Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Blízká setkání

Setkání sice blízká, ale především letmá. Tak jsem třikrát během týdne letmo zaznamenal tyrkysovou modř v kombinaci s oranžovou, před očima mi prosvištěl ledňáček.

Díky těm nápadným barvám ho identifikujete celkem snadno. Jednou jsem zaznamenal přelet černého čápa a pár minut jsme za oknem sledovali srnku, jak ochutnává cosi na skalce.

Nad jezírkem přelétávali malé vrtulníky, tedy vážky, také včely se létaly napít, a dokonce jsem večer zahlédl konipase horského, jak také z jezírka pije. Nutno podotknout, že jezírka jsme si užili i my, nejen osvěžením ve vodě, ale i čištěním, resp. vybíráním (lovením řas).

Tak jsem si řekl, že nalíčím fotopast, třeba se nějaký ptáček, co bude pít z jezírka chytne, ale hlavně vážky tam poletují pořád, tak snad se nějaká dostane do záběru.

Nakonec jen svou částí se jedna do záběru dostala. A to jsem to nechal běžet od večera přes noc, a ještě pár hodin dopoledne.

kousek vážky vpravo dole

Pak jsem si řekl, že bych mohl zase lapit srnky. Jenže tu noc a ráno zrovna byly zrovna jinde. U nás úřadovaly až druhý den, což jsme poznali na okousané túji.

Fotopast tak zachytila jen naši fenku při večerním venčení s paničkou.

večerní venčení

Tak jsem si vyfotil aspoň šneka a naši fenku.

šnek leze vzhůru
před okamžikem ještě spala

Ovšem největší překvapení na mě čekalo na záchodě. Ještě, že muži čůrají vstoje, viděl jsem něco úžasného na stromě za oknem. A ono to na mě počkalo až se vrátím s mobilem.

překvapení za okýnkem koupelny resp. záchodu

 

Nakonec se strakapoud povedl i zvětšit

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | čtvrtek 7.7.2022 20:12 | karma článku: 10,73 | přečteno: 141x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,91 | Přečteno: 401x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 615x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1678x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Rusko nemá na průlom u Charkova dost lidí, Ukrajinci se udrží, řekl velitel NATO

16. května 2024  20:19,  aktualizováno  20:46

Ruská armáda nedisponuje dostatečným počtem vojáků k dosažení strategického průlomu v oblasti...

Politik má chodit mezi lidi. Fiala po útoku na Fica nezmění své návyky

16. května 2024  20:34

Po středečním útoku na slovenského premiéra Roberta Fica se Petr Fiala nechal slyšet, že nebude...

Po útocích přišel atentát a výhrůžky smrtí. Evropu děsí násilí před volbami

16. května 2024  20:27

Atentát na slovenského premiéra Roberta Fica vyděsil evropské politiky. Bojí se, že nadcházející...

Německý parlament zbavil Bystroně imunity, policie prohledala jeho kancelář

16. května 2024  10:55,  aktualizováno  20:21

Spolkový sněm zbavil imunity poslance Alternativy pro Německo Petra Bystroně. Bavorský zemský...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik