Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M24i83l94a45n 53K76e36s80l

26. 6. 2019 21:13

My lonťáci se v těch lidech z Prágru nevyznáme.Za co všechno již demonstrovali,manifestovali a koho vítali.Demonstrovali s Klémou Gotwaldovým,když se vrátil z Hradu,demonstrovali s Havlem ,když zakládal OF ,nadšeně vítali Hitlera,Masaryka,Brežněva i Gagarina.Manifestovali za mír ve vsjom mire,manifestovali za zakázání potratů,To je jen krátký výčet.Už ani moc nevěříme,že to myslí vážně.

1 0
možnosti
VF

Byla doba, kdy si řidiči podnikových aut s pražskou SPZ dávali za okno ceduličku "Já nésu z Prahy". No jo, to ti zamindrákovaní Brňáci !;-D Zdravím Prahu z V Moravy.

1 0
možnosti
PL

Zrovna nedávno jsem opět zaslechl, že syn známé chce odejít do Prahy. A když jsem se ptal, proč? Tak jsem se doslechl, že tam jsou jiné možnosti pro mladé a lepší peníze než například v Karlových Varech.

0 0
možnosti
JT

Taky nevím, kam se mi děti vrhnou. Dcera pracuje v Praze, ale žije s lokálním patriotem a má tu soudržnou partu z dětství, takže zatím stěhování do Prahy nehrozí. Syn studuje v Brně, tak uvidíme za tři roky.

0 0
možnosti
Foto

A za všechno může Babiš.;-D

0 0
možnosti
JT

Ještě bych přidal jaro, léto, podzim, zimu a imperialisty, pardon zasekl jsem se v minulosti, samozřejmě, že Putin;-D

1 0
možnosti
JJ

J33i34ř89í 35J16a57n87d63a

25. 6. 2019 21:53

Ona je otázka, kdo je to vlastně pražák? Po matce jsem jsem echtovní pražák až do poloviny 19. století, kdy do Prahy přišel prapraděda a celá tato větev jsou pražáci. Jen otec se přiženil do Prahy ze středočeské vesnice, kde teď pro změnu bydlím já. Narodil jsem se v Praze a celý život jsem prožil v rodném bytě na Vinohradech.

V našem cca 10 členném pracovním kolektivu jsem jediný, který se v Praze narodil.

Už dlouhou dobu sedím v kanceláři s kolegou z Jižní Moravy který tvrdí, že jsem jediný skutečný pražák, kterého zná.

1 0
možnosti
JT

Praha je plná "náplav", láká na příležitosti, kariéru. pracovat v centrále je lákavější než na pobočce, pražské divadlo či univerzita je také víc než divadlo či univerzita v regionu. Je to tak a beru to. Co mi trochu vadí, je, že mnozí Pražané (spíš někteří lidé obecně) nechápou, že někdo chce žít jinak a vyhovuje mu to. A že když se něco vnucuje, odpovědí je odpor a vzdor (zákon akce a reakce).

0 0
možnosti

Ty ses zase do nás pražáků opřel, Honzo!:-)))

Ale ono rodilých Pražáků je tu...v Praze...tak do pytlíku. A nesmí být moc velký.

Myslíš, že to je něco proti něčemu, když hlavní města určují, resp. směřují dění ve své zemi. Jak psal někdo přede mnou, je to tak snad všude. A poměrně dost dlouho:-)))

1 0
možnosti
JT

Však to považuji za přirozené a také s tím souhlasím, metropole je prostě metropole, s tím nic nenadělám. Jen se snažím upozorňovat na to, že co je dobré pro metropoli, nemusí být dobré pro venkov. A že (asi) existuje něco, co brání (některým) Pražákům to pochopit. Až tedy na čestné výjimky, co mají smysl pro humor a voní člověčinou. Díky za čtení:-)

1 0
možnosti
MB

Kdysi byla cedulka v krmě - Neplivejte pod stůl - leží tam vaši kamarádi. Pak jsem cosi postudoval a objevilo se - Prosředí odráží prostředí. Jedinec se někde objeví a tam je již nějaký, daný stav. Má možnosti - bude to měnit, nebo se celkem stane rovněž. Praha, je jedinečná. Historií, kterou i ovlivňuje a dále vytváří. Centrem všeho bohatého - Snadností obživovat se cizineckým ruchem a centrálními úřady konče. Podobně Významné firmy ČR, které zde mají adresu - Pak městu ovádějí daně ...!

To v souhrnu vytváří lákavost! Bude rozdíl mít krčmu na vesnici - dělat sekterářku u Byťáku, nebo na ministerstvu. K tomu politika, různé obslužné týmy a hlavně - Informace! Kudy povede dálnice, kde se bude stavět, zda se Biopaliva 1 generace zruší, či investovat již do technologie následné! Pak se logicky lidé začnou řadit, se snahou si tam nalézt své místo. Brzy přijdou na to, že nemá žádný smysl to zavedené měnit - Absolutně to ani nejde! (Jistě, nějaké vyjímky budou). A aniž, by si to člověk uvědomil - Sám se tím cekem stal, je jeho součástí a napomáhá mu k dalšímu životu. Ruku na srdce, to se změnit nedá. Změnit se dá pouze to, že samotný člověk si musí rozhodnout, zda je toto cesta jeho ... :-)

1 0
možnosti
JT

4. průmyslová revoluce a další vývoj musí přinést změny v paradigmatu, člověk by měl dostat čas, bude individuální produkce na míru, šetrná k životnímu prostředí ..... spousta věcí se změní, hodně věcí i lidí bude zbytných. Je to velká výzva pro budoucnost .... a co z toho lidi udělají?

1 0
možnosti
JK

Můj švagr z Moravy má na Pražáky podobný názor. Na moji námitku, že v Praze žije polovina náplavy z Moravy a Slovenska, po chvíli zaváhání odpověděl, že je v Praze špatný vzduch a tak tam zblbnou.

1 0
možnosti
JT

Praha je zlákala, šli tam, protože chtěli a zpětně je Praha ovlivnila a už do své rodné vísky tak nezapadnou. Ale to je přirozený běh věcí.

0 0
možnosti
Foto

Ale to hlavní město je opravdu výjimečně a dějiny se v něm odehrávají. Praha není výjimkou. A co teprve Paříž nebo Londýn? Zbytek Francie nebo Anglie taky žije jinými starostmi, problémy nebo radostmi. Tak to prostě je. S tím nic nenaděláte ;-)

1 0
možnosti
JT

Vím, že s tím nic nenadělám a beru to tak, jak to je. Jen nemám rád vnucování a divím se, čemu, že se lidi diví;-)

0 0
možnosti
LB

Proti Pražákům obecně ničeho nenamítám, avšak proti těm zpovykaným, jak je popisujete, toho mám hodně, a ono jich hodně také je.

Tito pražáci obohatili i český jazyk novým významem slova "venkovan". Zatímco původní význam znamenal obyvatele krajiny malých sídel, zemědělství a drobných řemesel, tak pro Pražáka jest venkovanem jakýkoli obyvatel známého vesmíru, jenž nebydlí v Praze.

2 0
možnosti
JT

Řekl bych, že se spíše používá "buran", ale líbí se mi, jak se s tím dokážeme vtipně vypořádat. Buran, to zní hrdě!;-D

1 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik