Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Je odhad na lidi neštěstí?

Svým způsobem ano. Poslední roky mi přinesly takovou větší vnímavost vůči lidem. Setkávám se s mnohými lidmi a jsem obvykle někde jinde, než jsou oni.

Naštěstí jako introvertovi mi to nevadí a jsem nastaven tak, že se zkrátka dokážu domluvit téměř s každým (tváří v tvář). Samozřejmě existují výjimky, ale většinou jde o nějaké nedorozumění, špatnou náladu nebo nevyvratitelné (fanatické) přesvědčení a tam je nějaká dohoda většinou marná. Ale z určitých lidí mám nepříjemný pocit. Je to varování. Takovéto upozornění „dej si bacha“. Příliš se mu neotvírej, nesvěřuj a nedůvěřuj.

Naopak některým neznámým se stačí zadívat do očí a hned víte, že jste na stejné vlně a je vám spolu příjemně. A nemusíte se ani představit, jen si třeba nezávazně popovídat ve vlaku.

A v čem spočívá to „neštěstí“? Třeba v tom, že se v některých lidech zklamete, že najednou objevíte v kamarádovi pokrytce, že zjistíte, že dříve skromnému a pokornému člověku se vlivem funkce zvětšilo ego a že je to jiný člověk.

Přitom to může být úplně naopak, změnil jsem se totiž já sám a najednou mám jiné vnímání a vidím okolní svět jinýma očima než před několika lety. A to se stalo mně.

Vnější událost (dva roky s Covidem) dokonale otřásla naším vnitřním životem. Mým určitě. Skončil jsem se strachem, našel odvahu stát si za svým, byť to bylo nevýhodné a nepohodlné. Tím jsem se změnil. A trochu se posílilo mé vnímání.

Vidím člověka na setkání lidí, který se snaží působit sympaticky. A opravdu na ostatní sympaticky působí, věří mu, visí mu na rtech, tleskají mu. Vůbec by je nenapadlo, že jsou jím manipulováni.

A já to vidím. Nebo spíše vnímám. Nemám z toho člověka osobně dobrý pocit a nějak vím, že si na něj mám dát pozor. Je to dar nebo prokletí? Je to dar, protože dříve jsem to neviděl. Dříve bych byl jedním z davu a visel řečníkovi na rtech a říkal si: má pravdu, je šikovný, to bude ten pravý, myslí to upřímně.  Sladká slůvka, hezká tvář, dokonalé vystupování, inteligence.

A já za tím povrchním pozlátkem vnímám pokrytce a arogantního egoistu. Jenže si zároveň říkám, že se nejspíš mýlím, tak svůj „vnitřní hlas“ umlčím. Už se mi ale několikrát ukázalo, že můj nepříjemný pocit se nemýlil a že „po ovoci poznáte je“ funguje. Ne tak slova, ale činy promlouvají a usvědčují lháře ze lhaní.

Problém je v tom, že lháři se dokáží ze všeho vylhat a většina lidí ve své pýše si nechce přiznat, že se mýlili, že se nechali obelhat. Nedokáží přijmout prohru a budou si dále nalhávat do kapsy, aby si nemuseli přiznat pravdu. Že naletěli, že věřili něčemu, co se ukázalo jako nepravdivé či lživé, ale jejich přesvědčení, důležitost a pýcha je tak velká, že jim ani nedovolí tu zjevenou pravdu přijmout.

Pak máte to štěstí, že se setkáte tváří v tvář s člověkem, který je poměrně známý, ale jeho mediální obraz je vykreslen tak, že byste si od něj kůrku nevzal. A já z něj cítím sílu, odhodlání a vnímavou duši.

Zkrátka mám z něj příjemný pocit. V podstatě platí, že spřízněné duše se přitahují. Vlastně si to přitáhnete i virtuálně a nemusí jít ani o algoritmus sociální sítě, který loví do svých sítí a třídí lidi do sociálních bublin.

V době, kdy jsem se ještě díval v televizi na publicistické pořady mě zaujali lidé jako Václav Cílek, Petr Robejšek, Jan Hnízdil a mnozí další. Když pak začali tito lidé mizet z obrazovky, hledal jsem je na internetu a objevil kromě nich i mnoho dalších, kteří mne něčím zaujali a inspirovali. Dnes skoro žádného z nich neuvidíte v ČT a jiném mainstreamu.

A teď hledám (bez facebooku) v lidech, které ve svém okolí znám (i neznám), spřízněné duše, abych se dával dohromady se sobě podobnými. Nějak cítím, že to bude potřeba. Mít okruh lidí, kteří se mohou na sebe vzájemně spolehnout, kteří nebudou leštit své ego a spojovat se z prospěchářství, ale spojovat se srdcem, z potřeby vzájemné pomoci a spolupráce. To bude v nadcházející době nejen terno, ale i nutnost.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | středa 28.12.2022 21:17 | karma článku: 16,83 | přečteno: 306x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,91 | Přečteno: 399x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 615x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Slunečno a teplo se na pár dní loučí. O víkendu přijdou přeháňky i bouřky

16. května 2024  7:18

Podle předpovědi počasí má být na většině území ČR slunečno a teplo. Nicméně déšť nebo přeháňky ve...

Volal na Fica, ať jde blíž, pak začal střílet, líčí svědci atentátu

16. května 2024  7:06

Lidé, kteří stáli v bezprostřední blízkosti atentátu na slovenského premiéra Roberta Fica,...

Hrajeme o lístky na finále MS v hokeji. S iDNES Premium na 3 měsíce za 49 korun

3. května 2024,  aktualizováno  16.5 7:06

Mistrovství světa v hokeji je v plném proudu a při této příležitosti přichází iDNES Premium s...

S Ruskem podpoříme světovou spravedlnost, prohlásil Si po setkání s Putinem

16. května 2024  6:57

Čína je připravena posílit vztahy s Ruskem. Podle agentury AFP to řekl prezident Si Ťin-pching na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik