Jan Tichý(Bnj)

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x

Seznam rubrik

Jan Tichý(Bnj)

Jak nám kolem (ne)jezdily vlaky

Tak jsme strávili týden na chatě, kdy probíhala výluka na trati, a tudíž nejezdily pravidelné osobní vlaky. Ovšem na trati bylo poměrně rušno a několik vlaků kolem projelo.

6.7.2023 v 20:37 | Karma: 11,28 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Když nejezdí vlaky (okolo)

Kolem chaty nám jezdí vlaky. Jezdí pravidelně ve dvouhodinovém taktu. Navíc se v Martinicích křižují, což se projeví tím, že nejprve jede vlak do Martinic a za 20 minut jede vlak zpátky.

26.6.2023 v 13:13 | Karma: 13,45 | Přečteno: 354x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Příjmy a výdaje

Opravdu nejsem ekonom, ale hospodaření (ekonomika) se mě nějak dotýká jak doma, tak v práci. V rodině hospodaříme tak, že víme, jaké máme příjmy a výdaje.

23.6.2023 v 9:24 | Karma: 14,75 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Jsem už off-line?

Plní se mi přání být off-line? Nevím. Komplikuje mi to život nebo naopak usnadňuje? Jak v čem. Je to jinak doma a v práci.

20.6.2023 v 13:14 | Karma: 9,32 | Přečteno: 236x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Dá se vyléčit nemocná společnost?

Snad jedině tím, že se bude skládat ze zdravých jedinců. Jedině ti mohou tvořit zdravou společnost. Fyzicky zdatnou, psychicky odolnou, vyrovnanou, harmonickou a spolupracující. Zkrátka lidskou.

16.6.2023 v 8:46 | Karma: 11,82 | Přečteno: 217x | Diskuse| Společnost

Jan Tichý(Bnj)

Kosení a cesta vlakem

Manželka mě přihlásila na kurs kosení, tedy sekání ručním žacím nástrojem, zvaným kosa. Ani jsem se tomu nebránil, protože kosení považuji za zdraví prospěšné a též lučně tvořivé.

13.6.2023 v 13:39 | Karma: 9,37 | Přečteno: 234x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Sním či bdím?

Asi sním jako každý (druhý?), ale většinu snů zapomenu, noční můry nemívám. Před usnutím si tak v mysli „přehrávám“ události dne, co se staly a co jsem mohl udělat jinak, nebo se „chystám“ na události, které mě čekají.

7.6.2023 v 18:47 | Karma: 9,35 | Přečteno: 175x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Teplota vody (nejen) v řece

Jsem člověk spíše studenomilný, termální lázně si opravdu moc neužiju, stejně tak bazének či vířivku s nějakými skoro třiceti stupni.

5.6.2023 v 13:25 | Karma: 9,61 | Přečteno: 160x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Jak se mi zhmotnilo přání

Na začátku bylo slovo. Tentokrát ne slovo boží, ale slovo mé manželky. Chci chatu! Jak řekla, tak udělala. Že bych také chtěl chatu?

31.5.2023 v 7:09 | Karma: 15,39 | Přečteno: 310x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Náš zelený úděl na místě, kde lišky opravdu dávají dobrou noc

Zelená je krásná barva, barva lesa, barva trávy. Jen je ta barva nějak zneužita. My starší pamatujeme zelené mozky, což rozhodně nebyli žádní zelení aktivisté, ale lampasáci (vojáci).

28.5.2023 v 19:30 | Karma: 11,66 | Přečteno: 344x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Jan Tichý(Bnj)

Dopis ministrovi od potenciálního důchodce

Sice to mám do důchodu ještě šest let, takže mám dost času. Ale víme, jak ten čas letí a donesly se i ke mně zprávy o tom, že Česká správa sociálního zabezpečení nestíhá v přiměřeném čase uspokojit žadatele o důchod.

26.5.2023 v 6:45 | Karma: 41,43 | Přečteno: 4490x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Život mě baví, ale co s tím Matrixem?

Co mě na tom životě vlastně baví? Ten život sám, ta rozmanitost. Příroda a vše, co obsahuje vč. člověka.

24.5.2023 v 6:46 | Karma: 10,92 | Přečteno: 165x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Chtěli jsme podpořit České Švýcarsko

Národní park zkoušený velkým požárem, který jsme se smutkem sledovali ve sdělovacích prostředcích, nás přivedl k myšlence, nějak to podpořit. Brzy se objevil nápad ze strany místních.

22.5.2023 v 10:45 | Karma: 11,77 | Přečteno: 276x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Kde chybí důvěra, chybí i podpora

Většina lidí důvěřuje systému, protože nezná nic jiného, protože žije svou nepřenositelnou zkušenost. Přestože se dá poučit ze zkušenosti jiných a předků a nedělat znovu to, co se jim nepovedlo.

18.5.2023 v 14:01 | Karma: 16,80 | Přečteno: 232x | Diskuse| Společnost

Jan Tichý(Bnj)

Kancelářský stres

Opět jsem na chatě fyzicky makal, tak nějak průběžně po celý víkend. Na této práci je skvělé, že se příjemně unavíte a podobně jako u sportu vyplavíte endorfiny.

15.5.2023 v 13:44 | Karma: 9,97 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Kdyby ty mobily nebyly

Co by lidi dělali? Dělali by to, co předtím, když mobily nebyly. Ještě existují pamětníci doby nemobilové a nejsou zas tak staří a ti si pamatují, co dělali v době, kdy mobil neměli.

11.5.2023 v 14:58 | Karma: 13,80 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Nemusím každého milovat

Miluj bližního svého jako sebe sama. Toto úsloví je známé a najdeme ho v Bibli. Stačí nám logika k tomu, abychom si řekli, že kdo nemá rád sebe, nemůže mít rád ani druhé.

6.5.2023 v 18:16 | Karma: 12,95 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Dvě jistoty

Jak prohlásil Benjamin Franklin „existují dvě jistoty: daně a smrt“. Z toho asi plyne, že placení daní se zbavím jedině smrtí. Ale třeba je tu i jiná možnost. Přestane existovat stát nebo jeho schopnost daně vybírat.

4.5.2023 v 14:59 | Karma: 6,44 | Přečteno: 128x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Mám rád fyzickou práci

Je to práce, která je vidět. Výsledek vidíte. Navíc jste v pohybu a pracujete-li fyzicky venku na čerstvém vzduchu, je to ještě lepší.

2.5.2023 v 14:35 | Karma: 10,98 | Přečteno: 229x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Kouzlo nechtěného

Blog člověk píše v kontextu doby a má nějakou inspiraci. Pak se doba posune a díky administraci blogu zjišťuji, že se čtou dva mé články z „pravěku“.

27.4.2023 v 8:07 | Karma: 8,02 | Přečteno: 194x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Žluna není žluva

Žluvu hajní jsem nepozoroval (a snad ani neviděl), žlunu zelenou potkávám. Poměrně často, jak na vycházce doma, tak na chatě. Na našem pozemku žluny (krom jiných ptáků) v dutinách stromů i hnízdí.

24.4.2023 v 19:02 | Karma: 14,24 | Přečteno: 371x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Tichý(Bnj)

Je libo do jezírka?

Mám radost, byť zprostředkovanou. Než se ponořím do jezírka, tak se podívám, jak to tam vypadá. Synek tam byl a něco nám zdokumentoval.

23.4.2023 v 11:20 | Karma: 13,10 | Přečteno: 243x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Tichý(Bnj)

Hra života

Dívám se na život s vědomím, že sleduju hru, v které zároveň hraju. Ale svoji roli a zároveň i hru si určuju sám. A můžu hrát v jedné hře roli zcela marginální a v druhé hlavní.

20.4.2023 v 10:50 | Karma: 4,94 | Přečteno: 96x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Cesta od nevědomého vědění k vědomému nevědění

Anebo také cesta od jednoduchosti přes složitost k jedno-duchosti. Když si uvědomíme, že život je vlastně cesta životem a že smyslem života je život sám, pak víme, že tou cestou získáváme zkušenosti a poznáváme život v dualitě.

18.4.2023 v 13:24 | Karma: 10,11 | Přečteno: 145x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Čas radosti

Když intelektuál a úředník tráví čas převážně fyzickou prací, a ještě si vybere něco, co příliš neumí, nemá ani materiál a ani potřebné nářadí, je to taková tragikomedie.

16.4.2023 v 19:22 | Karma: 10,63 | Přečteno: 168x | Diskuse| Osobní