Děkujeme za pochopení.
T30o41m47á79š 25G24a41y56e54r
Možná trochu zapomenutá je analýza stavu školství po 20 letech od listopadu 89 od pana profesora Piťhy. Myslím, že hodně neprávem. Dovolím si z ní kousek ocitovat:
"Zdá se nepochopitelné, jak je možné, že se národ s takovou pedagogickou tradicí může bezhlavě přiklonit jednou k Makarenkovi, podruhé k technologiím behavioristů a nikdy se nezamyslet. Vysvětlení ovšem znám a je bolestné. Tlak hrubé moci v případě prvém a finanční moci v druhém byl větší než pevnost lidí. Jistě, učitelé jsou státní zaměstnanci, ale jejich submisivita hraničí se zbabělostí a bezpáteřností. Nedostatek lidské a stavovské důstojnosti učitelstva je vážným problémem společnosti. Má to staletí dlouhé kořeny. Nikoho nepranýřuji, ale konstatuji: školy naplněné zbabělci, kteří se zajímají nejprve, a často jedině, o svůj plat, nemohou nikoho vychovat v pevného, pravdivého člověka. Rodiče trvale podrývající autoritu učitelů obecně i konkrétně nemohou očekávat, že učitelé něco zvládnou."
J84a47n 68T14i27c19h45ý83(41B31n21j29)
Díky Vám za tento komentář, za tato slova moudrého člověka a troufám si říct nejlepšího ministra školství v polistopadové historii.
P28a15v77e29l 64V87r24b15a
Jene, dnes je módní vlastnit tituly, přestože na to jaksi nejsme od přírody učeni. A mnozí by byli jistě šťastnější jako řemeslníci, když mají um vrozený nebo předpoklady být dobrý.
J23a85k40u38b 15K56n75e37c67h65t65o92v98s92k92ý
Autore, máte to trochu popletené. Když někdo nechce studovat, tak to ještě neznamená, že bude automaticky dobrým řemeslníkem.
M66a44g33d88a 84J21o32g18h55e45e23o41v11á
Milý Jane, vybrala jsem si jen to, co se mně hodí... Já bych tak moc potřebovala nějakého schopného zedníka... a žádný není... a komín mně nikdo neopraví, už celé měsíce.
J94a59n 52T42i48c70h60ý37(74B22n61j68)
Milá Magdo, děkuji za čtení a komentář. To se docela divím, že v okolí lesů s vlky se nenajde žádný zedník, že by všichni (co zbyli) jeli vydělávat do Prahy, Vídně, Berlína, Londýna?
R72a64d55k35a 85K35i22e70l62b29e64r34g30e11r63o32v82á
docela těžko... a to proto, že se na všech úrovních... nebo řekněme - v řadách všech zúčastněných nepoužívá úplně obyčejný selský rozum. Jakousi soudnost. Ředitel plní, co mu nařídí,i když z toho leze byrokracie a umělě vytvořená práce shora všemi otvory, učitel kolikrát lpí na blbostech, co jsou jen jakoby zaběhnutým drilem a v praxi dávno k ničemu, rodiče někteří zas mají pocit, že rozumět literatuře je umět Erbena nazpamět, děti i rodičemají občas pocit, že kdo je nezkouší z něčeho nazpaměť, ale víc s nimi diskutuje, že je míň naučí... a že i když to sjeli na netu, zaslouží si za to jedničku...někde jsme se zarazili a někde hekticky přijali online testy a povrchnost jako to ,,nové,,... no, uvidíme...
J68a43n 44T35i72c15h22ý60(59B31n42j78)
Uznávám Radko, je to těžký, naštěstí děti dokáží ocenit pedagoga, co se zajímá, co něco zná a umí, a umí nadchnout. Vždycky se jich pár najde a to pak nabíjí. Mně pomáhalo, že jsem se uměl zasmát jejich hláškám a že jsem občas vyprávěl příhody k tématu z praktického života
V31á70c30l38a48v 66C62a29p59o87u29š40e42k
Dá se nějak pomoci českému školství? Dá. Znamená to ale vyhodit ministryni školství a místo ní jmenovat V.K.ml.
M34i29r98o58s43l73a35v 13C79e90s70t97r
To sice máte pravdu, ale Češi jsou bohužel levicové ovce. Na pravicovou vládu to u nás rozhodně nevypadá a to se líbí převážně Německu.
D92a13l90i62b95o68r 62B19a55r24t94o40š
v zásadě ano, když se markantně zvedne povědomí o učitelích všeobecně a zvýší se jejich vážnost, pak ano....jde jen o to jak to udělat..jeden faktor jsou peníze, protože lidí určují úspěch podle peněz, a tak učitel musí mít minimálně tolik jako soudce....možná dokonce i více, protože soudce by nebyl soudcem bez učitele........
další je výběr kantorů a způsob a obtížnost jejich výuky a to i to, že by kantora směl dělat i ten kdo pro to má vlohy a má nějakou jinou vystudovanou VŠ...vybírat by měl ředitel,, a to podle skutečných schopností a nepodle toho kterou maminku daného rádoby budoucího kantora zná důvěrněji....
a ředitel by měl být kontrolován dle úspěchu na výstupu....a školy by měly mít dostatek financí na dodatečné informační a vzdělávací kurzy...a tak dále a tak dále....
musí jít jen o výsledek..tedy o maximální možné vzdělání všech budoucích generací...
L74i55b68u43š39e 48P13a55l45k36o71v44á
myslím že ke zlepšení toho je ve školství víc než dost ale asi to nepatří mezi priority našich politiků a finance směřují jinam
J53a95n 53T91i21c94h29ý57(10B43n77j98)
hlavně, že o tom tak radostně kecají před volbama, díky za komentář
- Počet článků 1077
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 556x
Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:
https://www.tichy-blog.cz/
web: https://www.tichaci.cz/
email: tichy.jan.bnj@centrum.cz
Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.