Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jsem ještě Sokol?

Ano, jsem Sokol, ovšem jak dlouho ještě? V loňské sezóně jsme se cvičením skončili v březnu, pak začali v červnu a stihli něco v září. Od října konec.

Obnovení společného cvičení v nedohlednu. Cvičte si doma, stahujte si videa. Videa nestahuji, na něco jsem se podíval a cvičím si cca 15 minutovou sestavu nyní každý den. Jindy jsem to střídal s plaváním v bazénu, squashem, samozřejmě i hodinkou v Sokole jednou týdně.

Z doplňkového cvičení se v době všeobecné uzávěry stala denní rutina společně s častými, aspoň hodinovými procházkami přírodou.

To udržuje fyzickou kondici, posiluje psychickou odolnost a pomáhá přirozené imunitě. A co na to Sokol? Co heslo v zdravém těle zdravý duch?

Dobrovolně povinná izolace, zavřené tělocvičny, přesun do virtuálna a individualismu. To je nám diktováno shora (vládou) a podporováno (snad v dobré víře?) i ústředím Sokola. Chápu, že instituce svým způsobem závislá na finanční pomoci státu, se těžko může vzpírat vládě.

Jen by se mohla nesouhlasně ozvat zejména vůči těm opatřením, která postrádají smysl a která ve svém důsledku vedou k oslabování imunity a tím i zdraví a odolnosti. Vzhledem k tomu, že sokolskou doménou je všestrannost a sport pro všechny, který je až nesmyslně omezen. Kam zmizel ten neohrožený, nezdolný, svobodomyslný Sokol, který si nese jméno vzácného, rychlého, bystrého a svobodného dravce?

Nezdolní, odolní a odvážní Sokolové už vymřeli? Je odvážné být konformní s režimem? S režimem zneužívajícím globální pandemii a omezujícím svobodu, pohyb, dýchání, s režimem, který zaklekává nejen odbojné neposlušné lidi na ulici, ale hlavně ty samostatné, nezávislé živnostníky a lokální patrioty?

Bohužel mi současný Sokol nepřipomíná toho hrdého a vznešeného dravce – sokola stěhovavého, který z výšky a s nadhledem sleduje dění dole, ale ustrašeného špatně a při zemi létajícího bažanta.

Mám pocit, že na současný Sokol už nejsem hrdý. Členem organizace ještě zůstávám a stejně jako ostatní čekám, zda se ještě letos otevřou sokolovny. A za jakých podmínek?

Nyní mi to nevadí, protože od jara do podzimu mám spoustu venkovních pohybových aktivit a čerpám sílu z přírody, slunce, vzduchu, vody. Ale s podzimem a zimou bych rád zase chodil do tělocvičny.

Pokud bude podmínkou vstupu do sokolovny očkování nebo testování, čili tzv. covid pas, pak to u mě Sokol prohrál. Proč být členem původně vlastenecké spolku, který se nenápadně transformoval na globální neziskovku?

Spolku, který ze symbolu svobody, nezávislosti, pevného zdraví, fyzické kondice, psychické odolnosti, se stal propagátorem strachu z nemoci, podporovatelem očkování, testování, zkrátka schvalování nastalého covidového režimu?

Rozpomene se Sokol na svou odvahu jít proti proudu, proti režimu, dusícímu svobodu? Nevím. Ale zařídím se podle toho, zda budu se Sokolem v souladu nebo ne.

 

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 6.4.2021 15:02 | karma článku: 8,02 | přečteno: 184x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik