Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

Děkuji za chválu všem, potěšila, fakt:-)

0 0
možnosti
PL

Hezká pohádka na dobrou noc R^

1 0
možnosti
AN

Já, starý buran, jsem se aspoň zamyslel. Dík.

1 0
možnosti
DV

D18a17v38i48d 33V29l41k

17. 8. 2018 19:13

JOJO Honzo dobře napsánoR^

1 0
možnosti
MS

Ouuu!!! Hezké, moc hezké! :-)R^

1 0
možnosti
Foto

Výborně napsané!R^R^:-)

Kdyby tahle pohádka měla šťastný konec, tak by buran a intelektuál zasedli jako rovný s rovným k společnému stolu - ale to už je na rozdíl od tvého příběhu, Honzo, totální fikce.:-/

1 0
možnosti
JT

Ale můžeme si to přát a třeba jednou...Co bylo pro naše předky sci-fi my dnes používáme, tak možná i tohle sci-fi bude jednou realita...

2 0
možnosti
MB

No, každá pohádka je velké zjednodušení.

Ale jaký je rozdíl mezi buranem, který si příliš nezatěžuje hlavu, a zmateným pseudointelektuálem, který se snaží chytat střípky informací, ve kterých se pak ani sám nevyzná?

Já mám dojem, že ke zdravějšímu názoru se nakonec dopracuje ta množina "buranů" (která podvědomě navazuje na nějakou zakódovanou zkušenost celých generací a vychází z přirozených instinktů) ...nežli pseudointektuálové, kteří se neustále honí za nějakou chimérou a jde jim spíše o vlastní ego a snahu být uznáváni v nějaké kavárenské společnosti (takže svoje vidění a názory tomu podvědomě přizpůsobují).

Mohu vás ale ubezpečit, že "Miloše" volila řada skutečně inteligentních lidí. To, co "buran" vycítí víceméně intuitivně (že na jedné straně je určitá zkušenost, názor a schopnost si stát za svým, zatímco na druhé straně je jen kličkování podle toho, odkud vítr fouká) .. k tomu lze dospět i velice sofistikovaně. Ačkoli Zeman nepředstavuje pro žádnou skupinu nějaký ideál ..má nějakou hodnotu, kterou ostatní, bohužel, nemají.

3 0
možnosti
JT

Ano, každá pohádka je zjednodušení a svým způsobem fabulace, má své stereotypy, dobro a zlo. Náš svět je založen na polaritě a ta vytváří dynamický proces, změny a snaží se dostat systém do rovnováhy. Pohled "kavárníka" a "burana" je jiný, protikladný. Spojit protiklady jde v nadhledu a/nebo vhledu, pak lze i pochopit, proč ten mluví a jedná tak, druhý onak.

0 0
možnosti
JS

:) můj otec se bavil s každým a nad nikoho se nepovyšoval i když byl Ing. a ředitel agroservisu... Je to o lidech. A dost často ten Pepík se selským rozumem v životě dál dohlédne i dojde než Krhounek s titulem před i za :)

4 0
možnosti
JT

Jo, a také je důležité se před nikým neponižovat, to pak ztrácí člověk sebeúctu. Díky za čtení:-)

2 0
možnosti
Foto

Nevím jak komu, ale mně je ten Váš buran hodně sympatickýR^

5 0
možnosti

Mám jednoho takového burana za souseda. Je to ovšem doktor-gynekolog. V létě tráví svůj čas ve vile v jednom lázeňském městečku, v zimě pak ve svém dalším domě v Řecku. A proč o něm tvrdím, že je to buran a asociál, který se neumí chovat? Inu, např. v půl osmé večer nastartuje svůj traktůrek a do devíti hodin s ním objíždí svůj anglický trávník a jen tak mimochodem hlukem a benzínovými výpary obtěžuje své sousedy. Toto se děje obden. Po skončení malé večerní rallye pak následuje venkovní diskotéka pro zvané a nejbližší okolí (což je tak 1/4 obce). To se děje další hodinu. Samozřejmě pominu to, že svůj odpad z údržby trávníku (plus různé větve a další bordel) hází přes plot na můj pozemek a nedávno si vysázel túje ani ne půl metru od našeho společného plotu (který jsem ovšem nechal postavil a financoval já sám). Takže buran nemusí být nutně jenom dělník s lahváčem, mnohem horší je ono okázalé buranství lidí u kterých by člověk tak nějak automaticky předpokládal jistou inteligenci a úroveň chování...

9 0
možnosti
JT

Není buran jako buran. Lze si pod tím představit cokoliv.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik