Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jednoduché otázky a hledání odpovědi

Po nějaké době poruším svůj slib a opět se dotknu tématu Covid-19. Tentokrát však pouze osobně. Snažím se najít odpověď na otázku „proč jsem neonemocněl?“

Jsme tu s Covidem přes rok. Za celý rok jsem nebyl nemocný. Pokud bych Covid prodělal, pak o tom ani nevím. Tj. měl bych naprosto bezpříznakový průběh. Spíš je pravděpodobnější, že se mi vyhnul.

Mohl jsem někoho nakazit? Teoreticky mohl, pokud bych opravdu bezpříznakově onemocněl. Testy jsem však vždy měl negativní. To ovšem nic nezaručuje. Nechci spekulovat. Předpokládám ale, že je více než pravděpodobné, že jsem ani nikoho nenakazil. To by se už muselo projevit v mém okolí.

Nemiluji dav a fronty, tomu se snažím vyhnout. Platí to i o nákupech v nákupních centrech. Zkrátka jsem se nevyskytoval tam, kde je velká koncentrace lidí. Samozřejmě jsem také nemohl být tam, kde to bylo (nebo stále je) zakázáno (např. divadlo, koncert, kino, ples, restaurace). Takže hromadných akcí jsem se neúčastnil. Vzhledem k věku jsem se neúčastnil ani žádných utajených párty či mejdanů.

Hromadné akce za celý rok nula. S výjimkou návštěvy kina, divadla, bazénu či restaurace, kdy se to výjimečně smělo (tedy loni v létě). Nerad nosím roušku, o respirátoru ani nemluvě. Tak jsem ani necestoval, nikam jsem neletěl, ani tomu vlaku či autobusu, jsem moc nedal. Nedojíždím, do práce chodím pěšky a spousta akcí, kam bych normálně jel, byla zrušena.

Převážně jsem se pohyboval doma a v práci. S okruhem lidí, kteří podobně jako já neonemocněli. Znám osobně lidi, kteří onemocněli, někteří měli i těžký průběh, a dokonce i ty, kteří v souvislosti s Covidem zemřeli.

Nemoc však nezasáhla mé nejbližší okolí, úzkou rodinu. S výjimkou matky, která patří k té nejohroženější skupině (věk, obezita, chronické choroby), přesto u ní měla nemoc jen lehký průběh.

A teď, čím to je? Proč jsem já (a mí nejbližší) neonemocněli a stali se tak v podstatě „divnými“ a „podezřelými“ lidmi? Nepřipadá vám to šílené, když je zdravý člověk podezřelý a divný?

Jaké jsou faktory, které na to mají (nebo mohou mít) vliv?

Přirozeně dobrá imunita organismu. Zdraví podporující životní styl, opírající se o dostatek pohybu na čerstvém vzduchu vč. fyzické (převážně zahradnické) práce. Slušná fyzická kondice a psychická odolnost. Práce v nestresujících podmínkách (malý kolektiv, sám sobě šéfem) a pouze malá snesitelná omezení.  Dospělé děti a z toho plynoucí žádné starosti se školou a hlídáním. Pevný partnerský vztah, vzájemné porozumění a shodný názor na situaci.

Nepanikaření. Nesledování zpráv. Volné dýchání venku v přírodě i v liduprázdných ulicích městečka. Častý pobyt venku. Místo dezinfekce častější mytí rukou. Noření rukou do hlíny a jejich opláchnutí ve studené vodě (v sudu či v potoce). Domácí cvičení, dýchání, meditace, počátky otužování (studenější sprcha, nohy ponořené nějaký čas ve studené vodě).

Vše výše uvedené bude mít nějaký větší či menší vliv. Ale co je hlavní příčinou? Myslím si, že hlavní je nemít strach a také přijetí smrti, což je smíření se s tím, že zemřu, že si nic nevezmu do hrobu. Jen nevím, kdy a jak se to stane. Může se to stát kdykoliv a jakýmkoliv způsobem. A proto chci svůj život žít, radovat se z každého dne, těšit se z přítomnosti a z maličkostí.

Covid se mého života dotýká jen okrajově. Vím o něm, testuji se, ale protože se ho nebojím a nevěnuji mu tolik pozornosti, jako by ani neexistoval.

Přitom nám do života zasáhl všem a totálně změnil život na Zemi. Nešlo si ho nevšimnout. Jaký bude život po, nevíme. Snad jen, že už nemůže být stejný jako před. Přejme si, aby byl lepší, aby lidé byli ohleduplnější k přírodě a sami k sobě navzájem. Aby nastalo období spolupráce, sounáležitosti a lidskosti. 

To nám ale nezařídí vlády a ministerstva, to si musíme zařídit sami.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 27.4.2021 14:49 | karma článku: 14,41 | přečteno: 302x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik