a nezkušenosti kluka z maloměsta, který toto zažil poprvé. I nám v našem malém městě ukradli kola, lyže, dokonce i starší auto. Protokoly jsme potřebovali kvůli pojišťovně, nicméně byly to jen věci a nehrozilo zneužití dokladů jako v tomto případě.

Ale zpět ke komentáři, který některé Pražany nadzvedl ze židle. Nedošlo mi, co to způsobí. Jednou vyřčené (napsané) se nedá vrátit zpět. Je třeba přijmout za svá slova (písmena) zodpovědnost.

Dalo by se psát i o „potrefených husách“, ale spíše jde o různé úhly pohledu. Praha byla a je „mocenské centrum“ a zároveň jediné velkoměsto v zemi. Proto je specifická, tj. jiná než ostatní místa v zemi.

To na jednu stranu láká lidi inspirativní, vzdělané, vědecky a umělecky založené, kteří jsou často špičky ve svých oborech činnosti. Na druhou stranu anonymita a instituce, které jsou nositeli veřejné moci, přitahují také určité lidi (dost odlišné od těch prvních).

A to vše, s otisky minulosti (zkušenosti předků) vytváří tzv. „morfické pole“, které se odráží v mentalitě lidí, co zde žijí. Lze tedy odvodit, že místa nějakým způsobem (aspoň částečně) ovlivňují lidi, kteří zde pobývají. Někteří lidé se na některých místech cítí líp, jinde hůř. A o tom to je.

Praha je nádherné město, mám tam pár přátel, známých, obdivuji spoustu jejích lidí (ať rodilých či náplav), ale cítím (řečeno anglickým rčením), že Praha není můj šálek čaje.

A také nemám rád, když se „zkreslený velkoměstský pohled z Prahy“ vnucuje všem ostatním. Což v malém městě či vesnici může způsobit více škody než užitku. Vím, je to především můj problém a jsem s tím srovnaný.

Svůj pohled se nebojím napsat a věřte, že ho nikomu nevnucuji. Pokud je někdo přesvědčen o opaku, je to jen jeho věc a já s tím nic nenadělám. A naopak, pokud mé články a úhly pohledu někoho inspirují, jsem za to rád.

Hezké prázdniny všem, Pražákům zvlášť :)

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 30.6.2017 8:26 | karma článku: 14.91 | přečteno: 573x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 6.73 | Přečteno: 90 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 11.05 | Přečteno: 960 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.81 | Přečteno: 452 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 294 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...