Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Práce místo slibů, sliby místo řešení

Už vylezly ven. Předvolební plakáty. Už jsou vyvěšeny. Už se předvolební boj do Zastupitelstva města dostal z virtuality (sociálních sítí) do venkovních prostor.

Možná bude i nějaký ten mítink. Co mě zaujalo bylo moto starosty (ODS): „práce místo slibů“. Faktem je, že místní ódéeska si to tady za ta léta odmakala a dokázala probudit ospalé městečko na konci okresu a přispět k jeho dynamickému rozvoji. Zásluhu na tom měl bezesporu dlouholetý starosta (28 let ve funkci) pan Jaroslav Král, který už tu s námi pár let není. Jeho nástupce se snaží jít v jeho stopách, což je navenek vidět. Neustále se tu něco buduje a mění.

Starosta je o starostech a žije mezi svými sousedy. Náš starosta je „králem facebooku“. Tam já vůbec nechodím. Vím, že toho má hodně, ještě dělá radního na kraji a politikou žije, na rozdíl od svého předchůdce, ten tedy byl také politik, ale žil (dle mého) především městem a sportem. Také vlastně přeměnil „Benátky město brusiva“ na „Benátky město sportu“.

Místní ODS věří v budoucnost. Víra je dobrá podpora, pokud ovšem není slepá a pokud to není ideologická zaslepenost. Tak si říkám, jestli té budoucnosti tady nebudeme (muset) říkat Zukunft nebo Future.

Ale vraťme se k heslu místní ODS „práce místo slibů“. Předpokládám, že se myslí práce pro město a jeho občany. Proč se tím neřídí i jeho stranický šéf?

Na centrální úrovni by ODS (po osmiměsíční zkušenosti) sedlo toto heslo: „sliby, místo řešení“. Zdá se (aspoň mně), že jejich dosavadní usilovná práce přináší do české kotlinky „výmaz“ střední třídy a kolaps systému. Pak ta budoucnost opravdu růžově nevypadá.

Ikdyby nyní na centrální úrovni ODS přepřáhla, zbavila se šéfa, zrušila pětikolku a dohodla se s ANO (a možná i s SPD), je to jen kosmetická úprava v rámci (prohnilého) systému. Navíc hrozí, že by v tom případě vyšel do ulic pan Šarapatka, bývalý televizní radní. Pokud by se rozhodlo ho podpořit Milion chvilek, pak by tam sám nebyl. Ale jsou „Chvilky“ i nadále tak morálně silné, když vidí nové účty za energie a ceny potravin?

Jaká je budoucnost současného společenského systému, který se přežil a který je udržován „na kapačkách“ a vede nás ke kolapsu? Řekl bych, že jeho „smrt“ je nevyhnutelná. Co se však na jeho troskách zrodí, je na nás.

Na každém z nás záleží, kterým směrem se lidstvo vydá. Osobně mám svůj směr vybraný, jen mi přijde, že jsem na té cestě ve svém okolí skoro sám. Mám už své odžito a jednu z možných realit stejně nechci žít, tak se věnuji času přítomnosti, abych si ten život každý den trochu užil.

Zázemí jsem si k tomu vytvořil. Tam budu tvořit svůj radostný život i nadále, dokud budu moct. A je mi tam moc dobře. Nechávám to tedy koňovi, resp. na Bohu.

Mám zodpovědnost pouze za svůj život, a tím, jak žiju mohu trochu ovlivnit své okolí. Nemám povinnost „spasit“ své sousedy. Pracovně vykonávám službu sousedům a snažím se jim pomoct. Obávám se však, že přichází doba, kdy úsilí v rámci systému bude naprosto marné.

To jsem vyjádřil v článku „Připravme se“, který jsem umístil do Hydeparku.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 2.9.2022 9:14 | karma článku: 11,07 | přečteno: 251x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 397x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

Už žádné pálení triček. V Evropě se těch nenošených vyhodí až 32 milionů

11. května 2024  16:22

Neprodaná zcela nová trička nebo mikiny často končí na skládkách. Výrobce uložení na skládce vyjde...

Rusko je ničivá síla, nespokojí se jen s částí Ukrajiny, myslí si Pavel

11. května 2024  16:15

Rusko nám bude škodit a nespokojí se s tím, že získá jen část Ukrajiny, je přesvědčen český...

KOMENTÁŘ: Evropa udělala osudovou chybu. Migrace je druh nevojenské expanze

11. května 2024

Premium Věcně nesmyslnou teorií multikulturalismu Evropa rozpoutala migrační vlnu, která starý kontinent...

Polsko tíží migrační tlak z Běloruska. Na hranici si vybuduje opevnění

11. května 2024  14:39

Polsko vybuduje opevnění na své hranici s Běloruskem, aby čelilo migračnímu tlaku, který podle něj...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik