Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Sněmovna bez trpaslíků?

Do Sněmovny se dostaly jen čtyři subjekty. Nečekal jsem, že se opravdu nikdo z menších stran nedostane. Zvítězit pomohla nejen jasná volba skalních fanoušků, ale především volba tzv. menšího zla.

Voliči „menšího zla“ ve své převážné většině nevolili svého prvního oblíbence, ale toho, kdo sice není úplně šálek mé kávy, ale má jistotu se tam dostat a přispěje k vítězství mé strany nad protistranou.

A tak získala koalice SPOLU hlasy těch, kteří se báli třeba Pirátů, nebo se báli volit TSS, ANO nejspíš díky tomu zařízlo ČSSD a KSČM. SPD mírně oslabila, ovšem podobně laděným trpaslíkům to nepomohlo.  

Výsledek je jasný a dokonce vyšel „euro-unijně“ správně, tak na nás nejspíš nedopadnou žádné sankce, ale dopadne na nás vše, co se na úrovni EU přijme a co naše nová vláda tu s nadšením, tu s brbláním, přijme.

Asi se máme na co těšit. Objeví se chlap, který převážně zhýčkaným spoluobčanům, nabídne jen pot, slzy a krev? Nebo se bude básnit o světlých zítřcích a na nás na všechny dopadne chaos a bída?

Jako volič trpaslíka jsem prohrál, nicméně jako občan ČR budu mít nově jmenovanou vládu a budu sledovat, co bude dělat. Jak si poradí s výzvami doby, tedy příležitostmi a hrozbami?

Zruší aspoň to, co kritizovala? Např. EET či kontrolní hlášení? Propustí úředníky a zjednoduší byrokracii? Dokáže mi, že bude vládnout jinak, než předchozí vlády? Půjde víc na ruku globálním korporacím, nebo se bude snažit hájit národní zájmy: přírodní zdroje (např. voda) v rukou státu, energetická soběstačnost, český průmysl, české zemědělství a ochrana naší přírody.

Jak to bude mít s Covidem? To mě asi zajímá nejvíc, vydá se cestou Izraele, Austrálie či Nového Zélandu, nebo cestou Švédska či Dánska?

To se totiž nedalo předem odhadnout, a hlavně proto jsem byl skálopevně rozhodnutý ANO nevolit. Jenže, protože jsem u Koalic nenašel odpovědi, jak bude s Covidem (a potažmo s covidismem) zacházet, jsem se rozhodl poohlídnout se u menších subjektů, které budou lépe reprezentovat mé zájmy. Tak nemám ve Sněmovně zastání, holt se musím zastat sám sebe.

Účast byla sice vyšší, přesto to trpaslíkům nestačilo, nedokázali oslovit tolik nevoličů, aby přišli a svými hlasy zařídili překvapení. Ikdyž překvapení přišlo: ČSSD a KSČM opustily Sněmovnu a v Koalicích se s chutí kroužkovalo, což prospělo lidovcům a hlavně politikům STAN.

Díky tomuto fenoménu jednoho trpaslíka ve Sněmovně nakonec máme: kroužkováním vyluxované Piráty, kteří uspěli jen ve své Praze, přípražském Středočeském kraji a na drsném severu, kde kandidoval jejich lídr.

Co říci o vítězných Koalicích závěrem: „Pražská kavárna“ může slavit vítězství liberální demokracie, ČT se stane nedotknutelnou, Václav Moravec může být svatořečen, stáváme se tímto miláčkem EU. Mise splněna: Babiš odstaven. Sice ještě ne úplně (do země zadupán nebyl), možná dostane i první pokus, ale časem se asi Koalice dočkají.

A co dál? Dál už to je o práci vlády, jejich výsledcích, a především dopadech na občany. Bez ohledu na novou českou vládu, má pro nás život něco nachystáno. Obvykle něco, co neplánujeme a na co budeme nějak reagovat.

Tož uvidíme, volbami život nekončí a zas tak převratná změna to není. Vyhlásí nová vláda konec Covidu? Nebo nás nechá doživotně nosit respirátory a své vládnutí zahájí nějakým tím lockdownem?

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | neděle 10.10.2021 18:31 | karma článku: 20,81 | přečteno: 601x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  19:01

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Monopol skončil. Čínské satelity obsazují orbitu, znepokojují Pentagon

8. května 2024

Čína buduje svou „flotilu“ satelitů v takovém tempu, že Spojené státy ztrácejí svou dominanci ve...

Další útok na politika v Německu. Někdejší primátorku napadli v knihovně

8. května 2024  12:47,  aktualizováno  17:57

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:33

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik