Kodexově korektní blog

24. 01. 2020 15:31:18
Jak napsat kodexově korektní blog? Kolik tam může být převzatého textu (např. z knihy) a kolik tam musí být původního textu autorova?

Tyhle otázky by mne nenapadly, kdybych nebyl přesunut z hlavní stránky blogu. Nejdřív jsem porušení kodexu pochopil tak, že se nelíbí citace, tu jsem zpřesnil a článek aktualizoval. Nicméně mi přišlo upozornění, že ta citace ani tolik nevadila, jako spíš to, že text není původní autorské dílo.

Zkrátka jsem netušil, že přílišnou citací mouder jiných se dopouštím přestupku proti kodexu. Kdysi to buď nevadilo, nebo „převzatého“ neautorského textu bylo u mých blogů méně, než je v tom posledně napsaném.

Jistě, provozovatel má právo omezit autora a posoudit, zda článek vyhovuje či nevyhovuje nastaveným pravidlům. To je v pořádku. Dokonce mne to ani neštve, ani se mě to moc nedotklo. Pravda, malou chvilku jsem to „rozdejchával“.

Jen je mi smutno z toho, že moudra géniů o humoru se tak nemohla více rozšířit. Že by humor ohrožoval nějaké (ty pravé a správné) hodnoty?

Mám chuť tady skončit, ale svou stopu ničit nebudu. Asi si dám delší pauzu. Třeba zasáhne vyšší moc (admini) a budu odsud ztracen (navždy). V zásobě mám jeden blog, trochu provokativní, ale prvoplánově je o kouzlu češtiny. Ale jsou to slůvka ve spojení s jedním známým jménem a některých by se to mohlo dotknout.

Nechť. Je to jejich problém a jejich potřeba se vyjádřit, reagovat, poučit, .... Já s tím problém nemám, zásadně v diskusi nemažu a nemínusuju. Jen si dovolím „arogantně“ nekomunikovat. Však se najdou diskutéři, kterým mohu říct ústy Varla Frištejnského z Cimrmanovy hry „Dobytí severního pólu“ onu okřídlenou repliku: „děkuji ti náčelníku, že ses mě zastal“.

Howgh! Dopsal jsem (tedy až po tom avizovaném blogu). Dočasně? Trvale? Nevím, zda a jak mi bude přicházet inspirace, co zajímavého zažiju. Předpokládám, že pauza bude asi delší. Mám poměrně hektické období, potřeba odpočinku jistě bude. Ale jestli ji vyplním psaním, to nevím. Možná, že něco začnu psát do „šuplíku“ místo na blog.

Děkuji všem, kteří mne s radostí četli, za přízeň. Děkuji adminům, že mi umožnili tady v této virtuální společnosti strávit hezkých pět let, díky nimž jsem poznal řadu mně příjemných, inspirativních lidí vč. osobních setkání s některými z nich.

Děkuji i za ta „nakopnutí“, protože mne nutí přemýšlet o tom, zda jsem v tom psaní nějak neustrnul, netočím se v bludném kruhu a nepotřebuji nějakou změnu, kterou pro změnu nakopnu tím, že přestanu na chvíli psát.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 24.1.2020 15:31 | karma článku: 13.00 | přečteno: 234x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Hyde park

Veronika Valíková Šubová

Blogu by slušela nová forma i transparentnější pravidla

Blog čeká inovace. Nic proti, změna je život. Ale pod informačním blogem adminů se objevila mohutná diskuse, kterou jsem, přiznávám, zčásti iniciovala já. Domnívám se, že "inovace" by se měla dotknout i celkového fungování blogu.

27.3.2024 v 12:19 | Karma článku: 16.13 | Přečteno: 390 | Diskuse

Jiří Anderle

Dělají z ČR terč. Setrvačností, nebo záměrně?

Sledováním Lipavského, Černochové a Řehky, se nemůžete zbavit dojmu, že jde o organizovanou skupinu šířící záměrně strach. Jak, a proč to dělají?

4.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 302 | Diskuse

Filip Vracovský

Proč jsem uzavřel diskuze ?

Po dlouhé době zase do Hydey parku . Je tu pěkně útulnu, žádná tlačenice. Račte vstoupit a za nastražené uši dík ....

1.3.2024 v 7:00 | Karma článku: 24.50 | Přečteno: 677 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Typologie urážek v diskusích a na blogu

Slepice, sebestředný primitiv, soudružka učitelka, Putinova dívka, udavačka ... jen malá ochutnávka laskavostí, které se tady na mě snesly v posledním týdnu. Většinu z nich admini smazali. Ale ty urážky si zaslouží roztřídit.

29.12.2023 v 21:52 | Karma článku: 28.70 | Přečteno: 980 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...