Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Už jsem měl dávno zemřít

To si může říkat stoletý stařec, který pochoval i své děti a zbyla mu jen vnoučata a pravnoučata. Svůj čas pravděpodobně tráví v domově pro seniory, příp. pokud to síly všem dovolí u někoho doma ze svých příbuzných.

Jenže si něco podobného mohou říkat i mladí lidé, kteří jsou v depresi, a kteří neunášejí svůj život až tak, že si na něj sáhnou, nebo o tom uvažují.

Hodně se téma smrti rozvířilo v souvislosti s Covidem a očkováním. Dokonce až tak, že někteří z obou stran polarity (očkovaní/neočkovaní) předpovídali smrt těm druhým. Kvůli covidu lidé umírali a byť se o tom moc nemluví, smrt úřadovala i v řadách očkovaných.

Každý podstupuje určitou míru rizika a každý je tak nějak přesvědčený, že se rozhodl správně. Pokud se rozhodl sám za sebe, a ne na něčí nátlak. Osobně jako příznivec alternativní medicíny, psychosomatiky, člověk, který nebere žádné prášky a k doktorům nechodí, jsem se rozhodl neočkovat, zpočátku spíše vyčkat, jak se to vyvine a dát přednost potřebnějším.

Když se to vyvíjelo směrem k nátlaku na očkování, přiznám se, že v té chvíli jsem se zatvrdil. Narážel jsem v rodině (mimo manželky) na bariéru nepochopení, protože všichni ostatní byli rozumní a očkovat se nechali. Covidem jsme si pak v rodině prošli téměř všichni, někteří očkovaní i víckrát.

Zatím žiju, jsem zdráv a vesel, přičemž jsem (dle některých) už žít neměl. Žijí i mí očkovaní příbuzní, kromě maminky, která loni zemřela (ne však na covid). Je v podstatě humorné, že vládní představitelé (vesměs propagátoři vakcinace) nedávno covid měli (Fiala, Stanjura, Nekula, nevím, zda někdo další).

Jak popisoval premiér, nebyla to procházka růžovým sadem a nezapomněl zmínit, že naštěstí je třikrát očkovaný a že si nedovede představit, jaké by to bylo, kdyby očkovaný nebyl. 

Kdyby totiž neplatí, to nikdo neví. Pokud existují neočkovaní a není jich úplně zanedbatelné množství, pak by do budoucna mělo být srovnání. Jenže chorob, na něž můžete zemřít, je, a navíc důvěra v lékaře a farmaceutický průmysl je u velké části lidí naprosto neotřesitelná.

A prokázat, že za úmrtí může vakcína je téměř nemožné. Takže nám zbývá snad jen přát si vzájemně život a pevné zdraví bez ohledu na to, zda jsme nebo nejsme proti covidu očkovaní. Rozhodně bychom si neměli přát něčí smrt (jak to někteří naprosto snadno činí na sociálních sítích) jen proto, že máme na danou věc rozdílný názor. A rozhodli jsme se tak, jak jsme se rozhodli.

Jsem zastáncem široké svobody projevu (vč. hloupostí a cynického nekorektního humoru), neberu si věci osobně a v podstatě mě máloco dokáže urazit, nerozhodí mne ani např. takovýto citový výlev: „jak to, že ta svině neočkovaná ještě neumřela?“

Na to bych měl následující odpověď: „vím, že umřít jednou musím, ale co nemusím, je splnit někomu jeho přání, abych umřel“. Možná v zimním období covid či vakcínu předčí zima a hlad. Inu, paní smrtka má široký výběr.  

Snažme se o to, abychom žili a přáli si vše dobré, aby především přežila lidskost, protože to je základ lidské pospolitosti a vzájemnosti. Bez ní to nejde. Resp. jde, ale není to k žití (aspoň ne pro mě).

Až přestane fungovat stát (což při delším blackoutu opravdu hrozí), pak se budeme muset spoléhat sami na sebe, vzájemnou soudržnost, svépomoc a lidskost, což bylo (a snad stále ještě je) doménou venkova.

Rozhodně bych v této době více věřil dobrovolným hasičům z Horní Dolní než někomu ze Strakovky či Kavčích Hor (nehledě na to, že v případě delšího a rozsáhlejšího blackoutu vysílat nebudou). Také bych se raději vyskytoval na venkově než ve městě (o velkoměstě nemluvě).

Autor: Jan Tichý(Bnj) | čtvrtek 9.6.2022 13:20 | karma článku: 16,06 | přečteno: 362x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Podporujeme kulturu nahoty. Obec na Sardinii jako první umožní nudistické sňatky

3. května 2024  7:26

Obec San Vero Milis na severu středomořského ostrova Sardinie jako první v Itálii umožní sňatky...

Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států

3. května 2024  7:08

Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik