Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jet dnes vlakem?

Jde to, ale dře to. Bylo období, kdy se dalo jet i zadarmo. Dokonce jsem se toho účastnil. Jeli jsme jednu stanici zadarmo.

Pak jsme to zkusili kousek dál a s přestupem. Obě cesty jsme absolvovali v koronavirové době. Takže obě s rouškami. První cesta vlakem trvala 7-8 minut, druhá něco přes dvacet minut. Faktem je, že roušku jsme měli nasazenu i cestou přes obec, než jsme ji mohli v lese odložit, resp. dát ji do pohotovostní polohy a nasazovat jen při setkání.

Druhý výlet jsme absolvovali ve městě, takže roušky pořád. Ikdyž budou roušky venku dobrovolné, což pro mne znamená, že ji venku nosit nebudu, tak ve vlaku ta povinnost ještě nějaký čas zůstane.

Vlakoví dopravci na mně nevydělají, protože delší vzdálenosti, resp. delší čas ve vlaku (např. dvě hodiny) s rouškou na ksichtě si neumím představit. Takže radši nikam nepojedu (nebo jen na krátko), nebo pojedu autem.

Pravdou je, že vlakem moc často necestuji, ale cestoval jsem jím rád. Ovšem s náhubkem ta radost mizí. Dočkám se doby, kdy bude zase náhubek ve vlaku povinný jen pro psa?

Také jsem rád, že nejezdím denně do Prahy. To už 2,5 roku nemusím. Díky koronaviru mi odpadly akce, kdy jsem tam měl jet. Mám na vybranou jet autobusem (či autem) a metrem, nebo autobusem (či autem) na nádraží vzdálené 10 km a pak vlakem až do centra. Cestu autem až do centra odmítám. Jsou tam jednosměrky a kde bych parkoval? A jak bych platil parkovné? A nedostal bych i nějakou pokutu?

Za ten komfort jet autem (možná se spíš plížit) až do centra Prahy mi to nestojí. To radši vlak či metro. Jenže nebudou v pražské MHD roušky povinné již napořád?

A teď bude sranda, když ve vlaku se to obecně zruší a v první pražské stanici si budete muset roušku nasadit. Až skončí praktikování „home office“ (ikdyž pravděpodobně se v nějaké formě udrží, např. 2x týdně práce z domova) a lidé se vrátí k dojíždění, budou proti sobě stát dva požadavky.

Snížit dopravní zátěž tím, že dostaneme lidi z aut do hromadné dopravy a chránit zdraví veřejnosti tím, že naopak budeme jezdit auty, protože ne všichni, kteří využívali MHD, budou chtít jezdit v rouškách. Příp. se budou bát tzv. „socku“ vůbec použít.

Ne vždy a všude je možné chodit pěšky, nebo jet na kole. Nicméně tímto způsobem se podporuje i chrání zdraví, neboť zde jde i o fyzický pohyb venku. A to je na imunitu nejlepší.

To mi nikdo nevymluví. Nejsem si vědom nějaké alergie, v přírodě pobývám rád a v jakémkoliv období, může kvést, co chce. Tuhle jsem si vzal čerstvě vypranou roušku a v zásadě jsem ji nemohl mít nasazenou, byla z ní příliš cítit aviváž.

Nově povlečené peřiny ošetřené Lenorem mám rád, jenže ta reklama je zavádějící: prý vůně lučních rostlin. Ano, luční rostliny mi voní, umělý Lenor linoucí se z hadru na ksichtě mě naopak dráždí. Že by alergie? A na co? Na tu aviváž, nebo už na roušku? 

Přitom jsem si tu roušku ani tak neužil, jako lidé, kteří ji musí mít (v první linii) při své práci. V zásadě jsem ji používal při pěším přesunu do práce a z práce, v kanceláři jen při osobním jednání (přičemž občas jsme se domluvili, že si ji sundáme). Pak jsem ji používal (a používám) ve městě, ikdyž nyní již převažuje jen to ohleduplné nasazování si jí při bližším potkávání. V přírodě jsem tohle aplikoval již dříve.

Asi jsem se od roušky již vnitřně osvobodil, a proto mi začala vadit. Takže pokud nemusím tam, kde ji mít musím, tak se tomu místu raději vyhnu. A k těm místům teď patří i můj oblíbený vlak.

Jo, a tomu (nejen vlakovému) personálu, ale i všem, kteří tu roušku dlouhodobě nesundají, patří i můj obdiv. Zvláště tam, kde ochotně podstupují omezení, aby mohli vykonávat svoji práci, která je nejen živí, ale v mnoha případech i baví.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 19.5.2020 16:31 | karma článku: 11,40 | přečteno: 536x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  11:35

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik