Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Děkujeme, odcházíme!

Zahoď občanku a zpátky na strom. Dá se odevzdat občanský průkaz jinak než jako pozůstalý po zemřelém na matrice? Dá. Při výměně. Odevzdáš starou občanku a získáš novou, vylepšenou.

Myslím to ale jinak. Co by se stalo, kdyby člověk přišel na matriku a řekl: „Tady si vezměte zpět moji občanku a já od této chvíle přestávám být občanem tohoto státu. Tzn., že přestávám platit daně a zároveň nechci, aby za mě cokoliv platil stát, jen by mi měl vrátit peníze naspořené na důchodovém a zdravotním účtu. Také by mě měl přestat buzerovat a nechat mě žít.“

A za to bych chtěl tomuto státu poděkovat. Protože to byl onen stát, který mne na tuto myšlenku přivedl. V realitě by mi asi nasadili svěrací kazajku a odvezli do blázince. A tak aspoň tady tomu státu virtuálně poděkuji. Že není za co? Ale je.

Děkuji státu, resp. představitelům státní moci, že mi ukázali: svou neschopnost i všehoschopnost, nesmyslnost nařízení, nenasytnost. A dále pokrytectví, povýšenost, svou lež a nenávist, svůj strach z jiných názorů (o čem jiném je cenzura?) a svůj strach, že přijdou o své výsadní (elitní) postavení.

Chci jiný stát. Ne jinou občanku. Jaký stát tedy chci? Pravdivý, ne lživý, manipulující a citově vydírající. Sloužící, ne panovačný. Chytrý, ne vychytralý. Vstřícný a lidský, nejen štědrý k těm, které potřebuje a k těm poslušným, na něm závislým. Ne trestajícím neposlušné, svobodomyslné a nezávislé. Chci lidi (lidské bytosti) ve službách státu, ne (nelidské) roboty.

V takovém státě, který jste (jsme?) vybudovali, žít nechci. Asi nám (tj. mně a mně podobným) nezbude nic jiného, než takový stát nechat padnout, zhroutit a vybudovat znovu. Už ale na těch pravdivých a lidských základech.

Od spodu nahoru. Zdá se, že pro mě byl skutečným vítězem parlamentních voleb „urza.cz“. Ten jediný nabízel cestu, jak od státu co nejlépe „odejít“ či jak na něm přestat být aspoň v některých ohledech závislý.

Igor Chaun, známý svou výzvou „děkujeme, odejděte“ by ji mohl změnit na „děkujeme, odcházíme“. Nevoliči jsou dvojího druhu: jedni, co nevolí, protože nemají koho, resp. vědí, že ten, koho by volit chtěli, se tam nedostane a nechtějí volit menší zlo, a tak tam nejdou. A pak jsou tací, kteří na to vysloveně zvysoka kašlou.

Někteří z nich i programově. Jejich heslem je „polibte mi šos“. Dlouho jsem patřil k těm, co říkali: je třeba „dům“ (myšleno politiku) opravit a vždy se našli ti, kteří takovou opravu slíbili (Věci veřejné, TOP-09, ANO, Piráti,...). Jenže realita byla jiná, jako by to tam nahoře bylo nějaké zakleté či prokleté. Nové politické hvězdičky na okamžik zazářily a pak rychle zhasly. Ovšem vyhasly i ty staré.

Jen ten urputný Babiš to vydržel dlouho a opravdu se rozjel. A ani v demisi není k zastavení. Byl jiný, proto se mu asi zpočátku tak dařilo. Byl sice brzděn, ale nakonec i jeho dohnalo vlastní ego a strach, a ukázalo se, že krizový manažer není.

Nevěřím, že nová garnitura dokáže systém opravit (možná ani nechce), ale hlavně to nejspíš už ani nejde. Možná, že si vydobude nehynoucí zásluhu tím, že co nejrychleji přivodí jeho pád, jeho zhroucení.

Dnes patřím k těm, co si myslí, že nemá smysl udržovat něco nefunkčního, přežilého a v podstatě neživotaschopného. Je lepší to zbořit (spíš nechat padnout) a postavit znovu. Proto se snažím v „dodýchávajícím“ systému pobývat co nejméně.

Úplně odejít nelze, bydlím ve společném bydlení, které je závislé na technologii, abych mohl svítit, topit, tekla mi voda, a to musím zaplatit. Více nezávislé bydlení mám na chatě. Chodím do práce, abych na to vydělal a mohl se uživit, najíst, napít, odít, koupit si zboží, které potřebuji (a/nebo chci) a zaplatit si služby lidí, které potřebuji či chci.

Na to mám bankovní účet, kde mám uloženy peníze a kde se ta čísla (proměnitelná na peníze) mění, jednou za čas přibydou a pak postupně ubývají, a tak pořád dokola.

Vím, že úplně z toho vystoupit nelze, ale lze si i něco vypěstovat na zahrádce, směnit se sousedem, nedívat se třeba na zprávy, vypnout mobil, nepobývat zbytečně na internetu. Lze si vyčistit hlavu v přírodě, fyzickou prací (pokud pracujete v kanceláři), se zvířecími miláčky, ale třeba i být chvíli sám.

Protože úplně nejde systém opustit, tak jsem aspoň poodstoupil a přestal jsem ho podepírat svojí energií a pozorností. A hned je mi líp.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 7.12.2021 11:32 | karma článku: 22,17 | přečteno: 590x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Mluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:48

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny probíhá tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluví...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Šéf sněmovny Johnson přišel na univerzitu podpořit Židy, dav na něj bučel

25. dubna 2024  10:41

Studenti newyorské Kolumbijské univerzity ve středu pokřikovali a bučeli na předsedu Sněmovny...

Opilé policisty, kteří napadli dívku před nočním barem, inspekce obvinila

25. dubna 2024  10:35

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) obvinila policistu a policistku, kteří napadali v...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik