Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Čtrnáct dní pohody

Dovolená. Že bych měl být z toho frustrován? Jak jsem si přečetl v Magazínu DNES? Ne, nebyl jsem, užil jsem si to. Já teda jo.

Snad i žena a náš pes. Největší frustrací pro mě byly dlouhé přejezdy autem. Tak nejdřív na necelý týden na chatu, tam je odpočinkem i fyzická práce, tentokrát bylo i něco navíc: dovezli nám štěrk a bylo potřeba ho rozvést a rozházet. Tak jsme si mákli, ale jinak bylo i jezírko, u mě i koupaliště a kolo, procházky.

Poté jsme se vrátili na den domů, abychom obstarali domácnost a zahradu, začínáme sbírat úrodu a bylo třeba zalít a zabalit věci na další část dovolené.

Pak nás čekala výprava delší, do Vysokých Tater. Naším malým autíčkem s řidičem frustrovaným už z té dlouhé cesty a odhodlanou řidičkou, která nabídla svou pomoc. Řídit auto mě baví tak do 200 km, delší trasu také zvládnu, ale nadšen z ní nejsem. Tak jsem si dal svých cca třista kilásků k hranicím a odtud až skoro do Ružomberka řídila žena. Jsem za to rád, že mohu být vystřídán. Já to pak přes Ružomberok dojel do cíle kousek za Poprad.

Hotel příjemný, 2,5 km na tatranskou elektrickou železnici, kterou jsme ke svým horským túrám využívali. Nachodili jsme tam během dvou dnů skoro 40 km, navštívili Štrbské a Popradské pleso, Starý Smokovec, Vystoupali si na Hrebienok, došli k vodopádům studeného potoka a do Tatranské Lomnice. Odtud se svezli vláčkem do Staré Lesné, kde jsme byli ubytovaní.

Následoval přesun přes Slovensko na Jižní Moravu k Mikulovu. Za Trenčínem jsme uhnuli na Starý Hrozenkov a přes Uherský Brod a Strážnici dorazili do Novosedel za Mikulovem, kde jsme byli ubytováni v penzionu jednoho místního vinařství. Měli tam i malý bazének, což bylo v těch vedrech docela přínosné. Moc velkých pěších výletů se dělat nedalo, ale přesto i tady jsme něco nachodili a navštívili. Mikulov se Svatým kopečkem, zámecký park ve Valticích, Novomlýnské nádrže v Pasohlávkách a vystoupali jsme si na Sirotčí hrádek.

Zkrátka jsme si to užili. Je výhoda, když člověk nehoní sociální sítě tak, že by je musel zahltit fotečkami a vídejky, aby na ostatní udělal ten správný dojem. Na to se fakt můžu z vysoka… Tak jen si to posdílím zde a slibuji, že nějaké fotečky časem dodám.

Sice mi začíná v pondělí pracovní týden, ale žena (poněvadž má prázdniny) jede se svojí matkou na chatu. A mně tedy začne taková jiná dovolená. Část dne sice strávím v práci, ale odpočinu si od manželky. Budu několik dní tzv. slaměným vdovcem A to si též hodlám užít.   

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | sobota 15.7.2023 11:52 | karma článku: 13,89 | přečteno: 241x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,91 | Přečteno: 399x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 615x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Dárek pro starostu Řeporyjí. Před úřad mu aktivisté vysypali kupu hnoje

14. května 2024  7:27,  aktualizováno  11:17

Před městským úřadem v pražských Řeporyjích se v úterý ráno objevila hromada hnoje. Starostovi...

KOMENTÁŘ: Budeme všichni Nemo? Pěvecká Eurovize ukázala vizi Evropy

14. května 2024

Premium „Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za výhrůžný pohyb.“ A také: „Ústavní...

Za ubodání otce a zranění matky dostal cizinec osm let, k činu se přiznal

14. května 2024  8:41,  aktualizováno  10:54

Osmi lety vězení potrestal olomoucký krajský soud jednatřicetiletého muže z Ukrajiny, který pod...

VIDEO: Technici odpálili zbytky mostu v Baltimoru, loď přesunou do přístavu

14. května 2024  10:53

Sedm týdnů poté, co nákladní loď Dali uvázla pod částí zříceného mostu v americkém Baltimoru,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik