Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Smějí se dnes jen blázni?

Pak bláznem jsem, chci se smát a nebrat se vážně. Nebrat vážně věci, které se tváří vážně, aby později vám byly k smíchu, právě pro tu jejich vážnost.

Situace je ale přece vážná, a tak bychom k ní měli vážně přistupovat. A rozhodně ji nezlehčovat. Vážně si nemůžu dojít na pivo bez prokázání se testem? Nebo jiným papírem o očkování či prodělání nemoci?

Jak dokážu, že jsem zdráv? Jsem jako zdravý sprostý podezřelý? Dřív byl zdravý ten, kdo nebyl nemocný, kdo se cítil fajn na těle a na duši. Ten, kdo se smál, radoval ze života.

To, že jsi zdravý, neznamená, že nejsi infekční, nakažlivý. Co s tím? Pomůže prý očkování. A ejhle, to, že jsi očkovaný, nejen, že neznamená, že to nemůžeš chytit znovu, ale že i jako očkovaný můžeš být infekční, a ještě nemusíš získat tolik protilátek, jako kdybys nemoc prodělal. Nepřipadá vám to taky k smíchu?

Takže zdravý člověk je vinen tím, že je zdravý. To je vážně k smíchu. Vyvinit se může očkováním, nebo testováním. Aby si mohl zajít na pivo. Nebo i na koupaliště? U nás otevřeli nové, moderní, takový malý aquapark. Ještě jsem tam nebyl a ani mne to neláká.

Neumím se prokázat jako „vyvolený“ a zajišťovat si test (mimo práci) je u nás docela složité. Musíte se objednat předem a vzít si volno v práci nebo zajet otestovat se do okresního města. Navíc dávám přednost přírodním koupalištím (ty blízké jsem i vyzkoušel).  Také už chodím do chladné řeky Jizery. Řece je to jedno, jí se prokazovat ničím nemusíte. Máte radost, když tam vlezete a kousek si zaplavete. Pak se i smějete, nebo to jen drkotají zuby?

Naučil jsem se zacházet se smíchem a mám rád situační humor. Ten buď přijde, nebo nepřijde. A když přijde, situaci rozjasní, pokud se účastníci dokáží smát a neberou se vážně. Příp. situaci ukončí, neb ten bez smyslu pro humor uraženě odchází.

Proč ještě nejsem očkovaný? Proč se nechci dát očkovat? To jsou vážně míněné otázky, které občas dostávám. Co na to říct? Obvykle říkám „protože necítím potřebu se nechat očkovat“. A pak jsem jednou použil tuto odpověď „Protože někdo musí přežít, aby potvrdil konspirační teorii, že všichni očkovaní umřou“, kterou jsem doprovodil smíchem. „Blbče!“, bylo mi odpovězeno a téma bylo opuštěno.

Dalším tématem hovoru bývá otázka: „ty si to nečetl na facebooku?“ Načež odpovídám: „já tam nechodím, občas referuje manželka a občas si i něčeho všimnu, ale vzhledem k tomu, že tam trávím tak několik minut ročně, toho moc není“.

Nemám touhu se zviditelňovat na facebooku. Ani ho neumím moc ovládat. Ale začal jsem mu říkat „fakebook“ (ono stejně se většinově v angličtině čte „c“ jako „k“ akorát, pokud následuje „e“ či „i“ pak jako „s“).

Fakebook (česky „fejkbúk“) mi připadá takový příhodnější a korektnější, kde jinde se tak vehementně bojuje proti fejkům než na fejsu? Proč to nepřiznat i změnou názvu, nebo třeba si zaregistrovat novou sociální síť „fakebook“, pokud by se z původní platformy lidé hromadně odhlašovali, nebo ho ničily uvalené daně.

Zaplatí mi za tento nápad pan Zuckerberg? Spíš se mi vysměje, nehledě na to, že mne asi ani nevypátrá, jsem totiž hluboko pod jeho rozlišovací schopností. Navíc na tom fejsu (když už tam náhodou zabloudím) jsem opravdu pasivní, a tak jsem tím, kdo „banuje“, já.

Odpovídat na otázku „co se vám tak honí hlavou?“ „To si snad ani nepřejte vědět, milý pane“ mi nepřijde už ani vtipné a už vůbec ne účelné.

A tak to, co se mi opravdu honí hlavou, napíšu sem. Asi to k popukání moc nebylo. To nevadí, každý den není úterý. Ale dneska (8.6.2021) vlastně je a taky je Medard. Ale vypadá to, že se vykapal už dřív, ale třeba se nám jen směje.

To nakonec můžeme i my. Smát se. A to je dobře, protože s úsměvem jde všechno líp.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 8.6.2021 15:33 | karma článku: 10,83 | přečteno: 270x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Univerzální politik, který míří do vlády, má zkušenosti ze dvou ministerstev

7. května 2024  13:18,  aktualizováno  18:40

Marek Ženíšek, který se má podle předsednictva TOP 09 stát novým ministrem pro vědu a výzkum, v...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Káhiře se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  18:19

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

U Strakonic havarovalo několik aut, letí tam vrtulník. Silnice na Písek je zavřená

7. května 2024  17:49

U Strakonic na silnici I/4 havarovalo několik vozidel. Vozovka ve směru na Písek je kvůli havárii...

Mezi extremisty stále dominuje takzvané antisystémové hnutí, tvrdí vnitro

7. května 2024  17:02

Dominance tzv. antisystémového hnutí na české extrémistické scéně přetrvává. Jeho představitelé...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik