Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Návrat z ráje

Byl sice mráz, hlavně po ránu, pak ale sluníčko přeci jen teplotu posunulo o něco výš. Chvílemi i příjemně hřálo.

Strávil jsem po čase víkend na chatě. Fyzicky jsem hodně pracoval, řešil jsem i práci, kterou jsem neplánoval a mám radost z vyřešení jednoho nenadálého problému. 

Nesměle kvetou první kvítka, potěšily nás sasanky na louce a v našem malém lesíku. Nejodolnější rostlinou zdá se barvínek, rozkvetl i petrklíč. Čmelák vlítne do sasanky, tu se objeví i včelka. Potřebovali by více tepla, to se pak objeví i motýli.   

Ptáci koncertovali již od brzkého mrazivého rána. Vítali nový den s radostí. Nezdá se to, ale je opravdu jaro, vrátili se špačci a hned zahnízdili v dutině stromu. Pozoroval jsem nejen ptáky, ale i veverku, navštívil nás srnec a na procházce jsme přenesli přes silnici slepýše. Vždyť bylo svatého Jiří, a to vylézají hadi a štíři. Ikdyž slepýš není had.

Zkrátka byl to příjemný víkend v našem kouzelném ráji. Zdědili jsme tam televizi, ale na wifinu tam není vhodné prostředí. Mobilní signál je, ale v telefonu internet a data zatím nevyužíváme. Byť se s těmi chytrými mobily učíme zacházet.

Jenže to má háček, já mám chytrý ten služební, a ještě z pravěké privátní Nokie bych tam potřeboval dát druhou simku, ale to mi musí udělat na prodejně. Ženě se zděděný chytrák furt vybíjí, tak ho má dvě noci na nabíječce a potřebuje si koupit novou baterku.

Užíváme si fyzické práce na zdravém vzduchu a také procházky. Když nezapnete televizi a máte nedostupný internet, najednou i takový koronavirus zmizí ze života. Kolemjdoucí, běžci, cyklisté a lidé, které jsme potkali na procházce, nám ho ani nepřipomněli, protože žádné roušky či respirátory neměli.

Podhorský venkov nám dal na chvíli zapomenout na ten matrixový blázinec. Cestou zpět jsme si ho připomněli v Mladé Boleslavi, kdy v obchodním centru jsme si chtěli nechat poradit s chytrými telefony. Tam už jsme museli s rouškami. Mně se nechtělo stát frontu, tak jsem rozloučení se starým telefonem odsunul na později (na neurčito) a žena ke svému rozčarování zjistila, že si novou baterku nekoupí, protože na tenhle typ už se nevyrábí.

Něco ji mladíci nabízeli a byli paf z toho, že nechce data a jiné vymoženosti. Tak jak přijela domů, vyměnila simku zpět do starého mobilu a ten nový (a vlastně už zastaralý) uložila zpátky do krabičky. Na to její používání ten starý stačí, hlavně, že ho nemusí tak často dobíjet a baterka ještě slouží.

Doma zapnu počítač, abych vyzkoušel, zda kabelem přetáhnu fotky z nového mobilu, ale nedaří se, buď je ten kabel jen na dobíjení, nebo já jsem tak blbej, že to neumím. Tak asi počkám na syna, aby mi poradil jak na to.

Návrat do matrixové reality je tentokrát opravdu těžký. Přepnutí do po-víkendového režimu všedního pracovního dne je o to horší, že jsem se snažil před víkendem ukončit co nejvíc restů, a to se mi povedlo. Čeká mne teď práce, do níž se mi moc nechce. Nicméně budu se muset do ní vrhnout.

Ovšem nějak mne více láká modré pondělí. Zvláště, když za okny je krásná modrá obloha. Tak jsem si trochu toho modrého pondělka užil a po práci se vydám za odměnu na kolo.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 26.4.2021 14:47 | karma článku: 7,90 | přečteno: 222x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,91 | Přečteno: 401x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 615x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1678x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

„Z platu za práci pro stát nevyžiju.“ Soudní zaměstnanci míří do stávky

20. května 2024

Premium Vláda má další problém. Po učitelích a zemědělcích budou stávkovat i zaměstnanci soudů....

Prokurátor soudu v Haagu požádal o zatykače na Netanjahua a lídry Hamásu

20. května 2024  13:31,  aktualizováno  19:38

Hlavní prokurátor Mezinárodního trestního soudu (ICC) Karim Khan v pondělí požádal o vydání...

Slovenská koalice po atentátu brojí proti satiře na Zomri, prý šíří nenávist

20. května 2024  19:32

Od chvíle, kdy útočník v Handlové postřelil slovenského premiéra Roberta Fica, se jeho koaliční...

Vadná krev zabila v Británii tisíce lidí, vlády to chtěly utajit, tvrdí vyšetřování

20. května 2024  18:40,  aktualizováno  19:08

Kvůli kontaminované krvi se v Británii mezi lety 1970 a 1991 infikovalo HIV či žloutenkou přes 30...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik