Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je potřeba se přihlásit k vidlím

Což o to, k vidlím se hlásím, často s nimi i pracuji. A mám dokonce dvoje vidle. Občas i píšu jako vidlák a vlastně tím vidlákem jsem. Přestože žiju v malém městě.

To město bylo venkovské, ovlivněné kdysi velkou továrnou. Bylo městem brusiva. Továrna existuje, stále vyrábí a stále zaměstnává lidi, ale stala se menší a méně významnou. Nevím, v jaké kondici továrna nyní je.

Dnes toto město ovlivňuje hlavně poloha na D10 mezi Prahou a Mladou Boleslaví. Má to své výhody, ale také nevýhody. Původně venkovský charakter se změnil, resp. už nejsme svébytný venkov, ale venkov poblíž Prahy. Na kraj Prahy to máme blíž než na druhý konec našeho okresu.

Ale vraťme se k vidlím. V přeneseném významu mě docela baví do toho „házet vidle“. Co to vlastně znamená? Má to stejný význam jako „sypat písek do soukolí“. Je to takový malý osobní vzdor, kterým se snažím brzdit to, co nechci. Třeba nechci zrušení hotovosti, tak se snažím téměř všude platit hotově. Nepoužívám mobilní aplikace a sociální sítě. Říkám to, co si myslím a píšu, jak mi zobák narost.

Pravdou je, že se nepouštím do zbytečných debat s lidmi, s nimiž příliš nesouzním, ale dokážu je vyslechnout, domluvit se s nimi, a když to nejde jinak, pošlu je kamsi. O to raději mluvím s lidmi, s nimiž si mám co říct.

S psaním je to trošku jinak. Sice píšu, jak mi zobák narost, jen se na platformě idnesu vyhýbám tématům, jež by mohly narazit. Ale od toho mám druhý blog, kde si opravdu píšu, co chci a nebojím se být občas i vulgární, nemluvě o jízlivosti a ironii.

Vlastně žiju takovým drobným, nenápadným rebelstvím. Nejvíc se to asi projevilo za Covidu. V té době jsem si uvědomil, co dělat nechci a co dělat chci. Protože hodně věcí, co jsem dělat chtěl, dělat nešlo (neměl jsem tu tečku), tak jsem dělal to, co dělat šlo. Chodit do přírody, pracovat na zahradě, pobývat a pracovat na chatě. Tak jsem si to zamiloval a zvykl si, že mi ty ostatní věci (jako společenské akce, kina, divadla, hospody, bazény a tělocvičny) přestaly vůbec chybět.

Když už se smělo, tak jsem to obnovil, ale už ne v takové míře jako dřív. A využívám především venkovské kino, venkovské koupaliště a venkovskou hospodu v blízkosti chaty a zároveň je tím podporuji. Na místních městských akcích jsem letos moc nebyl. A že jich tady je. Nějak mě to nelákalo, potom, co bylo vše nejdříve zrušeno a pak obnoveno. Radši beru do ruky ty vidle.

Venkov v podhůří má stále venkovský charakter, jezdí tam traktory a jiná zemědělská technika, kokrhají kohouti. Pravda i v našem městě stále občas jezdí traktory a o kohoutech vím také, jen už je toho podle mě méně. Kousek od domu, kde bydlíme, je hlavní tah k dálnici, tak často slyšíme houkání sanitek, hasičů a policajtů. Nejde jen o nehody a požáry, ale i houkající záchranka jedoucí do nemocnice v Mladé Boleslavi či do Prahy. Už jsem viděl nejen na dálnici, ale i ve městě, přistávat vrtulník.

Díky své chatce ve vsi v podhůří a produkční zahrádce ve městě, bývám reálným prázdninovým a víkendovým vidlákem. Měšťákem jsem hlavně v práci a doma v bytě. Nicméně pokud to jde, jsem nejradši venku.

K vidlím se hlásím a práci s nimi si užívám. Být vidlákem mě zkrátka těší. Chtěl jsem se přihlásit k vidlím i na profilové fotce, ale neprošlo to, protože tam mám malý (kodexu nevyhovující) ksicht. Přičemž jsem tam hlavně chtěl mít ty vidle.  

Tak tady jsou i s tím mým malým nevyhovujícím ksichtem, resp. celou postavou. 

jako vidlák

 

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 11.9.2023 14:35 | karma článku: 15,69 | přečteno: 309x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 290x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik