Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

Také s těmi, které jsem četl kdysi na blogu Aktuálně, z něhož byli vyhnáni a s některými kamarády, s nimiž se znám osobně. Samozřejmě své weby používám dál. Jsou odrazem mého tvoření, mé duše a mého stylu života.

Že jsem mohl zůstat zde i nadále? Mohl. Otázka je, za jakou cenu? Za cenu autocenzury a nesouznění se zúžením zdejší názorové rozmanitosti, která bývala vyhlášená a lákavá. Na můj vkus odsud už zmizelo poměrně dost „mlíkařů“, a to mi rozhodně nečiní radost. Proto jsem zde přestal publikovat.

Přes Vánoce jsem si odpočinul, přečetl zajímavé knihy Václava Cílka a Miroslava Bárty a díky nim se již neobávám příp. kolapsu naší civilizace. Protože vím, že je to součástí evoluce a potřebného zjednodušení systému, kterého bychom mohli dosáhnout i bez kolapsu, kdyby naše elity pochopili, co se děje a nechali si poradit, jak to udělat. Jedním z rádců mohl být nedávno zesnulý ekonom prof. Milan Zelený, který se zabýval re-lokalizací, decentralizací a změnami systému.

Existuje spousta inspirativních osobností, kterými se nechávám inspirovat a o jejichž názorech přemýšlím, byť bych s nimi třeba v něčem nesouhlasil, ale vážím si jich. Většinou to jsou přemýšliví lidé, kteří v sobě nesou pokoru, mají svědomí a sebereflexi, vědí, že se mohou mýlit a nebojí se přiznat chybu a změnit názor na základě nového poznání. Tomu se mj. říká moudrost.

Při sledování těchto inspirativních lidí (jejich knih, textů, rozhovorů) jsem přišel na společného jmenovatele, s nímž naprosto souzním. Změna musí přijít odspodu, pomoct si musíme hlavně sami a nejdůležitější bude naše adaptace a odolnost (resilience).

Nepřeju si kolaps, proto se i já svou troškou do mlýna snažím lidi „probouzet“, povzbuzovat a inspirovat, aby se nám podařilo se mu vyhnout, nebo aspoň zpomalit ten náraz do zdi. Nedělám to na (a)sociálních sítích, takže mám opravdu malý dosah.

Abych ten dosah trochu posílil, šel jsem na blogosvět, který se mi zdá být tím, čím dříve byl i Idnes, tj. blogem svobodomyslným a rozmanitým, inspirativním díky tříbení různých názorů.  

Jo, a můžu tam mít fotku s vidlemi. Jan Tichý - Blogosvět.cz (blogosvet.cz)

Autor: Jan Tichý(Bnj) | středa 10.1.2024 6:37 | karma článku: 14,33 | přečteno: 390x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Není na čase změna některých mouder nebo spíš hesel?

A kterých? Osobně bych změnil následující hesla: „Kdo nejde s námi, jde proti nám“, „Podle sebe soudím tebe“ a „V jednotě je síla“.

22.11.2023 v 8:55 | Karma: 12,47 | Přečteno: 321x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik