Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mám rád Petra Fialu a cítím se jako náš pes

Jako je sama skála, tak jsem sám i já. Jako je prázdná duha, tak jsem prázdný i já. Jako je zrádná voda, tak zradím i já! Zkouším se prokopat ven ….

V perexu úryvek textu písně Made in Valmez od kapely Mňága a Žďorp, jejímž frontmanem a zpěvákem je Petr Fiala. A tohoto Petra Fialu mám rád, jeho muziku a texty.

O půl třetí na náměstí ve Valašském Meziříčí
jdu co noha nohu mine a každej sám sobě jsme stínem!
Nic mi není přitom melu z posledního
těžko říct o tom něco konkrétního.
Stejná slova kolem, stejný tváře
a každej sám sobě jsme lhářem a já už zase…

… zkouším se prokopat ven

Proč mě napadla zrovna tahle píseň? Vždyť ona je snad z konce osmdesátek. A dnes také docela aktuální. Kdy už si konečně sami sobě přestaneme lhát?

Proč se cítím jako náš pes? Tedy naše roční fenka shiba innu? Mohl bych to parafrázovat: „jako je divná fena, jsem divnej i já“. A proč jsme divní?

Naše fenka nerada chodí po městě, mezi domy. Nevíme proč, ale ona se na ulici bojí. Pravda, už si trochu zvykla na auta, lidi, už se méně bojí kočárků a kol, ale pokud je kol více a/nebo jedou rychle, snaží se zdrhnout. Také se jí nelibí větší provoz a větší shluky lidí. Takže ji musím pevně držet na vodítku, přičemž žene, skoro se plazí, škrtí se a ocas má svěšený. To se rázem změní, jakmile jsme v zeleni, v přírodě. Má ráda vodu.

Ani já nemám rád velký provoz, davy, fronty a také je mi nejlíp v přírodě. Také mám rád vodu, v níž tak rád plavu a nejradši piju čistou vodou, ideálně pramenitou ze studánky.

Až mě to „podobenství“ zarazilo. Stejně jako náš pes se necítí dobře na ulici, já se necítím moc dobře v tom „matrixu“ (který mne obklopuje zejména v práci a ve městě). A jakmile se dostaneme do přírody, okamžitě pookřeje pes i jeho pán. A to je divné, že?

Pro někoho to divné být může, ale já to tak mám. Beru to tak, že jsem na cestě. Cestě životem a jak po té cestě jdu, potkávám lidi, poznávám ten skutečný život, překonávám překážky, procházím údolími temnými, strašidelnými, ale dostávám se na rozkvetlé louky, zalité sluncem.

A jak také zpívá Petr Fiala a Mňága: „I cesta může být cíl“. Tak se z toho matrixu (kterej se mi neustále plete do cesty) zkouším prokopat ven.

O víkendu se mi to většinou povede. Kdyby se tak týden skládal jen z víkendů.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 12.9.2022 7:09 | karma článku: 14,47 | přečteno: 451x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,91 | Přečteno: 399x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 615x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Fica by mohl zastoupit Kaliňák, slovenské zákony ale nemyslí na všechno

16. května 2024  10:35

Slovenského premiéra Roberta Fica, který při středečním pokusu o atentát utrpěl vážná poranění, ve...

Fico je nadále ve vážném stavu, oznámil Kaliňák. Operace trvala pět hodin

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  10:30

Aktualizujeme Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl ve...

Tragická eskalace, Fico k polarizaci a nenávisti přispěl, píší v Německu

16. května 2024  10:23

Německá média si kladou otázku, co stálo za středečním střeleckým útokem na slovenského premiéra...

Hostovi se nelíbil výběr hudby, na oslavě vytáhl nůž a zaútočil na ženu

16. května 2024  10:12

V Kralovicích na Plzeňsku se minulý týden zvrtla narozeninová oslava. Jeden z mužů tam kvůli výběru...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik