Kdo by mě oslovil?

10. 07. 2020 14:01:26
Myslím při volbách do Sněmovny. Politické strany moc volit nechci, v komunále zaškrtávám jednotlivé lidi, mám výhodu v tom, že většinou je znám osobně.

Ale volby tam, kam musím volit jen stranu, z principu rád nemám. Ono se to nakonec nějak vytříbí i bez mé účasti. Takže první vážně branou variantou je nevolit a nepodporovat staré (předpokládám, že končící) paradigma.

Vím, že tento systém, který je právě současnými politickými stranami reprezentován (a z něhož vyšel i Babiš) a je charakterizován vlastnostmi, jako jsou chamtivost, lenost, pokrytectví, strach a nenávist, mi nevyhovuje.

Jsem (mírně?) proti-systémový, antiglobalizační, preferuji lokální společenství, spiritualitu před náboženstvím, přirozenost před normalitou, venkov před velkoměstem. Jsem příznivec transformace a svobody. Demokracii ctím, ale bez přívlastků. Více si však vážím svobody a rozmanitosti, různorodosti vč. lidí a názorů. Z toho pak vzniká rovnováha a harmonie. Daleko snáze, než z prosazování jedné pravdy (úhlu pohledu) a potlačování jiného úhlu pohledu. Zde je ta rovnováha dosažena díky obrovské polaritě, která vzniká prosazováním jednoho (ideologicky správného) úhlu pohledu, a ti, kteří ho nesdílejí se tak staví na odpor, aby to vyrovnali.

Svoboda znamená především zodpovědnost, zejména v tom vzít zodpovědnost za svůj život do vlastních rukou. Kdyby k tomu tíhla většina lidí u nás, nějaký „spasitel“ by asi šanci neměl.

A teď hesla, která by mne oslovila:

Necháme vás žít, prosekáme legislativu, zpružníme systém, omezíme vliv nadnárodních korporací, podpoříme život na venkově a krajinotvorbu tak, aby dokázala zadržovat vodu.

Nedovolíme výstavbu komerčních areálů na zelené louce, žádné dotace a daňové prázdniny nadnárodním korporacím, chcete-li stavět – můžete revitalizovat brownfieldy, stát přispěje na ekologickou zátěž, už žádné zaasfaltovávání orné půdy na skladové haly a montovny.

Zdaníme digitální giganty jako je Google a Facebook, národní legislativa bude mít přednost před unijní.

Českým národním zájmem je maximální soběstačnost ve výrobě potravin, péče o životní prostředí, přírodu a krajinu, dobré vztahy se sousedy, sebevědomé (ale obezřetné) chování k velmocem. Umožnění alternativ a dobrovolnosti v léčení a ve vzdělávání. Důsledná svoboda projevu, žádný dvojí metr, cenzura.

Základní vize: spokojené Česko. Cílem není hospodářský růst, ale důstojný, zodpovědný a spokojený život většiny populace.

A teď hledejte stranu, která by se tomu aspoň přiblížila. Existuje vůbec? Pokud ano, tak se krčí někde daleko pod jedním procentem odevzdaných hlasů.

Rozhodovat se, co je menší zlo, zda k destrukci dosluhujícího „systému“ lépe poslouží strana „protisystémová“ nebo naopak „sebedestruktivní systémová strana“, se mi nechce.

Má-li dojít k proměně, tedy vyrůst něco „nového, jiného a funkčního (a především lidského)“, mělo by to staré a nefunkční odejít. Jestli ten odchod uspíší obhájci nebo odpůrci starého systému je celkem jedno.

Tak asi volit nepůjdu a podobně jako princ Drsoň z Cimrmanovy pohádky budu vše zpovzdálí sledovat.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 10.7.2020 14:01 | karma článku: 10.02 | přečteno: 230x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 20.35 | Přečteno: 329 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.10 | Přečteno: 508 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.71 | Přečteno: 464 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2304 | Diskuse

Bohumír Šimek

Je Babiš bezpečnostní riziko?

Mimořádná schůze sněmovny, tentokrát svolaná vládní pětikoalicí, které přetekl kalich trpělivosti, a která zvažuje riziková chování opozice, a opozice obviňující z bezpečnostního rizika vládu. Kdo má pravdu?

25.3.2024 v 18:15 | Karma článku: 22.86 | Přečteno: 651 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...