Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ano, vzácný pane Tichý. Před lety jsem jen nerada přijímala, že v okolí mých naturálních zahrad zůstala nějaká torza zemědělských strojů. Hlavu mi dlouho zahřívaly otázky, jak dohnat k zodpovědnosti toho, kdo (a kdy!) tam ty železné zrůdy zanechal. Nezjistila jsem nic, sama s nimi nehnu, byly nejen rezavé, ale stále také velmi těžké.

Uplynulo asi 20 let. Už roky se stroje (samy od sebe!) rozpadají na železný prach a obrůstají velmi bujnou zelení. Kolik živočichů tam našlo obydlí, ani nespočítáme! Takže ano, přírodu stačí nechat být, ona přežije i bez člověka. Nebo možná chytrouši zažijí dřív to niterné poznání, že peníze se nedají jíst, jídlo roste z hlíny a voda prostě teče, a tak fáze "bez člověka" třeba nebude nutná. Děkuji Vám srdečně 👍❤️

1 0
možnosti
JT

Děkuji, papírové bankovky bych možná z hladu skousnul, ale ty digitální číslíčka z účtu těžko. Život přežije a s ním i část lidí. Porušovat přírodní a vesmírné zákony nelze donekonečna. Nekonečná je snad jen lidská hloupost, nepoučitelnost a stádovitost, tj. nevyčnívat a zařadit se. To, že jde stádo špatným směrem, jim nevadí. Naštěstí všichni tím směrem nejdou a zdá se, že jich přibývá.

1 0
možnosti
PS

Souhlas. Proti přírodě pracují papaláši s cílem nás rozdělit. Příklad:

Od roku 1946 platí zákon o nesmyslném tzv. "letním čase" a miliony občanů poslechnou vždy vládní nařízení, které se o zmíněný zákon opírá! Slunce mrška o tom neví a tak nejkratší stín je až ve 13.00 hod., jak si přejí chlapci v našich vládách trvale od roku 1979. Vrátí se stav před rpok 1979?

2 0
možnosti
KT

Tvrdíte, že jste zastánce přírodní zahrady, ale použití fólie na záhonech je pravými zahradníky považována přímo za zločin. Pod fólií život umlká a nastává mrtvo horší než pod betonem. Dostala jsem vynadáno i za fólii pod štěrkovou cestou, takže jsme ji hned odstranili.

1 0
možnosti
JT

Sám bych ji tam nedal, ale sám nejsem. A žena je tvrdohlavá a chtěla fólii (tak ji má), uvidíme, co to udělá. Na chatě třeba namáhavým úsilím "vyrábí poušť" - seká trávník více nakrátko, častěji a se sekačkou se nadře a ve vedrech se tam objevují holiny. Ale mě tam sekat nenechá, vzala mi to, protože jsem to dělal špatně (sekal jsem to moc na vysoko). Já sekám větší půlku, kde nechávám trávu delší, tak se moc nenadřu a část louky si kosím kosou. Dřív jsem to hrotil, ale když se chce kvůli dokonalé krátké trávě udřít, tak ať se udře. Problém je, že takový přístup má většina lidí a její "golfovový" trávník jí pochválí, na ten můj vyšší se dívají spíše shovívavě či rozpačitě. Ale já to mám rád více přírodně, ale taky mám rád manželku a v tom je ten problém

1 0
možnosti
JT

Krásně se mi to sešlo, rozvážel jsem kompost a pak se podíval na video, co mi poslal kamarád. Bral jsem to jako nové, objevné a pak jsem zjistil, že je to 7 let staré. Spoustu věcí víme jak dělat, jak v otázce zdraví, tak ekologie i zemědělství, ale nemůžeme dělat levné a jednoduché věci a postupy, to by ti nejbohatší nebohatli a také by nás nemohli tak ovládat. Příklady za všechny: bylinky vs. farmacie, průmyslové vs. tradiční zemědělství, ideologický green deal vs. optimální energetický mix a stabilita rozvodných sítí.

2 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik