Domácí vězeň nebo poustevník?

25. 02. 2021 15:29:38
Místo vězněm ve vlastním bytě bych byl raději poustevníkem. Jsem sice civilizovaný člověk, ale obešel bych se bez počítače, bez mobilu, bez televize, v podstatě bych sám toho tolik nepotřeboval.

Jsem však zvyklý na „teplo domova“, tj. střechu nad hlavou, postel, ledničku s mrazákem, zdroj vody a zdroj tepla a světla. Nějaké to oblečení, obuv. Ten domov ale také tvoří lidé, rodina, potřeby ostatních členů rodiny a útulné zázemí, zvířecí miláčci.

Je to místo, kde se scházíme po práci, kam se vracíme z výletu, ze zahrady a třeba, když jsme „v pravěku před koronou“ navštěvovali kulturní a společenské akce jako divadla, koncerty, plesy, restaurace, tak i z nich.

Máme už méně početnou domácnost, víceméně v převážném čase pouze dvoučlennou. Děti jsou dospělé, dcera se odstěhovala, syn studuje a bydlí v Brně. Syn občas o (některých) víkendech u nás přespí, někdy i se svou partnerkou, dcera s jejím přítelem nás občas navštíví.

Státem vynucené „domácí vězení“ jsme na jaře moc nezažili, žena sice byla 2x v karanténě, já však mohl chodit normálně do práce, takže nějaké nepřetržité 24-hodinové pobývání jen spolu v bytě jsme neměli. Navíc máme velký byt. Takže se nám vyhnula i klasická „ponorka“. Všechny testy, které jsme absolvovali v průběhu doby jsme oba (i naše děti) měli negativní.

Nyní hrozí další uzávěra, další „vězení“. Nejradši bych odešel žít do lesa. To bych v tomto období asi nezvládl. Ale aspoň bych vyrazil na chatu a byl tam i se ženou. Jsou tam také více „polní“ podmínky a práce na čerstvém vzduchu. Jenže zadarmo.

Je nutný nějaký zdroj obživy, zatím jsme nevymysleli jiný než chodit do práce. Rentiéři nejsme, důchod se sice blíží, ale pořád je daleko. To by bylo jednoduché, prostě bychom odjeli a nějakou dobu tam zůstali.

Ale mám chuť opravdu odjet, „poustevničit“ na chatu a dlouhou dobu se nevracet. Poněvadž v práci nejsem jen nějaké lehce nahraditelné kolečko v soukolí, ale zodpovědný vedoucí, měl bych do té práce chodit, protože tu práci za mě nikdo neudělá a chci (musím) minimálně dokončit to, co mám rozpracováno a také bych měl dokončit funkční období. Pak se uvidí. Že by někdo měl zájem mě sesadit a ujmout se toho místo mě a já bych za dva roky uvažoval o předčasném důchodu? Spíš to vypadá, že si odkroutím ještě jedno období a mezitím budu za sebe shánět náhradu. Nebo bude všechno jinak.

Fakt je ten, že kdybych nyní zemřel (nejspíš na covid, jak jinak v této době?), museli by se s tím nějak poprat. Protože žiju, nechci v tom spolupracovníky nechat.

Tak budeme zase přežívat v podstatě v celoplošné karanténě s výjimkami: ven jen do práce a na nákup základních potřeb (potraviny, léky). Původně jsem si myslel, že už bude chodit víc lidí bez zakrytého obličeje. Je přece již dost lidí, kteří nemoc prodělali a měli by být přirozeně chráněni a také dost očkovaných, kteří by také měli být chráněni (dokonce se chvíli věřilo, že očkovaní a ti, co nemoc prodělali, nebudou aspoň nějakou dobu ani nakažliví).

Ovšem virus do toho hodil vidle, zmutoval a přitlačil a my budeme neustále opakovat přístup „poručíme větru, dešti“, tedy v tomto případě poručíme viru, nebo ho porazíme a zničíme. Jenže nejspíš porazí on nás bez ohledu na tvrdá opatření, testování, očkování, roušky a respirátory.

Jsme ještě schopni dodržovat opatření, přestože jim moc nevěříme? A jsme ještě ochotní je dodržovat? Osobně si myslím, že obojí se významně snižuje a že opatření budou dodržována jen „na oko“.

Co tě nezabije, to tě posílí, říká známé rčení. Kde jsou ti virem posilnění? Z médií se akorát dozvíme, která známá celebrita onemocněla, příp. která zemřela. Ale jak se cítí celebrity vyléčené a uzdravené, o tom žádná. Maximálně, když se stále cítí špatně, nebo je to postihlo znovu.

Kdybych byl poustevníkem, řešil bych jiné problémy, ale Covid a všechno kolem něj ne. Pravděpodobně by mne ohrožovala jiná nebezpečí.

Ach jo. Jestli se ti poustevníci na šumavských samotách nemají líp?

Autor: Jan Tichý(Bnj) | čtvrtek 25.2.2021 15:29 | karma článku: 9.12 | přečteno: 190x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1310 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...