Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zrcadlo a zrcadlení

V zrcadle se zobrazuje ten, kdo se do něj dívá. Máme tendenci se vidět hezčí, než jsme. Zkresluje zrcadlo, nebo my sami si ten obrázek v mozku trochu překreslíme?

Říká se, že se zrcadlíme v těch druhých, že druzí nám jaksi nastavují zrcadlo. Také se říká: „nenadávej na zrcadlo, když máš křivou hubu“.

Zrcadlo nemůže za to, že mám pleš, ale je milosrdné, zepředu ji nevidím a zezadu se podívat moc nedokážu (tedy do zrcadla pověšeného na zdi). Mohu si vzít do ruky malé zrcátko a nastavit ho tak, že ji uvidím, či se ocitnu v prostoru (stalo se mi to např. ve výtahu), kde jsou zrcadla uspořádána tak, že tu hroznou pleš nemohu nevidět.

Jak je to s tím zrcadlením? Lze se dočíst, že nám okolí zrcadlí nějaký náš problém, nějaký blok, třeba událost v životě např. z dětství, s níž jsme se nedokázali vyrovnat.

Žádná velká traumata jsem v dětství neměl, snad jen jsem se pozvracel ve školce, když mne nutili sníst rajčata. Od té doby jsem je nemohl jíst. Částečně jsem se s tím vyrovnal, dám si je, třeba v salátu se sýrem, cibulí a majonézou nebo s namazaným chlebem. Ale samostatně to dosud nezvládnu.

Podobně jsem se pozvracel na dětském kolotoči, na řetízák se nemohu ani podívat, ale labutě jsem zvládl, ale to je vrchol. Co mi to zrcadlí? Snad jen to, že jsem se dokázal překonat a rajčaty (aspoň takto) dokázal svůj jídelníček obohatit a co se týče kolotočů, tak bez těch se v životě obejdu a nevadí mi, že se na nich nezatočím. 

Posledním dětským traumatem, které si uvědomuji, je, že jsem ve školce velmi dobře kreslil, asi jsem zdědil nějaký talent po tátovi. Jenže ve druhé třídě jsem, díky rozpitým vodovkám a nerovným čarám, dostal čtyřku z kapesníku, a talent byl zabit.

Nevím, pak už jsem kreslil jen v rámci výtvarné výchovy ve škole, což už mne tak nebavilo. Rozhodně jsem přestal s kreslením jen tak pro radost jako dřív. Asi jsem se s tím dosud nevyrovnal. Možná, kdybych trénoval a pokoušel se, … Nebo jsem se s tím smířil a přeorientoval se. Čtyřka ze slohu na gymplu mě již tak nezasáhla a teď si tady píšu, jak chci a jak to umím.

Tuhle jsem (asi po dvou měsících) jukl na facebook (častěji je na tom společném profilu manželka) a vyjukl na mě Tomáš Halík (tedy jeden z přátel poslal jeho fotku s nějakým oceněním). Nějak se mi udělalo nevolno. Nevím, zda z facebooku či z pana Halíka. Co mi to tentokrát zrcadlí?

Mám ten facebook nějak rozetnout? Tj. stáhnout se z něj definitivně a ženu donutit k vlastnímu profilu? Nebo se s ním naučit víc žít a využívat ho ke svému prospěchu?

A co ten Halík? Mám kamarády dvojího druhu – na jedny působí jak červený hadr na býka, druzí ho vychvalují do nebes. Přiznám se, se mnou nerezonuje, nijak mne neinspiruje a je mi v podstatě „šumák“, což ale neznamená, že bych po něm měl plivat. Jen ho ignoruji. Pravda, někdy mi to nedá a reaguji na jeho některá vyjádření třeba vlastním blogem, ale to se stane jednou za uherský rok.

Shodou okolností jsem měl dohodnutou zajímavou (psychosomatickou) konzultaci s jednou paní a při této příležitosti jsem se rozhodl zeptat. Na facebook mi bylo odpovězeno, že ho používá jen v rodině a odpověď „co si myslíte o Tomáši Halíkovi“, mne doslova šokovala. „Nic, já ho totiž neznám“.

Nejdřív mne to zarazilo, ale pak nesmírně potěšilo. Zjištění, že existují lidé, v jejichž realitě neexistuje prof. Halík je opravdu povzbuzující. „Tak, když s Vámi nerezonuje, tak to tak nechte být, ne?“ „Ano!“ Sice v mé realitě prof. Halík existuje, ale nijak (nebo aspoň téměř) ji neovlivňuje. Škoda, že jsem se nezeptal, jestli ona paní zná Václava Moravce. Možná, že také ne, vzhledem k tomu, že dvacet let nemá televizi.

Tak to prostě nechám být, a ten facebook taky, proč to řešit. Nakonec do toho zrcadla se také nemusím koukat, ten chlap, co z něj na mne civí, mladší a hezčí nebude, ikdybych se ukoukal.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | středa 8.7.2020 15:48 | karma článku: 7,88 | přečteno: 158x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 291x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Za krádež pektorálu papeže Benedikta XVI. půjde Čech na 2,5 roku do vězení

7. května 2024  9:39

Na dva a půl roku poslal bavorský soud do vězení 53letého Čecha, který ukradl pektorál někdejšího...

Polskou vládu chtěl někdo špehovat, tajné služby našly odposlouchávací zařízení

7. května 2024  9:39

Polské bezpečnostní služby objevily odposlouchávací zařízení v místnosti, kde má být zasedání...

Anglie chce zastavit šíření společných WC. Nové domy budou muset mít i oddělené

7. května 2024  9:35

Britská vláda chce uzákonit povinnost, aby v nových veřejných budovách v Anglii byly oddělené...

Vtipálek lezl po zdi plzeňské radnice pro vlajku, dopadl tvrdě na zem

7. května 2024  9:34

Jistou míru kuráže a zároveň drzosti předvedl o víkendu šestatřicetiletý muž, který se rozhodl...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik