Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Pojem "Anarchie", chápu jako situaci, kdy člověk nectí pravidla. Odmítá to zavedené, "protože je to staré". Pochopitelně, žádná nová, lepší pravidla - řešení, nenastoluje. Buší do vrat, připadá si pokrokový a sehraje roli - "Myšlenka není ničím - bušení je vším" .

Pak je prvním Anarchistou příroda sama - Puberta ! Pro mne, z neznámých popudů - Uvede mládežníka do stavu rebelie. Proč a za co má rebelovat sice netuší - Neomylně ovšem ví, že to dělat musí ! Nepřátelé a nosiči toho "Stara", jsou po ruce - Rodičové, tedy vzhůru na ně ! Zajímavá fáze, kdy to pokračuje - Dítě pak plně pochopí rodiče své, až se samo rodičem stane ! Je mu to recipročně navráceno ! ...

Až se z toho vyroste, člověk se stane mimoděčným udržovatelem toho špatného - Pořádku a tradic. Jistě, i modifikací mnoho - Anarchie - Celoživotním programem je = Nemít žádný program ! Spousta lidí ...

Vyšší sofistika - Dá se tím živit, forem kopec. Neziskové organizace - za účelem zisku. Mj., jsme i současnými svědky ! ANO, i v ČR máme Hnutí bez Programu. Myšlenka opět - není opět ničím ! Já to považuji za další, zajímavou odnož Anarchistů. Založili se, aby se vyhranili proti tomu starému - i mnohými bylo uvěřeno ! Čím déle to trvá, (asi 7 let) - Tak se můžeme sami přesvědčovat. I to i "Staré", oprávněně kritizované - Je předkládáno sice v hedvábném papíře - Se zvoláním, "Čau lidi", to je to nové ! Tak já jsem se pubertou od-anarchistoval a setrval na pozicích konzervativního tmáře ! :-)

1 0
možnosti
JT

To odpovídá tomu známému výroku: kdo ve 20 nebyl komunistou, nemá srdce, kdo jim zůstal i po třicítce nemá rozum:-)

2 0
možnosti
Foto

Dobře indoktrinovaný člověk se pozná podle toho, když ho slovo anarchie děsí a slovo stát uklidňuje. Protože je hodně proudů anarchie, já sám se řadím k anarchokapitalistům, zajímalo by mne, o jakých anarchistech autor mluví. Předpokládám, že o anarchokomunistech.

2 1
možnosti
JT

Takhle jsem na to nenahlížel, děkuji za upřesnění. Mne anarchie jako taková neděsí, jen jsem si všiml, že u jedné části, která vždy brojila proti kapitalismu a globalizaci, jí začala spíše sloužit (tedy tomu "pokroku"). Nakonec svým vlivem pomáhá systém rozkládat a to možná anarchokapitalisté vítají;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik