Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Buran v univerzitním bufetu

Syn se chystal na den otevřených dveří na svoji vysněnou univerzitu v Brně, kde chce dělat přijímačky. A tak jsme se doma rozhodovali, jestli mu svěříme auto či ho pošleme vlakem.

Auto neprošlo (je zima, možná ledovka, řidičák mu ještě neoschl). K vlaku se stejně musí autem dojet na bližší či vzdálenější nádraží.

Nakonec jsem se rozhodl jet s ním a otázkou bylo jen, zda tam dojedeme autem, či se na větší část cesty svěříme vlaku. D1 v lásce zrovna nemám. Vlaky mám rád. Ovšem po prostudování jízdního řádu a mapy, vyšla „logisticky“ lépe jízda autem. Zvolili jsme cestu přes Kolín a Havlíčkův Brod a na nemilovanou dálnici sjeli až u Jihlavy. Tím jsme uvízli jen v jedné zácpě a díky malé časové rezervě jsme dojeli tak akorát. V aule bylo plno, syn zůstal ve dveřích a poslouchal přednášku, já si chtěl dát kafe.

Na automat jsem neměl drobné a tak se rozhodl jít do vestibulu studentského centra, kde byl i bufet. Nabízeli tam několik druhů kávy, včetně mé oblíbené „Vídně“. Tak jsem neváhal, ale když jsem viděl, jak ji paní připravuje (žádná konvice s vodou, ale „kávový“ přístroj), už jsem si svou volbou tak jistý nebyl. Paní se mi ještě omluvila, že musí doplnit vodu (zasyčela z přístroje) a že káva bude tudíž řidší. Vzal jsem si kávu ke stolku, nabral šlehačku (možná už ta byla nějaká divná) a pak okusil řídkou, studenou, hnusnou kávu.

Poprvé v životě jsem kafe nedopil, zbytek (asi půlku) nechal u stolu, chtěl ještě něco jízlivého říct obsluze, ale mezitím se udělala v bufetu fronta a paní musela kmitat. Mávl jsem nad tím rukou a znechuceně odešel. Ztráta peněz ani tak nevadila, jako ztráta chuti. To se muselo nějak přebít.

Už jsem měl drobné a tak jsem si spravil chuť kávou z automatu. Ale nebylo to úplně ono, spravil to až chleba s paštikou. Pak jsme se sešli se synem, vyslechli jsme ještě přednášku na druhé fakultě a jeli zpět.

Pozdější oběd jsme si s chutí dali ve známé oblíbené restauraci U Raušů ve Velké Bíteši. Tam jsem nebyl dobrých deset let. Byl jsem spokojen jako vždy. Člověk má rád takové ty stálé neměnné opěrné body, na které se může 100% spolehnout.

Na mojí alma mater byl (a snad ještě je) bufet „U miláčka“, kam jsme jako študáci chodili na vlašák a občas si dali poctivýho „turka“.

A ten „buran“ je synonymem pro „venkovana“, který je občas v neznámém prostředí vyveden z míry, a proto se chová „divně“. Na rozdíl od těch znalých, kteří se zde pohybují jako ryba ve vodě a tak určují i „normu“ (normálnost).

Název také navozuje jakési volné pokračování souvisejícího článku.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 5.2.2016 15:14 | karma článku: 21,98 | přečteno: 1938x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:08

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Přítelkyni doma přikryl textilem a zapálil. Muž dostal za vraždu sedmnáct let

25. dubna 2024  9:45,  aktualizováno  11:07

Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...

AKTV už sedm let hájí zájmy televizí. Bojuje s piráty a za nové zákony

25. dubna 2024

Asociace komerčních televizí slaví letos na jaře již sedmé výročí od založení. Jejími prioritami...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  10:53

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik