Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PL

Na obdobné téma je vidět články poslední dobou častěji. Tak nezbývá věřit, že třeba jednou lidstvo dostane rozum a nezničí se.

1 0
možnosti
JT

V tom je ta naděje a také, že přílišné vychýlení se z rovnováhy řeší Příroda tím, že se snaží do rovnováhy vrátit. Je to její přirozenost. A lidi jsou součástí přírody, takže její zákony a cykly mají na nás vliv;-)

0 0
možnosti
Foto

Myslím, že záchod a lednice to není, protože v případě, že nepůjde elektřina, budete mít daleko horší starosti. Například kde vzít něco do lednice. Umíte zabít prase nebo králíka vlastníma rukama? Umíte ulovit nějakou zvěř? Ulovit nebo sehnat, potom zabít, potom vykuchat a teprve potom můžete řešit, jak ji nejlépe zakonzervovat, pokud nebude možné použít lednici. A nejen uchování masa, ale všeho ostatního, uskladnit to, aby to vydrželo co nejdéle a větší boj by byl uchránit to před škůdci.

Mám dojem, že civilizace přinesla tak pohodlný život, že je in jím pohrdat, aniž by si většina vůbec uvědomila, jaký prospěch nám vlastně přináší. Jsme civilizací tak rozmazlení, že na ni klidně napliveme. Jedna věc je občas si odskočit do přírody, druhá věc je být plně soběstačný. A chodit s bolavým zubem ke kováři také není žádná hitparáda. :-)

0 0
možnosti
JT

Určitě nejsem soběstačný a užívám si civilizačních výhod. Jen mi to připomíná v současné době labyrint, bloudění a úprk slepou uličkou. Asi nikdo není na zhroucení civilizace připraven, nicméně ti, kdo ji připouští se zároveň zamýšlí, co s tím dělat, resp. jak naložím se svým životem já. Přešlapujeme na místě, naší modlou je nekonečný růst a mnozí cítíme, že takhle to dál nejde. Jinak jste to popsala dobře, pravdivě. Děkuji za komentář.

0 0
možnosti
Foto

i já se chodím do přírody dobít... civilizace začíná blbnout... R^

1 0
možnosti
Foto

R^chápu rozumím souhlasím a dávám karmuR^

1 0
možnosti
MB

Už jsem psal - Jedinou technickou vymoženmostí chajdy rodičů , byl tranzistorák Orionton, se dvěmi placatými baterkami Slaný - nezbytně upevněné gumičkou na zavařování ! Dodnes slyším - Zprávy ze zahraničí = Sovětský svaz. Pak ranní relaci - Zachovejte klid - Na dotaz, otec říká, že dávají nějakou přiblblou hru. Tak se šlo na cestu - byl rok 1968 ! Tu chajdu jsme měli 30 let - Nejlepší Silvestry ! Klasika, nemáš vodu - dřevo - světlo ? Studánka, les, petrolej. Já si to neuvědomoval, ale šlo o ideální základy hospodaření. Tak se mi to dostalo do krve, žýe z toho vyšel bonmot - Kdyby nebylo Milotic nad Opavou - tak by nebylo dnešních Vojkovic s RD. Po pravdě řečeno, mé dcery jsou ochuzeny - sedí ve svých pokojících u SAT a tak nějak "Z povinnosti", poslouchají blábolení otce. O úžasném pokroku, kdy petrolejku vystřídala plyn bomba s indickou ponožkou - jako žárovkou. Úžasně to svítilo a syčelo jako 100 hadů. doba, kdy se večer hrála Kanasta a otec spílal matce, co zase hodila za blbou kartu ! K tomu nezbytné Šípkové víno a vlezlá sousedka, která karty nehrála, využívala toho světla k večernímu pletení. V kamnech praskalo dřevo, v městě řádila normalizace - ale v tom lese již znormalizováni byli všichni ! Byli normální a šťastni ... Já, synovsky, po jejich boku taky ... :-)

1 0
možnosti
JT

Opět zajímavý komentář, není co dodat, jen přečíst a nechat působitR^

1 0
možnosti
JS

:) dnes jsme podkládali maringotku, aby se na pérových nápravách nehoupala jako hausbot. Koupeme se v řece nebo v lavoru, kam načepuju vodu pumpou "růčo". Když si chci odmastit vlasy, trošku vodu přihřeju na kamnech bo na plynovém vařiči - aby mi neomrzly zbytky mozku.

Co jde, chladíme ve studni ponornou metodou provázkovou. Kdyby došel benzín nebo plyn, pořád ještě zbývá pila, sekyra a kamna.

Ruční vrtačka z cca roku 1950, kdyby člověk potřeboval cosi přivrtat.

Sběr plodů lesa, sušení.

Od minulého týdne, máme společnost - sršní hnízdo v kůlně, kde je zároveň i suchý záchod. Nevadíme si. My tolerujeme je a oni nás. :)

Kdo má přežít a ještě si to svým způsobem užívat, má mnoho možností :)

Zdravím(e) z "maríny" :)

3 0
možnosti

Tak tomu, Jano, rozumím beze zbytku. (Tedy kromě toho mého odbourání se zbytkem mozku při mytí ve studené vodě:-D To by mi asi nehrozilo)

A se sršněma jsem taky kámoška:-))) Měli jsme kůlnu (již není), a když jsem večer u ní sedávala na lavičce, létaly si sršně okousávat prkna nad hlavou. Nevadily jsme si:-D

2 0
možnosti
VM

Já nevnímám naši civilizaci jako mocnou a zároveň bezmocnou. Vnímám ji jako nemocnou.

A proč si to myslím? Je normální civilizace, která je založena na neustálém růstu? Kam až to má růst? Je normální civilizace, která na půdách nejvyšší bonity pěstuje palivo do aut a staví haly? Je normální civilizace, kde fotbalista bere stonásobně víc než špičkový neurochirurg? A mohl bych pokračovat, ale nechci.

Společnost není mocná, ani bezmocná. Je prostě jenom nemocná. Zastavme se na chvilku a zamysleme se sami nad sebou.

1 0
možnosti
JT

Děkuji, ano jen nemocná civilizace si o sobě myslí, že je mocná a asi až pochopí, že je bezmocná, možná se začne uzdravovat. Psát by se na to téma dalo donekonečna. Tak snad někdy příště se na to podívám i z té Vaší strany;-)

0 0
možnosti
PK

Pořádný liják by váš entuziasmus trochu opravil....ale jinak i já jsem Buschman...R^

1 0
možnosti
JT

Liják by přišel vhod, ale vyskytuji se na místech, kde se s ním ne a ne potkat. Ale třeba již brzy:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik