Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Co si odnáším z domovních schůzí?

Mám štěstí nebo smůlu, že potkávám a zároveň poznávám lidi na domovních schůzích, které zpravidla řídím. A co si z toho odnáším?

Z každé trochu něco jiného. Pocity spíše smíšené. Vlastně každý dům je jiný a záleží, kdo se sejde a jaké jsou v domě sousedské vztahy. To je základ. A tak jsou některé schůze celkem pohodové. Zpravidla ty, kde žije převážná část starousedlíků, kteří se poměrně dobře znají a mají zájem s domem něco dělat.

Tam je cítit ten základ sousedství, lidství, pokory a respektu a zájmu, aby se udělalo to, co je potřeba. Tedy hlavně to, čemu se říká „časovaná bomba“ a co hrozí průšvihem. Mám i pocit, že pomalu nic jiného nedělám, než se snažím odstranit vzniklé průšvihy či jim zabránit. To ale samozřejmě nezvládnu sám, k tomu potřebuji spolupracovat s těmi, kteří to umí a těm se snažím nepřekážet a neházet jim klacky pod nohy.

Samozřejmě na všech domech (a potažmo domovních schůzích) se najdou „narušitelé“, jsou to zpravidla ti, kteří tam nebydlí a mají tam nájemníky, kteří tam hlavně nocují a nic je nezajímá a třeba ještě navíc dělají bordel.

Stejně je zajímavé, jak se to na schůzi toho, kterého domu, sejde. Ti, co nejvíc kritizují, jsou důležití až na půdu, zpravidla nejsou ochotní hnout prstem. Jsou obvykle chytří jak rádio, vnucují ostatním svou představu, poučují, jak se to dělá jinde (většinou mají více bytů na více místech a své ego tak předvádí na mnoha schůzích).

Tyto schůze bývají obvykle emočně vypjaté, dlouhé a končí znechuceným odchodem některých účastníků. Kdybych to zpravidla nemusel vést, nebo se z titulu své funkce nemusel účastnit, tak na takové schůze bych nešel. Setkání s těmi důležitými, co snědli Šalamounovo hovno a jejichž pýcha se až hvězd dotýká, nevyhledávám a nemiluji. Tito lidé mě i občas dokáží vytočit. Z takových večerů se obvykle vracím vyčerpaný, smutný (někdy naštvaný) a musím to, co nejdříve kompenzovat něčím příjemným.

Když sečtu ten letošní podzim, tak jsem si z celkem ze sedmi domovních schůzí u čtyřech z nich odnesl docela příjemný pocit a u třech jsem si odnesl pocity nepříjemné. Zatímco na dvou jsem se snažil spíše zklidňovat situaci mezi rozhádanými stranami a bylo mi i pomáháno, na té poslední schůzi jsem si připadal jako sám proti všem. A bylo to díky jednomu vlastníkovi, kterého jsem podcenil.

Díky zaneprázdněnosti řešením jiných priorit, které, kdyby nebylo byrokracie, války, inflace a energetické krize, bych řešit nemusel, ale protože situace je taková, jaká je, je řešit musím, jsem nebyl na jeho vystoupení připraven. Zkrátka mě zaskočil a já nedokázal odpovědět, spíše jsem odpovídal blbě.

Z hlediska zájmu domu měl pravdu, jenže já se na to musím dívat i z jiné perspektivy, spíše celkové, a tak jsem se jeho návrhům bránil. Avšak byl jsem osamocen.

Přivedlo mě to k jednomu poučení. V prosinci 2027, kdy mi končí druhé období (a zároveň už budu mít nárok na důchod), definitivně skončím a začínám (pomalu už nyní) hledat náhradníka. Hlavně se stáhnu z funkcí na domech. Cest je samozřejmě více, a kromě toho na rozdíl od jiných jsem přesvědčen, že nás čeká nějaká forma kolapsu pyšné civilizace a transformace společnosti. Ten systém, který jsme zdědili po předcích, byl velmi robustní, proto ještě funguje, protože ho při životě (na kapačkách) udržují ti, kteří to umí. Ale ti vymírají, nebo se probouzejí z iluzí, a tak ztrácí ochotu tomu umírajícímu systému pomáhat a nalézají odvahu k rebelii.

Osobně nechci směřovat do digitálního otroctví a nehodlám být na straně strachu a pýchy, ale na straně pokory a lidství. Věřím, že pýcha předchází pád a že pokora, soucit, spolupráce a lidství bude základem nové společnosti.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 19.12.2022 7:00 | karma článku: 17,25 | přečteno: 497x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,91 | Přečteno: 399x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 615x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Mluvit se bude o jednotě i Ukrajině. Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu

15. května 2024  22:42

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu. Sejde se mimo jiné se svým...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik