Kdo se stane premiérem?

21. 06. 2021 7:01:55
Bartoš, Fiala, nebo opět Babiš? Nebo někdo úplně jiný? Vyloučit se nedá nic, jen to, že vítěz bude odsouzen ke spolupráci.

Pokud se obě koalice (Piráti/Stan a SPOLU) do voleb udrží a utrží slušný výsledek, bude třeba udržet jak koalici vnitřní, tak i dohodnout koalici vnější. Protože „antibabišovci“ do holportu s Babišem nepůjdou, je pravděpodobné, že (pokud to výsledek voleb dovolí) vznikne dvoučlenná koalice dvou subjektů, kdy jeden je členem dvoukoalice a druhý trojkoalice.

Nevíme, kdo se všechno dostane a kdo a jak vyhraje volební klání. Takže je možné, že všechno bude jinak, než se nyní jeví. Díky covidismu a tomu, že upřednostňuji svobodu a život před jistotou, bezpečím a pohodlností, už mám jasno.

Mé zadání nikdo z výše uvedených nesplňuje a než vybírat (z 50 odstínů politické šedi) tzv. menší zlo, pak raději nevolit vůbec. Protože nechci, aby tu vládl systém šikanování zdravých a svobodomyslných lidí, pak mám šanci (a zastání) snad jedině u Trikolóry.

Té se dávají šance maximálně přelézt 5 % a dostat se do Sněmovny. Když propadne, bude to, jako kdybych nevolil. Ale třeba nepropadne, třeba překvapí. A možná těch překvapení bude víc. Kdo si může být dnes jistý? Své by o tom mohl vyprávět Dominik Feri, ještě nedávno politická hvězda a miláček médií, nyní osoba nežádoucí, čekající na vyšetření případu a následné očištění či obvinění.

Epidemie ustupuje. To je fajn. Co ale nastupuje je šikana zdravých a neočkovaných. Přestože je očkování dobrovolné, tlačí se na to, klasicky metodou cukru a biče, aby tu snad žádní neočkovaní ani nebyli.

Tento trend bych chtěl zvrátit. Ale jak? Myslím si, že čím víc se tlačí na pilu, tím víc vzrůstá odpor a u této části veřejnosti začne být populárnější strana, která s tímto postojem bude v souladu. A zatím se zdá, že takovou stranou je právě Trikolóra.

Je to má menšinová volba, ne se vším souhlasím a mám mnohé výhrady, ale aspoň reprezentuje můj zájem v přihlášení se k ochraně zdravých a svobodomyslných, tj. to nejjednodušší a nejcennější: žij a nech žít. Svoboda znamená především odpovědnost za svůj život, své zdraví a svá rozhodnutí. A to já chci.

Tomu dávám svůj hlas i s vědomím, že může propadnout. Zvažoval jsem i SPOLU, dříve jsem byl voličem lidovců, toho „obojetného“ jazýčku na vahách, té záchranné brzdě šílených nápadů z velké pravice i velké levice.

Na jednu stranu je třeba spojovat i protiklady, čehož jsou obě koalice příkladem. Kosmopolitní velkoměstští digitální liberálové (Piráti) s konzervativními venkovskými patrioty (STAN) a SPOLU jako spojení liberálních Eurohujerů s konzervativními Eurospektiky.

Může to fungovat a je to myšleno upřímně? Nebo je to jen „účelovka?“ Faktem je, že by to chtělo se spojovat na základě lidství, jenže se obávám, že je to spíše na základě získání a udržení moci a čpí mi z toho stále ten „Antibabiš“.

Dostali jsme se v té politice ze služby pro lidi k ovládání lidí. Dokážeme se vrátit zpět? Chutná ta moc natolik, že mění charaktery? Nebo se tam nahoru dostávají převážně „bezcharaktery“? Je to návyková droga?

A vůbec jsou politici pro náš život tak důležití a nepostradatelní? Pro mne ne, já si přeju jen, aby mě nechali žít, nevymýšleli si stále nová nařízení a kontroly. Zkrátka platí „čím horší stát, tím více zákonů“ a v tomto směru jsou všechny parlamentní strany bohužel nesmírně tvořivé a žádná nenabízí zjednodušení systému, legislativy. V tomto punktu žádná vládnoucí strana přes své sliby nikdy nedosáhla snížení byrokracie, naopak vždy došlo k jejímu zvýšení.

Trikolóra i tady slibuje to, co mi ladí, ale aby mohla sliby splnit, musela by mít 51 %, a to je nejen nepravděpodobné, ale doslova vyloučené. Budu ale rád, když se do Sněmovny dostane a bude hájit lidi zdravé a svobodomyslné.

Takže kdo nakonec bude premiér mi je celkem jedno. Ale mohl by to být někdo jiný než Babiš.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 21.6.2021 7:01 | karma článku: 7.83 | přečteno: 295x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Prokazatelně lživý titulek o spotřebitelské náladě:

Titulek Seznam Zprávy: "Blbá nálada ustupuje, Češi se cítí ekonomicky nejlépe za tři a půl roku" znamená, že autor neumí napočítat do tří (let). Důkazem jeho lživosti jsou přitom informace přímo z článku.

29.3.2024 v 9:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 4 | Diskuse

Michal Sabó

Nechte nám Mrazíka! Proč Češi stále milují Rusko a staré časy?

Česká veřejnost je rozdělena na dvě poloviny. Jedna podporuje Ukrajinu, druhá si stojí za Ruskem. Co vede lidi k hájení tyranie?

29.3.2024 v 6:45 | Karma článku: 9.26 | Přečteno: 162 | Diskuse

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 13.14 | Přečteno: 342 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 238 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 29.86 | Přečteno: 658 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...