Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bumerang s rychlostí Blesku

Tak mne cosi inspirovalo a už je to zase jinak. Dobrej chaos. Chtěl jsem původně začít tak, jak jsem to původně pochopil. A ono je to prý jinak.

Nepitval jsem se v tom, ale nějak mi nesedí ty dny. Buď někdo lže (politik či noviny) nebo jsem se v časovém členění spletl. Protože se mi to, co jsem vymyslel, samolibě líbí, a navíc to zapadá do článku, nechal jsme to tam.   

Ve středu večer vyhlásím opatření, které platí od čtvrtka rána, tentýž den večer je sám poruším, jsem přistižen, zpráva se v pátek roznese a nezbývá mi než se poroučet.

To je rychlost, co? Blesková. Takže bacha na to, lidi. Právě vám média v přímém přenosu servírují ten fičák, který všichni zažíváme. To, co vyšleme do prostoru, se nám vrátí jako bumerang. Proto si dávejme pozor na to, co vysíláme, co říkáme, děláme, ale i na to, co si myslíme.

Také si dávejme pozor na to, čeho se bojíme a co si přejeme. To, čeho se bojíme si přitáhneme a potrápí nás to. Co si přejeme se může dříve nebo později splnit. Vychází o z přírodních zákonů a ty je třeba ctít.

Na případu ministra Covidu se ukázalo, že pokrytectví, povyšování a pohrdání, které donedávna tak dobře fungovalo, fungovat přestalo (nebo přestává).

V rodině udržujeme láskyplné vztahy, humor, pozitivní přístup, v práci kolegialitu, máme i dobré sousedské vztahy. Dnes znám osobně poměrně dost lidí s prodělanou nebo dokonce probíhající nemocí, a ne vždy se jednalo či jedná o lehčí průběh.

Bagatelizace tedy není na místě. Asi nejzajímavější na tom je, že člověk nezná nitro druhého člověka. Zná na povrchu vtipného, pohodového člověka, který se snaží všechno stihnout, všem vyhovět. Nikdo zvenku však neví, zda ho něco neužírá zevnitř.

Zda jeho tělo už toho nemá dost a ztrácí sílu, zda jeho psychice, vystavené stresu a strachu, nedochází energie. Zkrátka pokud není dobrá psychická odolnost a fyzická zdatnost, je na tom špatně i imunita.

Ukazuje se, že mnohem hůř než lidi staršího seniorského věku, to nesou zralí padesátníci. Mám osobní zkušenost s několika staršími lidmi (nad 75 let), že měli opravdu lehký průběh. Ovšem s některými mými vrstevníky to docela mává. Proč?    

Proč právě po padesátce? Člověk už jde zkrátka dolů, ohlíží se za svým životem, bilancuje, může být na vrcholu kariéry v práci, nebo naopak je na pracovním trhu ohroženou skupinou. Obojí je stresující, obzvlášť, když si chce někdo udržet pozici a cítí se ohrožen, nebo naopak dlouhodobě nemůže najít práci.

K tomu přispívají starosti s dětmi (s dospělými) či malými, vzešlými z té tzv. druhé mízy, s rodiči. Do toho u mnohých přicházejí vnoučata, která si chtějí jako prarodiče užít, nebo se jich chtějí dočkat.

Zkrátka těch starostí je moc a ten věk už je znát. A do toho přijde nebezpečná nemoc, kterou můžete chytit. A jak si to srovnáte v hlavě? K tomu všemu stresu si přidáte ještě strach a bojíte se, že tu nemoc dostanete? Nebo se snažíte být ohleduplný a obezřetný, ale strach vůbec nemáte? A ani nevíte, zda jste nemoc již prodělal, nebo právě prožíváte její bezpříznakový průběh.

Samozřejmě lidé, kteří se hodně bojí a považují covid-19 téměř za rozsudek smrti a hypochondři to budou mít těžší. Je to logické.

Žijeme ve společnosti, která vytěsnila smrt. A díky tomu, že se bojí smrti, zabíjí život. Co poradit těm těžce nemocným? Všechny vnější rady jsou rady hraběcí.

Odpověď jak dál, musí každý nalézt v sobě. Třeba někomu pomůže otázka: „Co dělám tak špatně, že je mi tak špatně? Čím jdu proti sobě, čím si ubližuji? Umím říct ne? Neodpouštím si nedokonalost? Dovolím si lásku? Myšleno v tom biblické smyslu „miluj bližního svého jako sebe sama“.

Přeji všem, aby našli odpovědi, slíbili si lásku a uzdravili se. Společnost potřebuje uzdravené a láskyplné lidi, aby se zase dala dohromady. Tak myslete na to, co si myslíte.

Ti, kteří nedomýšlí důsledky svých činů, odcházejí. A někteří z nich rychlostí blesku (tohle zatím asi neplatí).

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 23.10.2020 14:55 | karma článku: 14,93 | přečteno: 601x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik