Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak uzdravit nemocnou společnost?

Nemocná společnost potřebuje uzdravit. Ne umrtvit, ustrašit, ustresovat, uočkovat, umořit. Zdravý člověk je silný, odolný, vyrovnaný, energický, spokojený a duchaplný.

Zdravá společnost se skládá ze zdravých jedinců. Nemocná z nezdravých, nemocných. Jsme tvůrci vlastního života buď zdravého nebo nemocného. Tvořit zdravý život v nemocné společnosti jde těžko. Základním předpokladem je se nad to povznést a nenechat se nezdravou společností udolat.

Žít to zdravé, radostné. V podstatě navzdory většinové společnosti či hlavnímu mediálnímu proudu. Pak sice na většinu ostatních budete působit jako blázen, podivín, (možná i zrádce a arogantní sobec), ale ne na všechny. Dokonce někoho naštvete nebo uvrhnete (tedy on se uvrhne) do ještě větší deprese. V jiném ale můžete probudit zvědavost. Jak on to dělá, že je takový vysmátý, plný energie, dobře naladěný? Jak to, že je zdravý? Co v tom je? Proč je spokojený, proč ten život zvládá tak lehce?

Hraje to na nás? Není to jen faleš a přetvářka? Ne, zdá se být upřímný, oči nelžou a jeho úsměv není falešný. Jak to dělá? Mohu být také takový?

Něco podobného jsem si říkal, když jsem se potkal se „Čtyřmi dohodami“, které nám představil Jaroslav Dušek. Tak jsem se ho snažil následovat, vyzkoušel jsem Čtyři dohody na sobě a po čase se mi život změnil.

Každý může svůj život změnit a nasměrovat ho jiným směrem. Slepou uličku nemoci a neštěstí opustit a vydat se jinou cestou. Probudit se, vystoupit z hypnózy a (spolu)vytvářet zdravou společnost. Té nezdravé společnosti navzdory.

Tam je to samá oběť a samý viník, samé neštěstí, zloba a frustrace. A to Ty už nechceš. Tak z toho vystup a nech to být. Takovým lidem stejně nepomůžeš, tak pomoz sobě a tím budeš pomáhat druhým. Těm, které budeš svou činností inspirovat. Těm, kterým třeba zlepšíš jejich pohled na život.

Úroveň pomoci je různá, někdo dá rybu, jiný učí ryby chytat, někdo pomůže druhému postavit se na vlastní nohy i odepřením (či podmíněním) pomoci. Pomáhat můžeme finančně, rukama, i laskavým slovem nebo třeba zprostředkováním pomoci, tj. sehnat někoho, kdo to umí, když já to neumím.

Soucit není podpora v sebelítosti, je to projevení upřímného zájmu v určité oblasti a určité osobě. Tak to aspoň já chápu. Je v tom cítění, ne kalkul a vypočítavost.

Mohu podpořit jen něco, někoho. Tak to i dělám a vybírám si to, co se mnou tzv. rezonuje a co se mi líbí. Přispíváme na tři projekty z různých oblastí malou částkou měsíčně a občas jednorázově (pomoc lidem třeba po povodni, tornádu) a občas pošlu DMS.

Některé projekty, které jsem podpořil jednorázově a příliš to se mnou neladilo, jsem podporovat přestal. Zkrátka se mi nelíbí, když se někdo neustále připomíná, telefonuje a posílá reklamní předměty. Nepůsobí to na mne dobře. Více mne baví skromnost, pokora a pak, když mohu trošku pomoct svým střípkem při řešení nějakého konkrétního průšvihu (např. ono tornádo).

Pomáhám zkrátka tak, jak umím, jak mi to vyhovuje a tam, kde cítím, že to (pro mne) má smysl a mohu být užitečný. Na covidové jednotce bych překážel, nedokázal bych dlouho pobývat v tom oděvu a asi by mne museli křísit. Tam bych narozdíl od jiných byl prd platný.

Tady mohu tak akorát držet palce a snažit se do nemocnice díky svému způsobu života nedostat, abych jim nepřidělával práci. Netajím se tím, že mi to celé dění kolem covidu poměrně zapáchá manipulací, korupcí a vytvořením jakési náboženské ideologie „covidismu“, založené na hesle „kdo nejde s námi, jde proti nám“.

A celá tahle „ideologizace“ a „politizace“ mi vadí. A o tom už jsem toho napsal dost.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 10.12.2021 20:10 | karma článku: 20,60 | přečteno: 365x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,91 | Přečteno: 401x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 615x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1678x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Havaroval vrtulník prezidenta Íránu Raísího, vracel se z Ázerbájdžánu

19. května 2024,  aktualizováno  16:19

Aktualizujeme Íránská státní televize hlásí nehodu vrtulníku při přesunu prezidenta Ebráhíma Raísího. Stroj...

Zubaři se brání konkurenci ze zemí mimo EU. Šmucler se bojí o pacienty

19. května 2024  16:19

Sněm České stomatologické komory odmítl Sněmovnou přijatou novelu, která by měla usnadnit využití...

Přes AI zneužili její tvář k propagaci Ruska v Číně. Urážlivé, říká Ukrajinka

19. května 2024  16:15

„Bylo to děsivé.“ Tak shrnula 21letá ukrajinská studentka Olha Lojeková moment, kdy svůj obličej...

Změnila se koncepce péče o válečné veterány. Chybí ženský prvek, stěžují si

19. května 2024  15:49

Minulý rok představila ministryně obrany Jana Černochová se šéfem odboru pro válečné veterány a...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik