Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

O vidlích a kydání

Vidle mám dvoje. Jedny klasické a druhé rycí. Hnůj nekydám, protože jaksi nechovám hospodářská zvířata. Vidle ale používám.

Rycí vidle k rytí zahradních záhonků většinou na podzim po sklizni a ty vidle obyčejné k takovému skoro-kydání, kdy se jedná o takový skoro-kompost. Je to hromada bioodpadu (listí, tráva, plevele, popel, atd), která se směrem nahoru vrší a směrem dolů to tleje a pracuje jako v klasickém kompostu.

Postupně se dole tvoří humus. Jednou za čas vezmu vidle a hromadu přeházím, protože se potřebuji propracovat k tomu humusu a doplnit záhony či např. vytvořit nové. K tomu mám ještě zvířecího pomocníka krtka, který dělá na louce (spíš trávníku) své hromádky, ale jde převážně o zkypřenou půdu, kterou mohu nabrat, naložit na kolečko a dosypat jím záhony, příp. překrýt vrstvu humusu.

Tím se bavím a zároveň touto prací na čerstvém venkovském vzduchu kompenzuji sedavou práci kancelářské krysy v systému, který mi vyhovuje čím dál méně. Správně mi již vyhovovat přestal, ale ta práce sama o sobě mi přes ty byrokratické nesmysly ještě smysl dává a navíc mě (na rozdíl od těch vidlí) živí.

Také mě baví do toho systému házet vidle, příp. sypat písek do soukolí. Což činím hlavně určitou ignorancí jeho zastrašování a příkazů. Protože, jak známo, „plníš-li ochotně příkazy, dostaneš další“ a to já už žádné další dostávat nechci a nepotřebuji. V tomto smyslu jsem pasivní a nikam se nehrnu. Za to aktivně píšu své kydy.

Jsem zaměřením spíše intelektuál, v intelektuálském prostředí jsem pracovně strávil řadu let, ale poslední léta trávím v prostředí opačném, více „buranském“, spolupracuji více s lidmi, kteří se živí rukama. Samozřejmě mě svým intelektem neohromí, ale to významně kompenzují svou šikovností a zručností a já před nimi smekám. A také se od nich trochu učím.

Intelektuálské prostředí už mne nebavilo, sešněrované prostředí státní správy či globální korporace není pro mě. Proto ta práce na čerstvém vzduchu v době osobního volna, proto to rýpání v hlíně, proto návrat k přírodě. Proto jsem naopak hrdý na označení „venkovský balík, buran, či vidlák z vidlákova“.

Jak jsem již před časem zjistil, označení vidlák mi nepřísluší, resp. mohl bych porušit autorská práva blogera, který si říká Vidlák a provozuje web (blog) Vidlákovy kydy (níže odkaz).

Tento chlápek zajímavě píše, zabývá se zemědělstvím a chovatelstvím, má vícero dětí. A snaží se rozebírat (analyzovat) situaci z více stran. Tím si získal moji přízeň. Nesouhlasím se vším, co píše a na můj vkus řeší politiku a společnost až moc, ale jeho články o problematice, které rozumí, tj. zemědělství a samozásobitelství jsem docela hltal.

Sdílíme spolu ten kritický pohled na současný systém (spíše režim) a jeho vládnoucí elity. Najdeme spoustu rozdílů (třeba Covid a vakcinace), ale i v tomto tématu se mi jeho psaní líbí, protože je analytické, faktografické a své názory nikomu nevnucuje a netvrdí, že je neomylný a že jedině on má pravdu.

Takže „Kydy“ jakéhosi Vidláka, kde se prostě kydá o tom, co se děje, samozřejmě pod jiným úhlem pohledu, než nám z televizní obrazovky k nedělnímu obědu servíruje Václav Moravec, mě docela baví.

Také já rád kydám své plky sem, ale více mě baví to kydání s vidlemi.

Chcete-li si s Vidlákem zakydat, můžete tady: Vidlákovy kydy (vidlakovykydy.cz)

Autor: Jan Tichý(Bnj) | čtvrtek 14.7.2022 7:08 | karma článku: 11,50 | přečteno: 342x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,91 | Přečteno: 401x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 615x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1678x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Rakouské Zelené do eurovoleb povede mladá aktivistka. Je nezkušená a lže, zní

18. května 2024  11:55

Lídryně kandidátky rakouské vládní strany Zelení do Evropského parlamentu Lena Schillingová se od...

Nehoda kamionu na osm hodin zastavila provoz na D35 u Olomouce

18. května 2024  7:39,  aktualizováno  11:42

Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik