Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Neměl bych přestat psát?

Tak si říkám, zda už neskončit se psaním. Teď v melancholickém podzimu a za prodlužujících se nocí, kdy je na to psaní více času?

Nechci si cucat texty z prstu, to opravdu nefunguje, u mě tedy ne. Nějaký zajímavý příběh mě musí napadnout, nebo ho musím aspoň částečně prožít, něco mě musí inspirovat. Když se nic neděje a duše klimbá a nemá potřebu mě nějak burcovat, nastupuje ego.

Šťoura jeden. Tuhle vyšťouralo, že tu mám články, kde není žádná diskuse, prostě nula. A taková nula, stejně jako prázdnota, je egu nepříjemná. Duše to neřeší, ale ego poňouká, napiš něco kontroverzního. Vždyť vidíš, co se děje a ty na to ani nereaguješ. Bude to mít velkou čtenost, karmu a také hodně komentářů v diskuzi.

Proč nějak nutně reagovat? Když tomu ani nerozumím a ani mě to moc nezajímá. Jen je mi z těch událostí smutno a někdy mě to štve. Samozřejmě nejvíc to, co se mě nějak přímo dotýká a co potřebuji nějak řešit.

A nechce se mi řešit problémy, které by neexistovaly, kdyby někdo řešením neexistujících problémů nevytvořil ty reálné, které musím pak řešit já sám. A když jsem nucen řešit něco, co bych býval nemusel, pochopitelně se mi to nelíbí a pokud se na to nemohu vys.at, tak se z toho mohu aspoň vypsat. Aby se mi ulevilo. Jak na těle, tak na duši.

Takže mé milé ego, potěším tě, že psát budu dál (už jen proto, že se nechci smířit se šikanou zvanou byrokracie). Ale zda to bude někdo číst, karmovat a psát komentáře do diskuse, to už moc neovlivním, protože to na mně až tak nezáleží.

Čtenáři rozhodují, zda je můj výplod zaujme a zda ho nějak okomentují. Tu příležitost mají, že ji nevyužijí, mi maximálně může být líto, příp. mě to trochu zamrzet, ale zase lepší nic než nájezd nějakých „hejtrů“ (nebo „hejlů“?).

Ono články z „ega“, tj. ty, kterými se vypisuji ze svého smutku, hněvu či zhnusení, mají obvykle vysokou čtenost, karmu i dost komentářů v diskusi. Naopak články, co mi jaksi mluví z duše, jsou čtené méně, mají nižší karmu a ani se tam moc nediskutuje.

A kromě toho „autocenzura“ mě s těmi kontroverzními tématy, kdyby mi mohlo hrozit vyhnání z „ráje“ tohoto blogu, vyhnala už dávno jinam, na svůj vlastní malý ostrůvek svobody.

Možná bych potřeboval něco jiného než psací terapii kvůli něčemu, s čím nemohu pohnout a co mě prudí. Možná bych měl požádat Vesmír, aby mi seslal náhradníka, člověka (ideálně právníka či bytostného úředníka), který se v tom na rozdíl ode mě najde, převezme otěže a já si změním pracovní režim.

Tak na půl úvazku, do práce tak 2x, 3x v týdnu, a pak už jen dělat to, co mě baví a naplňuje. Namísto nářků přitahovat, vizualizovat, zhmotňovat. Nejdřív ale vyslovit přání a vyslat do Vesmíru signál. Silnější než ten Fialový, aby se to přání splnilo a zhmotnilo.

To bude príma, máš na to Vesmíre tak tři roky čili nechal jsem ti dost času. Ale pokud to uspíšíš, zlobit se nebudu.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 30.10.2023 19:51 | karma článku: 9,75 | přečteno: 182x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 390x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik