Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mám štěstí na velký katastr

Malé město, v němž žiju (bydlím i pracuju) má poměrně velký katastr, zahrnující přírodní lokality blízké obci, tři menší lesíky, a jeden lesní a stepní komplex bývalého vojenského výcvikového prostoru.

Tento rozsáhlý lesní komplex zabírá i sousední katastry, nicméně na našem katastru zabírá poměrně slušnou plochu. Jinými slovy mám kam chodit na procházky a mohu si vybírat. Což znamená, že nemusím chodit stále stejnou cestu od jednoho kraje obce k druhému. To ještě mohu do velkého podzámeckého parku, nebo se procházet podél Jizery a tůní.

Nemám tedy k dispozici plochu, kterou má každý Pražan, ale zase ji obsáhnu pěšky. Takže se nemusím nikam dopravovat a nemusím opouštět katastr, abych se ocitl v lese, nebo zkrátka v přírodě.

Využívám toho i k cca dvouhodinovým procházkám o víkendu. Tím, jak se prodlužuje den, si užívám i ty kratší všednodenní s očekáváním brzké fyzické práce na zahradě. Z tohoto důvodu mi lockdownové uvěznění v poměrně velkém katastru ani nevadí.

Také mne nabíjí příchod jara s blížícím se volnem o Velikonocích. Jen doufám, že to přežijeme jako doposud bez nemocí, bez karantény.

Předpokládám, že si vláda nedovolí držet takové restrikce přes Velikonoce, myslím tím hlavně zákaz nevyjíždět mimo hranice okresů a aspoň umožní cestování na víkendová obydlí. Pokud ne, tak jí to asi bude prd platný, protože většině lidí s přibývajícím sluníčkem už dojde trpělivost. Covid necovid.    

Zkrátka lidé to do těch Velikonoc nějak vydrží, ale pak ta „napínaná guma“ už asi praskne. Nebo jak se říká lidově „bouchnou saze“. Ono je to vlastně jedno, dá se cynicky říci, že jsme si zvykli. Před rokem byl každý jedinec zemřelý na covid hlubokým lidským příběhem, protože umíraly jednotky osob denně.

Dnes se sice s nemocnými a zemřelými setkala většina lidí u nás, ale z počtu denních úmrtí už se stalo statistické číslo, které s lidskými emocemi už tak nepohne jako na začátku dojemný příběh pražského taxikáře vyléčeného remdesivirem. Mimochodem, kde je tomuto zázračnému léku dnes konec?

Proto se dá očekávat, že po důvěře ve vrchnost, která již odešla, odejde o Velikonocích i poslušnost. Lidé, pokud to neudělá sama vláda, se nejspíš rozvolní sami. Následky toho mohou být hrůzné, ale také nemusí být tak strašné, protože možná už tu vlnu zemřelých máme za sebou, nebo nás naopak ještě čeká nějaké tsunami? Kdo ví?

Co bude, bude. To se teprve uvidí. V nejbližších dnech mne těší, že žiju na poměrně velkém katastru a mohu si ho užívat k dlouhým procházkám.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 9.3.2021 18:24 | karma článku: 12,76 | přečteno: 308x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik