Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Auto je spotřební zboží, doslova kus plechu - otázka jak se na něj dívat, Spektrum pak široké - od kočkolapa z mládí, po pragma nutnost, viz dědiny diskuse. Když mi otec daroval Š-120L - já to bral jako mega dar, on - "Že jej již obtěžuje". Tak jsem vůči dceři učinil totéž! Objevy = Zásada velkoměsta - kde jede MHD nejedu autem - sice dojedu, ale kde zaparkuji? Objev busů z dědiny - Jezdí furt! Úspora času - jistě, nicméně jak s ním naložit - pak, již dříve ležet? Dobré využití - Převoz nákupů, kočky v bedně, návštěva vzdálené rodiny i lékař v městě. Relativně levné = reálně drahé! Na konci cesty, vždy garáž nutná. Je to přijatelnější - pokud lze vsunout do nákladů. Osobně si dovedu představit systém sdílení - nárůst je obrovský. Zajímavost - Už Baťa jel v systému, že auta držel na omezenou dobu. Motivoval tak budoucího majitele - řidiče, který se intenzivně věnoval péči svého budoucího stroje! Prakticky by to u nás mělo fungovat - V cyklu á4 roky kupovat nový vůz - na 1 STK - vůbec nechodit! Skutečnost ČR = Přes nárůst životní úrovně, se stáří parku dále prodlužuje! Pro zajímavost - Před 10 lety - 4 mil. aut. Dnes asi 6 mil!. Stáří vozů bylo 14 let - blíží se k 15 letům! Jinými slovy řečeno - Flotilu obnovy nesou firmy - obrovské dovozy = ČR, jako auto výroba velmoc = Šrotoviště + dálnice D-1 + obchvaty měst + zbytek v nedohlednu! ... :-)

1 0
možnosti

děkuji za doplňkovou analýzu, která sedí. Na auto se dá dívat z různých úhlů pohledu, dokonce i na jeho náklady, k těm celospolečenským ještě nutno započítat výstavbu a rekonstrukce silnic, náklady na havárie (vč. hasičů, záchranek, nemocnic, pojišťoven, soudů), ničení životního prostředí (emise, zábor půdy). Pak to takové ekonomické terno není;-)

1 0
možnosti

Abych to odlehčil - sleduji politiku od kolébky:-) Pamatuji si jak se Chruščova ptali (konec 50.let) - kdy dožene CCCP USA v automobilismu. On - v podstatě - odpověděl - naši lidé si všude dojedou autobusy, auta po americku nepotřebujeme. Nikita byl samozřejmě osvěžení po stalinismu, ale byl to ...........

1 0
možnosti
Foto

Mám, ale do centra Prahy fakt né.8-o Spíš na delší cesty, cesty tam, kam nic moc inteligentně nejede, převoz většího množství věcí a tak.:-)

2 0
možnosti

To jsme na tom podobně, k tomu by auto mělo sloužit;-)

1 0
možnosti
Foto

Někdy člověk zažije i úsměvné situace, třeba když sestra měla přítele, poněkud jednoduššího, který jí řekl, že nemohl přijet, protože rodiče byli s autem pryč a autobusem už tak 5 let nejel a ani neví, jak se v jízdním řádu hledá.

Nárust aut vidím i v tom, že se cena jízdného ve veřejné dopravě za 20 zdvojnásobila, kdežto u pohonných hmot nikoli - v roce 1998 stál litr benzinu asi 24 Kč, dnes je to 31 nebo 32.

0 0
možnosti

Tak já ho v důchodu již nemám - důvody zdravotní - zrak, finanční a žiji v Praze - takže MHD zdarma včetně regionálních autobusů. A protože zatím nohy dobře slouží, vše pořídím bez ... S auty je to jako s léky - pomáhají ale i mohou i škodit. Pokud jde o sdílení - jsem už stár na tyto novoty, nějak jim nevěřím. Ale mohu se mýlit, svět je běžec rychlým krokem:-)

2 0
možnosti

Počítám s tím, že pokud mi to nějaký zdravotní hendikep v budoucnu nedovolí, tak auto mít nebudu, snad budu blízko dostupné a aspoň několikrát denně jezdící veřejné dopravy;-)

0 0
možnosti

V rodině jsme dva řidiči, máme dvě auta. Vzhledem k těžce postiženému dítěti nutnost.

Jinak s oblibou sebeironicky v autě "blrblám", že dnes jezdí kdekdo autem.

1 0
možnosti

dostupnost auta dnes (nejen cenová) je s obdobím před 30 lety nesrovnatelná a řidičák má taky kdekdo, a kdo ho nemá, nebo nemá mít (zákaz řízení) se s tím netrápí a jezdí.

0 0
možnosti

Jako vesničan se psem jsem na autě přímo závislý a to počínaje servisem u doktora a konče zásobováním naší ledničky. To že autoprůmysl táhne českou ekonomiku je známo ,sám jsem ve škodovce nějakou dobu na písmenkových postech pracoval, pro zaměstnance blahobyt ale vykoupen tvrdou ,velmi tvrdou prací. takže, ano pro mě stále je ještě auto velkým přínosem.

2 0
možnosti

Jasně, venkov bez auta s děravými jízdními řády a téměř žádným obchodem a službami je bez auta nepředstavitelný, stejně jak MB bez Škodovky... Jen ten individuální přínos přestává korespondovat s tím celospolečenským. Když auto chci a potřebuji, tak si nemám stěžovat, jedeme v tom všichni (téměř)

1 0
možnosti

Máme, jezdíme, využíváme - tam, kde to je potřeba. Ne po Praze na nákupy. Ty konáme zásadně pěškobusem v kombinaci s MHD :)

Na koníky třeba ještě časem dojde!

Měj(te) se fajn!

1 0
možnosti

Taky jsme rádi, že ho máme, ale zas tak na něm nelpíme a kdyby nebylo, tak si nějak poradíme. Ale je to komfortnější, to jo;-) Mějte se též fajnově a PS: koukám, žes své rozhodnutí opustit blog přehodnotil a znovu nasedla, tak vítej

1 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik